Μια φωνή σου λέει ότι πρέπει να φας ένα burger ΤΩΡΑ. Κι όμως, δεν πεινάς. Η εξήγηση για τη λιγούρα σου κρύβεται κάπου αλλού. δες πού!

Προσπάθησε να καταλάβεις τι θέλει να σου πει το σώμα σου όταν σε ωθεί στο ψυγείο ενώ δεν πεινά καθόλου και μάθε τα σωστά κόλπα για να ικανοποιήσεις τις ανάγκες σου χωρίς να πάρεις έξτρα βάρος.

Η πείνα σου σημαίνει ότι:

… νιώθεις κουρασμένη

Έχεις παρατηρήσει ποτέ ότι θέλεις απεγνωσμένα κάποιο γλυκό ή υδατάνθρακες μετά από έναν κακής ποιότητας ύπνο ή όταν είσαι ξενυχτισμένη; Αυτό συμβαίνει γιατί, όταν είσαι πολύ κουρασμένη, το σώμα σου επιζητά extra ενέργεια, την οποία ένα γλυκό σνακ μπορεί να σου δώσει άμεσα. Στην πραγματικότητα, όμως, το σώμα σου όχι μόνο δεν έχει ανάγκη αυτές τις επιπλέον θερμίδες αλλά είναι πολύ πιθανό να νιώσεις ακόμη μεγαλύτερη κούραση μετά από λίγο. Τα σνακ που έχουν πολύ ζάχαρη σου προσφέρουν απότομα ενέργεια, ενώ μετά από λίγο σε «ρίχνουν» και πάλι, λόγω της πτώσης των επιπέδων σακχάρου στον οργανισμό σου, που ακολουθεί ως αντίδραση. Αν θέλεις να αυξήσεις πραγματικά τα επίπεδα ενέργειας στον οργανισμό σου, πήγαινε μια βόλτα στον καθαρό αέρα, ρίξε λίγο δροσερό νερό στο πρόσωπο ή κάνε ένα διάλειμμα. Επίσης προσπάθησε να οργανώσεις καλύτερα το χρόνο σου ώστε να κοιμάσαι καλά τα βράδια.

… είσαι αγχωμένη

Είναι στην ανθρώπινη φύση να αναζητεί κάποια ανταμοιβή για τη σκληρή εργασία. Επομένως, όταν βρίσκεσαι σε κατάσταση άγχους, όταν προσπαθείς, για παράδειγμα, να ολοκληρώσεις έναν κοπιαστικό όγκο δουλειάς, αρχίζεις να φαντασιώνεσαι μια απολαυστική ανταμοιβή για την προσπάθειά σου. Επειδή, ωστόσο, τις μέρες που το πρόγραμμά σου είναι φορτωμένο ίσως είναι αδύνατον να βρεις χρόνο για να βγεις έξω με τις φίλες σου, ή να απολαύσεις ένα χαλαρωτικό μασάζ που θα σου προσφέρει ο σύντροφός σου, είναι πιο πιθανό να καταφύγεις σε μια πιο γρήγορη και εύκολη λύση, που είναι το φαγητό. Ένα γλυκό ή ένα παχυντικό σνακ μπορεί να σου προσφέρουν την άμεση ανταμοιβή που χρειάζεσαι. Είναι ένας απλός τρόπος να κάνεις ένα δώρο στον εαυτό σου – οι διαιτολόγοι υποστηρίζουν ότι πολλές γυναίκες έχουν την τάση να συνδέουν το αίσθημα κόπωσης ή άγχους με ένα πιάτο τηγανητές πατάτες ή ένα maxi κρουασάν. Το junk food, ωστόσο, δεν πρόκειται στην πραγματικότητα να ικανοποιήσει τις ανάγκες σου. Όταν είσαι στρεσαρισμένη, ο οργανισμός σου δεν έχει την ικανότητα να εκτιμήσει τη γεύση του φαγητού ή να νιώσει το αίσθημα της πληρότητας. Επομένως, αντί να φας ένα ανθυγιεινό σνακ, προτίμησε να μασήσεις μια τσίχλα. Το μάσημα της τσίχλας θα σε βοηθήσει με δύο τρόπους: θα σε καλμάρει κάπως από το άγχος και θα σε γλιτώσει από τις περιττές θερμίδες που θα έπαιρνες αν μασουλούσες κάποιο παχυντικό φαγητό.

… θέλεις να αναβάλεις κάτι

Οι διαιτολόγοι υποστηρίζουν ότι έχουμε την τάση να επιλέγουμε το φαγητό σε σχέση με άλλες δραστηριότητες, όπως η τηλεόραση ή το σερφάρισμα στο internet, γιατί αντιμετωπίζουμε αυτού του είδους τις ενασχολήσεις ως σπατάλη χρόνου, που ευνοεί την αναβλητικότητα, ενώ βλέπουμε το φαγητό ως μια πραγματική μας ανάγκη. Σταμάτα να κοροϊδεύεις τον εαυτό σου! Χαλάρωσε, πάρε την απόφαση που πρέπει και κάνε τη δουλειά σου χωρίς αναβολές. Όσο πιο γρήγορα ξεμπερδέψεις με αυτή τόσο πιο εύκολα θα αποφύγεις να πέσεις στην παγίδα του φαγητού.

cravings

… διψάς

Η πείνα και η δίψα συνήθως πυροδοτούν πολύ κοντινά –ως προς το περιεχόμενό τους– μηνύματα στον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα το σώμα μας να μπερδεύει μερικές φορές τη δίψα με την πείνα. Στην περίπτωση που έχεις φάει κάτι πρόσφατα και, ξαφνικά, επιθυμείς ξανά κάποια στερεά τροφή, είναι πολύ πιθανό αυτό να συμβαίνει επειδή είσαι κάπως αφυδατωμένη. Αυτός είναι ο λόγος που οι διαιτολόγοι συμβουλεύουν να πίνεις πάντα πρώτα ένα ποτήρι νερό όταν νιώθεις πεινασμένη ενώ έχεις φάει προηγουμένως. Πιες, λοιπόν, ένα ποτήρι νερό και περίμενε για δέκα λεπτά· είναι πολύ πιθανό η πείνα σου να εξασθενίσει σε αυτό το χρονικό διάστημα.

… έχεις κάνει γυμναστική

Η άσκηση εξαντλεί τα αποθέματα πρωτεΐνης στον οργανισμό σου, γεγονός που εξηγεί γιατί μετά από μισή ώρα πάνω στον διάδρομο γυμναστικής μπορεί να έχεις την επιθυμία να φας κάποιο πρωτεϊνούχο γεύμα, όπως π.χ. ένα κομμάτι τυρί ή κρέας. Παρότι, όμως, έχεις αυτή την ανάγκη, δεν υπάρχει λόγος να καταφύγεις σε ένα ογκώδες πρωτεϊνούχο σνακ. Αντί να πάρεις τόσες θερμίδες και να πάει χαμένος ο κόπος σου στο γυμναστήριο, προτίμησε να πιεις ένα ποτήρι άπαχο γάλα. Ένα μεγάλο ποτήρι άπαχου γάλακτος περιέχει περίπου 86 θερμίδες, παρέχοντάς σου παράλληλα αρκετή πρωτεΐνη για να καλύψεις τις ανάγκες σου, ενώ καταστέλλει και την όρεξή σου για κάτι πιο παχυντικό.

… βαριέσαι

Μήπως πηγαίνεις συχνά στην κουζίνα, παρόλο που δεν έχεις καμιά δουλειά εκεί; Δεν είσαι η μόνη. Πολλές γυναίκες καταφεύγουν στην κουζίνα απλώς και μόνο επειδή βαριούνται και θεωρούν ότι αυτός είναι ένας απολαυστικός τρόπος να ξεκινήσουν κάτι ευχάριστο και διασκεδαστικό. Αν το πρώτο μέρος που θέλεις να πας μόλις σηκωθείς από το γραφείο σου είναι η κουζίνα, ή σου είναι δύσκολο να πάψεις να φαντασιώνεσαι τσιπς και παγωτά, τότε κάνε κάτι πιο εποικοδομητικό: παίξε ένα παιχνίδι online ή κάνε κάποιο τεστ. Και τα δύο θα σε διασκεδάσουν και θα κρατήσουν το μυαλό σου και τα χέρια σου απασχολημένα.

… βρίσκεσαι κοντά σε πειρασμούς

Μπορείς να νιώθεις απολύτως ικανοποιημένη μετά από ένα λουκούλλειο γεύμα, αλλά, παρόλα αυτά, όταν μετά πας στο δείπνο του φίλου σου, ίσως θελήσεις και πάλι να φας. Αυτό συμβαίνει γιατί το περιβάλλον εκεί σε προδιαθέτει για φαγητό (δελεαστικά σνακ πάνω στο τραπέζι και άνθρωποι που μασουλούν λιγουρευτικά). Επειδή ο άνθρωπος είναι μιμητικό ον, μπορεί να παρασυρθείς και να μιμηθείς τους άλλους ανθρώπους γύρω σου, χωρίς στην πραγματικότητα να πεινάς. Τι μπορείς να κάνεις; Προσπάθησε να κρατήσεις τα χέρια σου και το στόμα σου απασχολημένα, π.χ., κρατώντας ένα ποτήρι κρασί και μιλώντας με τους άλλους, θα τονώσει την κοινωνικότητά σου χωρίς να σε φορτώσει θερμίδες.

… υπάρχει πρόβλημα επικοινωνίας

Όταν ήμαστε παιδιά, οι γονείς μας συνήθιζαν να μας δίνουν γλυκά για να μας ηρεμήσουν, ή για να τραβήξουν την προσοχή μας κάθε φορά που νιώθαμε βαρεμάρα. Αυτός είναι και ο λόγος που έχουμε συνδέσει κάποια σνακ (κυρίως γλυκά) με την επιθυμία μας να ξεδώσουμε. Ωστόσο, όταν νιώθεις λυπημένη ή βαριέσαι, αυτό που πραγματικά έχεις ανάγκη είναι να επικοινωνήσεις με κάποιον. Αντί, λοιπόν, να φας ένα τεράστιο κομμάτι κέικ, πάρε τηλέφωνο μια φίλη σου, πήγαινε μια βόλτα μαζί της ή κάνε chat στο facebook. Η τακτική αυτή θα σε βοηθήσει να νιώσεις καλύτερα, αφού, όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές, η επαφή με άλλους ανθρώπους, καθώς και η έξοδος από το σπίτι, π.χ., για μια βόλτα για ψώνια, μπορεί να καταπολεμήσει την πείνα που οφείλεται στην κακή διάθεση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ