Το βάρος την απασχολούσε για πολλά χρόνια. Όταν όµως είδε τη βουλιµία να της χτυπά την πόρτα, ήξερε πως έπρεπε να πάρει την κατάσταση στα χέρια της.

Σήµερα η Άννα είναι ένας άλλος άνθρωπος!

Η Άννα έµαθε µε τον δύσκολο τρόπο πως η σωστή διατροφή πρέπει να είναι προτεραιότητά της. Αφού παιδεύτηκε µε διάφορες δίαιτες και φόρµουλες αδυνατίσµατος, χάνοντας κιλά τα οποία ξανάπαιρνε, γνώρισε τη διαιτολόγο που εντόπισε τη ρίζα του προβλήµατός της και µαζί κατάφεραν να το νικήσουν. Σήµερα κοιτά µε άλλο µάτι τη ζωή!

Τo προφιλ της

Ηλικία: 23 ετών

Αρχικό βάρος: 84 κιλά

Τελικό βάρος: 60 κιλά

Χρόνος απώλειας: 1 χρόνος

Πριν:

11419940_10206672407711168_1033074023_n

Μετά:

IMG_6157s

Φωτογραφίες: Ιάκωβος Στρίκης, Μακιγιάζ-µαλλιά: Πόπη Μαργαρίτη, Styling: Ελίνα Αθανασίου

Αθλητισµός και φαγητό

«Από µικρή ηλικία είχα πρόβληµα µε το βάρος µου, ειδικά στην εφηβεία. Αν και σε ηλικία 4 ετών µπήκε στη ζωή µου ο αθλητισµός, αυτό δεν στάθηκε αρκετό για να µην έχω παραπανίσια κιλά. Ξεκίνησα µε κολύµβηση και µπαλέτο και στα 8 µου πέρασα στη συγχρονισµένη κολύµβηση. Ένα άθληµα που έπαιξε µεγάλο ρόλο στη διατροφή µου, αλλά και στη διαµόρφωση του χαρακτήρα µου. Για να µπορέσω να παραµείνω στην οµάδα και να αναδειχτώ, συνεργάστηκα µε έναν διατροφολόγο και κατάφερα να χάσω 8 κιλά».

Η ανοδική πορεία της ζυγαριάς

«Ο αθλητισµός για µένα σταµάτησε στα 13. Από εκεί και πέρα, το βάρος µου άρχισε να αυξάνεται. Μέσα σε δύο µήνες είχα πάρει 15 κιλά. Η διατροφή µου δεν είχε αλλάξει, όµως χωρίς την καθηµερινή προπόνηση τα κιλά άρχισαν να φαίνονται. Επιπλέον, µετά τον περιορισµό της άθλησης, ήθελα να φάω όλα εκείνα που είχα στερηθεί. Δυστυχώς, όµως, δεν αντιλαµβανόµουν το κακό που έκανα στον οργανισµό µου, την υγεία µου και την εµφάνισή µου».

IMG_6236s

Λάθος προσέγγιση

«Από τότε, λοιπόν, µέσα σε διάστηµα λίγων µηνών, έχανα και ξανάπαιρνα κιλά. Ήµουν µικρή σε ηλικία και ο οργανισµός µου µπορούσε εύκολα να επανέλθει. Πήγα σε αρκετούς διαιτολόγους, δοκίµασα ακόµα και µεθόδους µε έτοιµο φαγητό. Το βάρος χανόταν, όµως ποτέ δεν κατάφερνα να διατηρήσω την απώλεια, αφού δεν είχα µάθει πώς να τρώω σωστά».

Η οικογένειά µου

«Στο σπίτι πάντα υπήρχε η υγιεινή διατροφή, δεν υπήρχαν γλυκά και ποτέ δεν είχαµε την επιλογή του junk food, αλλά δυστυχώς αυτά υπάρχουν σε µεγάλο βαθµό εκτός σπιτιού. Η µητέρα µου, που πάντα φρόντιζε να τρέφοµαι σωστά, είχε απηυδήσει µε την αυξοµείωση του βάρους µου, καθώς εκείνη έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι της για να είµαι αδύνατη. Πολλές φόρες, µου απαγόρευε να τρώω γλυκά –µου τα έκρυβε– ή µε µάλωνε, δηµιουργώντας µου τύψεις δίχως αποτέλεσµα, ή, πιο σωστά, µε αποτέλεσµα να τρώω κρυφά, µε µόνη µου σκέψη και ικανοποίηση να βρω πού τα έκρυβε για να τα φάω. Νόµιζα πως έτσι έπαιρνα το αίµα µου πίσω για τον ψυχολογικό πόλεµο που δεχόµουν. Δεν την κατηγορώ, το καλό µου ήθελε, αλλά µε λάθος χειρισµό, όπως αποδείχτηκε».

IMG_6081s

Ο τραυµατισµός

«Σε ηλικία 19 ετών βρέθηκα να έχω πάρει αρκετά κιλά, χωρίς να το καταλάβω, ή χωρίς να θέλω να το συνειδητοποιήσω. Η χειρότερη φάση της ζωής µου ήταν όταν ξεκίνησα χορό. Τον πρώτο µήνα είχα έναν σοβαρό τραυµατισµό στο γόνατό µου και χρειάστηκε να εγχειριστώ· το αποτέλεσµα ήταν να µείνω ένα χρόνο χωρίς άσκηση. Η ψυχολογία µου έπεσε κατακόρυφα, γιατί ένιωθα πως δεν µπορούσα να κάνω κάτι για να αλλάξω την κατάσταση. Ο γιατρός µού ξεκαθάρισε πως, αν δεν έχανα τα περιττά κιλά, σε σύντοµο χρονικό διάστηµα θα χρειαζόµουν και πάλι χειρουργείο. Όλα αυτά µε έκαναν να νιώθω χάλια, είχα πέσει σε κατάθλιψη, δεν µε ένοιαζε τίποτα άλλο από το να γίνω καλά, να αδυνατίσω για να συνεχίσω να χορεύω. Εκείνο το διάστηµα είχα παραιτηθεί από όλα, ούτε η οικογένειά µου πίστευε ότι µπορούσα να χάσω τα κιλά, γι’ αυτό και πείσµωσα!».

Φίλος ή εχθρός

«Είπα στον εαυτό µου πως έπρεπε να χάσω τα κιλά µε οποιονδήποτε τρόπο και όσο πιο γρήγορα γινόταν, και για να µην επιβαρύνω το πόδι µου αλλά και γιατί δεν δεχόµουν να έχω την εµφάνιση που είχα τα τελευταία τρία χρόνια. Έτσι, ξεκίνησα γυµναστική. Για την ακρίβεια, υπερ-γυµναζόµουν, πιστεύοντας πως έτσι θα έχανα πιο γρήγορα τα παραπανίσια κιλά, ενώ σταµάτησα να τρώω· µπορεί να τρεφόµουν µόνο µε σαλάτες ή έκοβα το βραδινό. Άλλες φόρες, µε έπιαναν βουλιµικές τάσεις. Έτρωγα γλυκά και µετά έκανα εµετό, γιατί µε κυρίευαν οι τύψεις. Άλλοτε, πάλι, δοκίµαζα αδυνατιστικά χάπια. Θεωρούσα ότι είχα κάνει τα πάντα και κάτι απ’ όλα αυτά θα έπιανε. Φυσικά, όλα αυτά µε έκαναν να µην µπορώ να τηρήσω ένα σωστό και ολοκληρωµένο πρόγραµµα διατροφής κι έτσι κατέληγα να µη χάνω κιλά αλλά, αντιθέτως, να παίρνω ή να είµαι σταθερή. Δεν ένιωθα το φαγητό φίλο µου, αλλά εχθρό!».

IMG_6009s

Η τυχερή µου µέρα

«Μια µέρα λοιπόν, πριν από ένα χρόνο, µε σταµάτησαν κάποια κορίτσια από ένα κέντρο αδυνατίσµατος και εκεί γνώρισα τη διαιτολόγο µου. Ήταν η τυχερή µου µέρα! Στην πρώτη µας συνάντηση, ήµουν πεπεισµένη πως θα άκουγα τις γνωστές συµβουλές που άκουγα όλα αυτά τα χρόνια από τους διαιτολόγους. Στη συγκεκριµένη συνάντηση, όµως, τα πράγµατα ήταν διαφορετικά. Η κ. Αρέστη δεν µου “χάιδεψε” τα αυτιά και δεν ήταν ελαστική µαζί µου. Μου εξήγησε ότι είχα µια διαταραγµένη σχέση µε το φαγητό. Ήταν η πρώτη που µου ανέφερε τον όρο “διατροφική διαταραχή” και πως είχα νευρική βουλιµία. Μου ξεκαθάρισε πως, αν δεν βελτιωνόταν αυτή µου η σχέση µε το φαγητό, δεν θα µπορούσα να χάσω κιλά. Βέβαια, επειδή έβλεπε ότι µόνο αυτός ήταν ο στόχος µου, βρήκε έναν µαγικό τρόπο να µε κινητοποιήσει. Δηµιούργησε µαζί µου µια σχέση εµπιστοσύνης, λέγοντάς µου: “Κάνε αυτά που θα σου πω, έστω για ένα µήνα. Μην ασχολείσαι εσύ καθόλου µε το βάρος σου, άσ’ το αυτό σε µένα και το αποτέλεσµα θα έρθει µόνο του”. Και αυτό έκανα! Στην αρχή, µου φάνηκε παράξενο αλλά και δύσκολο, οφείλω να οµολογήσω. Αλλά δεν είχα και τίποτα να χάσω…».

Κάθε αρχή και δύσκολη

«Με υποµονή και µε βασικό στόχο την επιθυµία µου να χάσω τα κιλά και να µε δω έτσι όπως επιθυµούσα, ήµουν διατεθειµένη να αντέξω τα πάντα· κι ας πίστευα πως θα στερούµουν τα γλυκά, που τόσο αγαπούσα. Δυσκολεύτηκα, στην πορεία όµως κατάλαβα ότι, ρυθµίζοντας την πείνα µου, ακόµα και αυτή µου η επιθυµία µειώθηκε. Η διαιτολόγος µου µου ξεκαθάρισε πως, πρώτα απ’ όλα, έπρεπε να ρυθµίσουµε τη βιοχηµική µου ισορροπία, ρυθµίζοντας το σύστηµα πείνας-κορεσµού και σεροτονίνης. Όλα αυτά, σε συνδυασµό µε την άσκηση που µε παρότρυνε να κάνω και την οποία εδώ και ένα χρόνο έχω βάλει έντονα στη ζωή µου, κάνοντας CrossFit, µε βοήθησαν να χάσω αρκετά περιττά κιλά».

IMG_5961s

Η επίτευξη του στόχου

«Η αλήθεια είναι πως έκανα πολλά για να χάσω αυτά τα 24 κιλά και θα συνεχίσω, γιατί έτσι νιώθω υγιής. Έχω µάθει πολλά πράγµατα από τη διαιτολόγο µου και µαθαίνω ακόµα, πάνω απ’ όλα όµως µε έκανε να αγαπήσω ξανά τον εαυτό µου, να καταλάβω πως τίποτα δεν είναι τυχαίο και πως, όταν θέλεις, πετυχαίνεις τα πάντα. Τρώω σωστά πλέον, και κυρίως έχω πρόγραµµα. Θυµάµαι πάντα τα λόγια της κ. Αρέστη: “Όσο πιο πολλά τόσο πιο καλά”. Τρώω 5-6 γεύµατα την ηµέρα και προσπαθώ να είναι οι ώρες πάντα οι ίδιες. Τέλος, έχω µάθει πως δεν υπάρχει µαγική δίαιτα για την απώλεια βάρους και νιώθω τυχερή που, στο κρίσιµο αυτό σηµείο της ζωής µου, συνάντησα τον κατάλληλο άνθρωπο, τη διαιτολόγο µου. Την ευχαριστώ για την καλύτερη ποιότητα ζωής και για την απώλεια βάρους, αν και θα συνεχιστεί λιγάκι ακόµα, µέχρι να φτάσω στον τελικό µου στόχο!».

Τα 5 tips της Άννας:

1. Μην παραλείπεις ποτέ το πρωινό. Είναι αυτό που σου δίνει ενέργεια να αντεπεξέλθεις και µέσα στην ηµέρα.

2. Να πίνεις πολύ νερό. Τουλάχιστον 2 λίτρα την ηµέρα.

3. Να κάνεις 5-6 µικρά γεύµατα.

4. Η άσκηση πρέπει να γίνει µέρος της καθηµερινότητάς σου.

5. Η καλή ψυχολογία είναι το σηµαντικότερο, γιατί όλα ξεκινούν από αυτή. Όλα είναι θέµα µυαλού.

IMG_6024s

Tι λεει η διαιτολόγος της

«Όταν η Άννα ήρθε σε µένα ήταν σε α΄ βαθµού παχυσαρκία, µε ΔΜΣ 33,2 kg/cm2 και έχοντας τη διατροφική διαταραχή της νευρικής βουλιµίας. Ο τρόπος µε τον οποίο µεγάλωσε βοήθησε στο να δηµιουργηθεί αυτή η κακή σχέση µε το φαγητό. Ήταν σηµαντικό για εκείνη όχι µόνο να φτάσουµε στο στόχο αλλά κατά τη διάρκεια της προσπάθειας να αλλάξουµε τον τρόπο σκέψης της ως προς τις διατροφικές συνήθειες. Ξεκινήσαµε ενηµερώνοντάς τη πως, αν δεν λυνόταν το πρόβληµά της, δεν µπορούσαµε να προχωρήσουµε µε την απώλεια βάρους. Εξαρχής θέσαµε στόχους µικρούς και εφικτούς. Το πιο σηµαντικό απ’ όλα ήταν να ρυθµιστεί η βιοχηµική της ισορροπία, ρυθµίζοντας το σύστηµα πείνας-κορεσµού, ώστε να µην υπάρχουν ξεσπάσµατα βουλιµικών επεισοδίων. Ακολουθούσε τις οδηγίες και εφάρµοζε πιστά τις τεχνικές που µάθαινε για την αντιµετώπιση διαφόρων καταστάσεων, π.χ., πείνα κ.ο.κ. Για να µη µειωθεί η κινητικότητα της, προσαρµόζαµε τη διατροφική της συµπεριφορά µε βάση το πρόγραµµά της και εφαρµόζαµε διορθωτικές κινήσεις για να µην απογοητευτεί. Σηµείο-κλειδί ήταν οι “καταγραφές”. Δεν απαγορευόταν τίποτα, πέραν των τηγανητών, γλυκών και αναψυκτικών, αν και σε κάποιες ιδιαίτερες περιπτώσεις βάλαµε κάποιο “fun food”. Είχαµε ποικιλία, για αποφυγή της µονοτονίας. Παράλληλα, βάλαµε την άσκηση στην καθηµερινότητά της. Έτσι, εκπαιδεύτηκε, έχασε βάρος και βελτίωσε την ποιότητα ζωής της. Βρίσκεται πλέον σε ένα υγιές βάρος και φυσιολογικό ΔΜΣ».

Κλεοπάτρα Αρέστη, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Master Practitioner on Eating Disorders & Obesity, MSc Διατροφή και Άσκηση, Xαροκόπειο Πανεπιστήµιο Αθηνών

Ευχαριστούμε το Golden Athens Spa, Μητροπόλεως 3, Σύνταγμα, για την παραχώρηση του χώρου για τη φωτογράφιση.

Διάβασε επίσης:

Μπορείς να ελέγξεις το βάρος σου;

Αν τρώω µετά τις 8 το βράδυ, θα πάρω περισσότερο βάρος;

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ