Το πρόβληµα υγείας που αντιµετώπιζε την έκανε να πάρει δραστικά µέτρα, ώστε να χάσει τα παραπανίσια κιλά.

Η Ιωάννα, εξαιτίας του δύσκολου καθηµερινού της προγράµµατός, έτρωγε σε άστατες ώρες και παρέλειπε πολλά γεύµατα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσµα να ανεβοκατεβαίνει η ζυγαριά της συχνά. Το ορµονολογικό πρόβληµα που προέκυψε, όµως, την ανάγκασε να ζητήσει βοήθεια από διατροφολόγο για να µπορέσει να αλλάξει τις διατροφικές της συνήθειες µια και καλή.

Το προφίλ της

Ηλικία: 30 ετών

Αρχικό βάρος: 76 κιλά

Τελικό βάρος: 65 κιλά

Απώλεια: 11 κιλά

Χρόνος απώλειας: 1 χρόνος

Πριν:

Ioanna prin 3

Μετά:

_MG_0386site

Φωτογραφίες: Κώστας Καπαρελιώτης, Μαλλιά-μακιγιάζ: Πόπη Μαργαρίτη, Styling: Στεφανία Λυµπεροπούλου

Το πρόβληµα υγείας

«Όλη µου τη ζωή είχα ένα σχετικά σταθερό βάρος, µε διακυµάνσεις των 10 κιλών. Δεν µου είχαν όµως δηµιουργήσει ποτέ πρόβληµα, αφού ακολουθούσα µόνη µου κάποια διατροφή και επανερχόµουν σχετικά εύκολα στο φυσιολογικό µου βάρος. Ένα ορµονολογικό πρόβληµα, όµως, στάθηκε η αιτία να πάρω βάρος απότοµα. Ο ενδοκρινολόγος µου µε συµβούλεψε τότε πως είναι ζωτικής σηµασίας να χαθούν αυτά τα κιλά».

Αύξηση βάρους χωρίς έλεγχο

«Οι ρυθµοί της ζωής µου είναι πολύ γρήγοροι και λόγω εργασίας το πρόγραµµά µου είναι ιδιαίτερα άστατο. Η διατροφή µου είχε σηµαντικές ελλείψεις, όµως πάντα έλεγχα την κατάσταση. Πριν παρουσιαστεί το πρόβληµα µε τις ορµόνες µου, είχα κάνει µια επιτυχηµένη προσπάθεια απώλειας βάρους και είχα χάσει αρκετά κιλά. Δυστυχώς, όµως, αυτό δεν κράτησε πολύ, αφού άρχισα να παίρνω και πάλι βάρος, αυτή τη φορά µάλιστα χωρίς ουσιαστικά να το αντιληφθώ. Όταν ένιωσα την κατάσταση να ξεφεύγει και µε την επιβεβαίωση του ενδοκρινολόγου µου, αποφάσισα να απευθυνθώ σε ειδικό. Θεώρησα πως µόνο ένας διατροφολόγος που θα δηµιουργήσει ένα διατροφικό πλάνο ειδικά για µένα θα µπορούσε να φέρει το επιθυµητό αποτέλεσµα».

_MG_0474site

Διατροφή χωρίς πρόγραµµα

«Η συνεργασία µου µε τη διατροφολόγο ξεκίνησε δυναµικά. Θεωρώ ότι το πρώτο βήµα προς την επίτευξη του στόχου είναι να το έχεις πάρει απόφαση. Να γυρίσει ο “διακόπτης” του µυαλού σου και να πεις “µέχρι εδώ ήταν, ήρθε η ώρα να δράσω και να πάρω την κατάσταση στα χέρια µου”! Το σηµαντικό που έπρεπε να γίνει ήταν να αλλάξω τις διατροφικές µου συνήθειες. Αυτό αποτέλεσε ίσως και τη µεγαλύτερη πρόκληση. Δεν ήταν λίγες οι φορές που έφευγα από το σπίτι χωρίς να έχω φάει πρωινό, ενώ το µεσηµεριανό µου ήταν ανύπαρκτο. Ο οργανισµός µου είχε συνηθίσει –λανθασµένα– να τρώει ένα κυρίως γεύµα αργά το απόγευµα και την υπόλοιπη µέρα έπρεπε να αρκεστεί σε τσιµπολογήµατα, τα οποία ήταν αµφιβόλου ποιότητας, πολλές φορές πλούσια σε λιπαρά. Έτσι, από το πρώτο λεπτό της συνεργασίας µου µε τη διατροφολόγο έπρεπε να µάθω να τρώω µεσηµεριανό».

Πειθαρχία και όχι στέρηση

«Έτσι, στη ζωή µου µπήκε το πρόγραµµα. “Αναγκάστηκα” να τρώω 5 γεύµατα και φυσικά δεν έφευγα από το σπίτι χωρίς πρωινό. Όλη αυτή η διαδικασία µού έµαθε πειθαρχία, δεν ένιωσα ούτε µια στιγµή πως στερούµαι, αφού στο διαιτολόγιό µου υπήρχε πάντα ποικιλία. Η ποσότητα ήταν αυτή που µειώθηκε. Μπορούσα να φάω ακόµα και γλυκό, απλά περιοριζόταν σε µία φορά την εβδοµάδα. Επίσης, οι έξοδοι για φαγητό δεν σταµάτησαν, απλά µειώθηκαν σε δύο φορές την εβδοµάδα, αντί για πέντε που µπορεί να ήταν στο παρελθόν. Αυτή η προσέγγιση ήταν που µε έκανε να νιώθω καλά µε τον εαυτό µου και να µην περνάει το µήνυµα πως κάνω κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που έχω συνηθίσει».

_MG_0613site

Νέες διατροφικές βάσεις

«Το περιβάλλον µου ήταν σαφώς πολύ υποστηρικτικό και η στάση τους µε βοήθησε να είµαι κι εγώ ακόµα πιο πειθαρχηµένη. Η προσπάθειά µου αυτή κράτησε ένα χρόνο. Η διαδικασία της απώλειας είναι κάτι που θα ξανάκανα και µάλιστα µε πολύ µεγάλη ευκολία. Αυτό που µε παρακινεί ώστε να πω κάτι τέτοιο είναι τα αποτελέσµατα που βλέπω σήµερα. Είναι υπέροχο να βλέπεις τον εαυτό σου να είναι στο ιδανικό του βάρος. Επιπλέον, έβαλα νέες βάσεις στη διατροφή µου και έκανα όλες τις σωστές αλλαγές για να φτάσω στο στόχο µου, αλλά το κυριότερο για να µπορέσω να τον διατηρήσω».

Αξίζει τον κόπο!

«Σήµερα, έχοντας χάσει αυτά τα κιλά βλέπω πόσο έχει αλλάξει η καθηµερινότητά µου. Παρατηρώ αλλαγή σε όλους τους τοµείς της ζωής µου. Στη δουλειά µου, για παράδειγµα, είµαι πιο ευέλικτη. Το σώµα µου αντέχει πολύ περισσότερο και δεν κουράζοµαι το ίδιο µε πριν. Για να µπεις σε αυτή τη διαδικασία, έχοντας µάλιστα συνηθίσει σε ένα τελείως διαφορετικό µοτίβο ζωής, χρειάζεται υποµονή και επιµονή – και σίγουρα ψυχή. Όµως, πραγµατικά αξίζει τον κόπο!».

_MG_0644site

Τα 5 tips της Ιωαννας

1. Το πρωινό παίζει πολύ µεγάλο ρόλο· δεν φεύγω από το σπίτι µου αν δεν φάω.

2. Αν ξέρω πως θα είµαι πολλές ώρες στο δρόµο, έχω πάντα µέσα στην τσάντα µου µια µπάρα δηµητριακών ή µια µπανάνα.

3. Πίνω άφθονο νερό. Ιδιαίτερα ένα ποτήρι µόλις ξυπνήσω και ένα πριν πέσω στο κρεβάτι.

4. Για να δίνω επιπλέον υγρά στον οργανισµό µου, πίνω πράσινο τσάι, που έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, ευεργετικές για τον οργανισµό.

5. Το πρόγραµµά µου δεν µου επιτρέπει πολλή άσκηση, όµως το περπάτηµα είναι ιδανικό. Φροντίζω να περπατάω καθηµερινά 40 λεπτά.

_MG_0410site

 

Τι λεει η διαιτολόγος της

Βασιλική Γρηγορίου, Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Msc

«Η Ιωάννα δεν είχε ιδιαίτερο πρόβληµα µε το σωµατικό της βάρος, ο µεταβολισµός της ωστόσο είχε ταλαιπωρηθεί από την κακή ρύθµιση του θυρεοειδούς και την ινσουλινοαντίσταση που είχε παρουσιάσει, αν και σε νεαρή ηλικία. Οι διατροφικές της συνήθειες ήταν καλές, απλώς λόγω της έντονης και πολύωρης εργασίας της υπήρχαν τσιµπολογήµατα – αρκετά από αυτά ήταν πλούσια σε λίπος και νάτριο (αλάτι), όπως σφολιατοειδή. Το αρχικό σωµατικό βάρος της ήταν 76 κιλά, εποµένως, λαµβάνοντας υπ’ όψιν το ύψος της, που είναι 1,72 εκ., βάλαµε εξαρχής τον εφικτό στόχο των 65 κιλών. Ξεκινήσαµε µε το να κάνει 5 µικρά γεύµατα, τα οποία περιείχαν, κατανεµηµένα σωστά, τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόταν ο οργανισµός της. Ορισµένα γεύµατα, όπως το µεσηµεριανό, το εισάγαµε εξαρχής, καθώς δεν συµπεριλαµβανόταν στη διατροφή της. Η Ιωάννα είχε συνηθίσει να κάνει ένα βασικό γεύµα το απόγευµα και πολλά τσιµπολογήµατα κατά τη διάρκεια της µέρας. Παράλληλα, προσπαθήσαµε να δώσουµε έµφαση στο πρωινό, προκειµένου να σταµατήσει τα ενδιάµεσα τσιµπολογήµατα µέχρι το µεσηµεριανό κύριο γεύµα. Τα βασικά γεύµατά της είχαν ποικιλία, µε βάση πάντα τη µεσογειακή διατροφή. Εν γένει, περιορίσαµε την κατανάλωση υδατανθράκων τόσο συνολικά όσο και στα επιµέρους γεύµατα. Δώσαµε έµφαση στους σύνθετους υδατάνθρακες και τις φυτικές ίνες, όπως το πολύσπορο ψωµί, οι σαλάτες και τα λαχανικά, τα ολικής άλεσης ζυµαρικά και τα δηµητριακά, καθώς και τα όσπρια και οι ανάλατοι ξηροί καρποί. Περιορίσαµε τη ζάχαρη, αλλά και τα προϊόντα στα οποία προστίθεται. Εµπλουτίσαµε τη διατροφή της σε φρούτα και λαχανικά, όπως επίσης αυξήσαµε την κατανάλωση ω-3 λιπαρών οξέων (ψάρια) σε 1-2 φορές την εβδοµάδα, καθώς βελτιώνουν την ινσουλινοαντίσταση. Η Ιωάννα µέσα στο διάστηµα αυτό έµαθε πάρα πολλά για τη διατροφή της, πόσα γεύµατα πρέπει να κάνει και πώς να τα κατανέµει σωστά κατά τη διάρκεια της ηµέρας, πώς να κρατά ένα ισορροπηµένο ενεργειακό ισοζύγιο προκειµένου να διατηρήσει το βάρος της σταθερό κ.λπ. Αυτή η διατροφική εκπαίδευση θα τη βοηθήσει ούτως ώστε µετά τη συντήρηση να καταφέρει να διατηρήσει εφ’ όρου ζωής ένα υγιές βάρος».

Διάβασε επίσης:

Πηνελόπη Γριτσώνη: «Με μείον 30 κιλά η ζωή είναι σίγουρα πιο ωραία!»

Η Μάντη Περσάκη σου δείχνει πως θα αποκτήσεις sexy γλουτούς με 3 πανεύκολες ασκήσεις

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ