Η καθιστική εργασία για παρατεταµένο χρονικό διάστηµα µπορεί να προκαλέσει πόνο στην πλάτη ή ακόµη και να χειροτερεύσει ένα πρόβληµα της µέσης ή του αυχένα. Όπως μας εξηγεί ο Χειρουργός Σπονδυλικής Στήλης και Επίκουρος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Ηλίας Παπαδόπουλος, αυτό συµβαίνει γιατί η καθιστική εργασία είναι εξ ορισµού στατική, µε αποτέλεσµα την αύξηση της πίεσης σε όλο το σώµα και ιδιαίτερα στη σπονδυλική στήλη, στους µυς και τους δίσκους. Επίσης, η σπονδυλική στήλη καταπονείται από την έµφυτη τάση του εργαζοµένου να σκύβει µπροστά προς την οθόνη ή να «βουλιάζει» στο κάθισµά του.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, τα βασικά εργαλεία για την ορθή θέση στο γραφείο είναι η εργονοµική καρέκλα, η ρύθµιση του ύψους του γραφείου ή και της οθόνης του υπολογιστή ανάλογα µε τον τύπο της εργασίας και το ύψος του εργαζοµένου. Ανεξάρτητα από αυτά, ιδιαίτερα σηµαντική είναι η αποφυγή της στατικής θέσης για µεγάλο χρονικό διάστηµα. Ο εργαζόµενος πρέπει ανά τακτά χρονικά διαστήµατα (π.χ. ανά µισάωρο) να σηκώνεται, να τεντώνεται ή να περπατάει για ένα µε δύο λεπτά, ακόµα και να πηγαίνει στην τουαλέτα. Αν υπάρχει χρόνος για µεσηµεριανό διάλειµµα, µπορεί να προσθέσει και 20 λεπτά περπάτηµα. Σε γενικές γραµµές, η συστηµατική κίνηση στον χώρο εργασίας κρατάει τις αρθρώσεις και τους µυς χαλαρούς, ενισχύει το ήρεµο και άνετο κάθισµα και τη δυνατότητα για αυτοσυγκέντρωση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ