Πιστεύεις ότι έχεις κάνει τα πάντα για να χάσεις βάρος αλλά ο δείκτης της ζυγαριάς σου αρνείται να πέσει; Ρίξε μια ματιά στα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνεις όταν είσαι σε δίαιτα και μάθε πώς μπορείς να αποφύγεις τις παγίδες και τις… τρικλοποδιές που σε εμποδίζουν από το να βρεις τον αδύνατο εαυτό σου.

1. Οι μερίδες σου είναι πολύ μεγάλες

Μην αφήνεις την πείνα σου να “βάζει” στο πιάτο μεγαλύτερες μερίδες. Ακόμη κι αν τρως υγιεινά, είναι μεγάλη παγίδα η τεράστια μερίδα.

tip: Ζύγιζεμπε και μέτρα πάντα τις μερίδες σου

2 Δεν συγκεντρώνεσαι στο φαγητό που τρως 

Έλεγχε πάντα τις θερμίδες που περιέχει ένα προϊόν και την ημερήσια πρόσληψη. Τα προϊόντα με χαμηλά λιπαρά δεν σημαίνει ότι έχουν και λίγες θερμίδες. Μερικά light προϊόντα περιέχουν περισσότερη ζάχαρη, για να είναι πιο γευστικά.

Μάθε ποια είναι η δική σου Ενδεικτική Ημερησία Πρόσληψη (GDA) σε θερμίδες, λίπος, ζάχαρη και αλάτι.

Ενδεικτική Ημερησία Πρόσληψη:

Κάθε μέρα     Θερμίδες     Λιπαρά     Κορεσμένα     Αλάτι         Ζάχαρη

Γυναίκα           2.000        70 γραμμ.    20 γραμμ.     6 γραμμ.     90 γραμμ.

Άνδρας            2.500        95 γραμμ.    30 γραμμ.     6 γραμμ.     120 γραμμ.

3. Νιώθεις ενοχές

Το να φας παραπάνω ή να υποκύψεις σε πειρασμούς μπορεί να σε οδηγήσει να τα παρατήσεις από ενοχές. Μάθε αυτό: κάθε μία ώρα το 31% των Ελλήνων ξεκινά μια δίαιτα! Οπότε κανείς δεν είναι τέλειος!

4. Δε γυμνάζεσαι καθόλου

Η άσκηση σε βοηθά να διατηρήσεις το βάρος σου. οι ενήλικες χρειάζεται να ασκούνται πέντε ημέρες την εβδομάδα 30 λεπτά/ημέρα. Οι άνθρωποι έχουν την τάση να κινούνται λιγότερο όταν ξεκινούν δίαιτα. Έρευνα δείχνει ότι η φυσική δραστηριότητα των ατόμων που θέλουν να χάσουν βάρος και κάνουν δίαιτα πέφτει κατά 40%!

5. Παραλείπεις το πρωινό σου

Πρόσφατη έρευνα του Imperial College London διαπίστωσε ότι, όταν παραλείπει κανείς το πρωινό, τις πρώτες θέσεις των προτιμήσεών του κατέχουν οι τροφές με τις περισσότερες θερμίδες. Έχεις 43% πιθανότητες να μην πάρεις βάρος αν τρως πρωινό κάθε μέρα. Τρώγε κανονικά γεύματα την ημέρα για να σταθεροποιήσεις την πρόσληψη θερμίδων.

6. Δεν καταναλώνεις σνακ

Άκουγε το σώμα σου και τρώγε κάθε 3-4 ώρες για να μην πεινάς. Υγιεινά σνακ των 100–200 θερμίδων διατηρούν την ενέργειά σου ψηλά και τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σταθερά. Ιδανικά σνακ τα πλούσια σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες, όπως για παράδειγμα 1 φρούτο με μια χούφτα ξηρούς καρπούς, 1 γιαούρτι με λίγη βρόμη, στικ καρότου με ταχίνι ή χούμους.

7. Δεν τρως αρκετά

Μην πέφτεις στην παγίδα να κόβεις υπερβολικές θερμίδες από τα γεύματά σου.  Αυτό θα έχει ως συνέπεια ο οργανισμός σου να επιβραδύνει το μεταβολισμό και να “κάψει” τη μυική μάζα για να πάρει ενέργεια.

8. Δεν παίρνεις αρκετές βιταμίνες

Καμία τροφή δεν περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός σου, γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να τρως ποικιλία τροφών, ώστε να καλύπτεις τις ανάγκες σου, ειδικά όταν κάνεις δίαιτα. Βιταμίνες και μέταλλα είναι απαραίτητα επειδή διατηρούν τα ενεργειακά σου επίπεδα υψηλά και βοηθούν τον οργανισμό σου να αντεπεξέλθει.

9. Αντιμετωπίζεις το φαγητό ως επιβράβευση

Σκέψου πώς αντιμετωπίζεις το φαγητό. Κόψε τη συνήθεια να επιβραβεύεις με φαγητό τον εαυτό σου και βρες άλλους τρόπους να τον… κανακέψεις, όπως το να κάνεις ένα αφρόλουτρο ή να απολαύσεις μια θεραπεία σε spa. 86% των ανθρώπων τρώνε συναισθηματικά όταν είναι χαρούμενοι. 74% τρώνε για να ανταμείψουν τον εαυτό τους.

10. Πίνεις πάρα πολύ

Μέτρα τις θερμίδες σου και στα ποτά που πίνεις. Πολλοί άνθρωποι ξεχνούν πόσες θερμίδες έχει αυτό που πίνουν. Ακόμη και ένα ποτήρι με υγιεινό φρέσκο χυμό πορτοκαλιού έχει περίπου 100 θερμίδες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ