Προσπαθείς να πεις «όχι» στη ζάχαρη; Σου… ζυγίζουμε τα υποκατάστατά της στο απόλυτο crash test!

Το ότι σε όλα όσα τρώμε κρύβεται η ζάχαρη είναι σήμερα το πιο πολυσυζητημένο θέμα υγείας σε παγκόσμιο επίπεδο! Καθόλου περίεργο αν αναλογιστείς πως εκτός από πηγή άχρηστων θερμίδων, η γλυκιά σου αυτή συνήθεια μπορεί να αυξήσει (παράλληλα με το βάρος σου) τον κίνδυνο για εμφράγματα και παθολογικό διαβήτη.

Μήπως, λοιπόν, ήρθε η ώρα να ξεφορτωθείς τη ζάχαρη και να επιλέξεις έναν ισάξιο… αντικαταστάτη της; Καλύτερη εποπτεία στις τιμές του σακχάρου σου, καλύτερη στοματική υγιεινή και φυσικά πολύ μικρότερη πρόσληψη θερμίδων είναι τα βασικά πλεονεκτήματα που δεν γίνεται να αγνοήσεις για να αποχωριστείς την… εύγευστη αλλά καταστροφική παρέα της. Ιδανικό θα ήταν βέβαια να ελαχιστοποιήσεις τη χρήση τόσο της ζάχαρης όσο και των υποκατάστατων αυτής, αλλά μιας και πάντα θα σε πιάνουν εκείνες οι απίθανες «υπογλυκαιμίες» κάθε φορά που υπάρχει υποψία γλυκού στο σπίτι, παρακάτω θα βρεις τα καλύτερα υποκατάστατα που θα κάνουν τη… βρόμικη δουλειά για σένα, ώστε να της γυρίσεις οριστικά την πλάτη!

Στέβια

Προερχόμενο από το ομώνυμο φυτό, αυτό το εξαιρετικά γλυκό και φτωχό σε θερμίδες υποκατάστατο είναι ό,τι πιο φρέσκο χρησιμοποιούν σήμερα οι παγκόσμιες βιομηχανίες τροφίμων, όπως η CocaCola, μιας και το 2010 η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων ενέκρινε την ασφάλεια της κατανάλωσής του από τον άνθρωπο. Σε κοκκοειδή, υγρή μορφή ή σε ταμπλέτες, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα ποτά, στα δημητριακά, στη ζαχαροπλαστική. Ετυμηγορία: Θαυμάσια επιλογή για το γιαούρτι ή τις κρέμες!

Ξυλιτόλη

Τη βρίσκουμε συνήθως στις τσίχλες, ενώ σε μικρές ποσότητες ανιχνεύεται στα φρούτα και τα λαχανικά. Ασφαλής στην κατανάλωση, είναι ασπίδα προστασίας κατά της τερηδόνας, ενώ στη ζαχαροπλαστική χρησιμοποιείται σε ίσες ποσότητες με τη ζάχαρη. Αν έχεις ευερέθιστο έντερο, ωστόσο, η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων μπορεί να προκαλέσει τυμπανισμό και διάρροια. Επίσης είναι εξίσου θερμιδογόνα. Ετυμηγορία: Καλή με μέτρο.

Brown-vs-White-Sugar-1

Νέκταρ αγαύης

Πρόκειται για απόσταγμα από το ίδιο φυτό της νότιας Αμερικής που χρησίμευε στην παρασκευή της τεκίλας. Το σιρόπι αυτό μπορεί να ακούγεται φυσικά αθώο και υγιεινό, δυστυχώς όμως δεν είναι παρά ένας ακόμη τύπος ζάχαρης, ισοδύναμο μάλιστα με αυτή σε θερμίδες! Διαθέτει φυσικά χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη από τη ζάχαρη και γι’ αυτόν το λόγο δεν προκαλεί βίαιες διακυμάνσεις στο σάκχαρο, αλλά αυτό οφείλεται κυρίως στη μεγάλη περιεκτικότητά του σε φρουκτόζη, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει ενοχλήσεις στους πάσχοντες από το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Ετυμηγορία: Πασπάλισε μικρή ποσότητα σε pancakes, βάφλες και κρέμες ή χρησιμοποίησέ το για να φτιάξεις σπιτικές μπάρες δημητριακών. πάντα όμως να θυμάσαι ότι παραμένει στην ουσία ζάχαρη…

Ζάχαρη από φοινικόδεντρο

Μια οικολογική φυτική γλυκαντική ουσία που βγαίνει από το χυμό των φοινικόδεντρων στην Ινδία και στη Σρι Λάνκα. Έχει καραμελένια γεύση, τέλεια για τη ζεστή σοκολάτα και τα μπράουνι. Διαθέτει 89% σακχαρόζη (η λευκή ζάχαρη έχει 100%) και η θερμιδική της αξία είναι παρόμοια με της ζάχαρης. Παρ’όλα αυτά, έχει και αυτή χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη και περιέχει αξιοσημείωτες ποσότητες βιταμινών, μετάλλων, ενώ ιδιαίτερα σημαντική είναι η υψηλή περιεκτικότητά της σε βιταμίνη Β12, που άλλα φυτικά τρόφιμα δεν περιέχουν. Σκέψου ότι μονάχα ένα κουταλάκι του γλυκού περιέχει το 40% της εν λόγω βιταμίνης στους δείκτες ημερήσιας κατανάλωσης. Ετυμηγορία: Όλοι οι φίλοι των φυτικών προϊόντων πρέπει να τη δοκιμάσουν.

Ζάχαρη από χυμό καρύδας

Ένα ακόμα υποκατάστατο με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, με πλούσια γεύση και κοκκοειδή ή σιροπιαστή υφή, που προέρχεται από το χυμό των καρυδών του φοινικόδεντρου. Σε γενικές γραμμές είναι κυρίως σακχαρόζη με τις ίδιες θερμιδικές ιδιότητες όσο η κοινή ζάχαρη και δυστυχώς υπολείπεται σε θρεπτικά συστατικά. Ετυμηγορία: Υπέροχη γεύση, αλλά ένας ακόμη τύπος ζάχαρης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ