Τα βασικά βήµατα ενεργοποίησης του µεταβολισµού είναι γνωστά. Το καλό πρωινό είναι ο No1 κανόνας, σε συνδυασµό µε την άσκηση. Τι γίνεται, όµως, όταν αυτά τα δύο δεν είναι αρκετά;

Από την Έλλη Μαραγκάκη

Υπάρχουν φορές που το σώµα σου δεν καίει τις θερµίδες το ίδιο γρήγορα. Συνήθως αυτό οφείλεται στις φτωχές διατροφικές συνήθειες και την καθιστική ζωή. Ευτυχώς, όµως, µπορείς να πάρεις τον έλεγχο στα χέρια σου και να αυξήσεις το µεταβολισµό σου µε τα παρακάτω tips. Ακολούθησέ τα και δες τον να ανεβάζει… στροφές.

Οι θερμίδες

Το να γνωρίζεις ακριβώς πόσες θερµίδες χρειάζεται να καταναλώνεις ηµερησίως αποτελεί το κλειδί. Ο µεταβολισµός είναι η χηµική διεργασία που γίνεται στο σώµα σου και µετατρέπει το φαγητό σε καύσιµο, προκειµένου να βρίσκεται σε λειτουργία ο οργανισµός. Έτσι, γνωρίζοντας πόσο φαγητό πρέπει να φας, θα κάνεις το µεταβολισµό σου να δουλεύει καθηµερινά ρολόι!

Αερόβια άσκηση

Ένταξε στο πρόγραµµά σου την αερόβια άσκηση. Δεν χρειάζεται να γραφτείς στο γυµναστήριο, το τρέξιµο ή το ποδήλατο ακόµα και σε χαλαρούς ρυθµούς είναι αρκετά. Όσο συχνότερα κάνεις αυτού του είδους την άσκηση τόσο περισσότερο βοηθάς το µεταβολισµό σου να διατηρείται ενεργοποιηµένος, ακόµα και µετά την άσκηση.

Κοιµήσου!

Οι ώρες που κοιµάσαι µπορεί να έχουν επίπτωση στο µέγεθος της περιφέρειάς σου! Κι όµως, αυτό δείχνουν έρευνες. Η στέρηση ύπνου µπορεί να εκτοξεύσει την επιθυµία σου για φαγητό. Συγκεκριµένα, οι ενήλικες που κοιµούνται τακτικά µόνο 5 ώρες κάθε βράδυ έχουν αυξηµένα επίπεδα γκρελίνης (της ορµόνης που προκαλεί πείνα) κατά 14,9%, ενώ αυτά της λεπτίνης (της ορµόνης που µειώνει την πείνα) πέφτουν κατά 15,5%.

Αργά και σταθερά

Ένας ακόµα λόγος που επιβραδύνει το µεταβολισµό σου είναι οι εξαντλητικές δίαιτες. Μπορεί να χάνεις γρήγορα τα κιλά που θέλεις, όµως είναι βέβαιο πως θα τα ξαναπάρεις. Αυτό συµβαίνει γιατί, χάνοντας κιλά, χάνεις µυς και λίπος µαζί. Όταν όµως σταµατάς τη δίαιτα και τρως κανονικά, το βάρος που παίρνεις είναι µόνο λίπος. Γι’ αυτόν το λόγο είναι προτιµότερο να χάσεις τα κιλά µε πιο αργούς ρυθµούς, έτσι ώστε το σώµα να συνηθίζει στη νέα κατάσταση, µειώνοντας τον κίνδυνο αύξησης βάρους.

Φάε ένα σνακ πριν κοιµηθείς

Και όµως, σύµφωνα µε έρευνα του Πανεπιστηµίου της Φλόριντα, όταν καταναλώνεις ένα µικρό σνακ των 150 θερµίδων πριν κοιµηθείς, είναι σαν να προσθέτεις 150 έξτρα θερµίδες στο ξεκίνηµα της επόµενης µέρας. Με αυτό τον τρόπο δίνεις το «προβάδισµα» στην ενεργοποίηση του µεταβολισµού σου. Ιδανικά προτίµησε ένα µήλο.

  • Για πιο γρήγορα αποτελέσµατα, πρόσθεσε ενεργά την άσκηση στη ζωή σου, και συγκεκριµένα τα βάρη. Όταν οι µύες δουλεύουν, ο µεταβολισµός σου «ξυπνάει» γρηγορότερα.

Διάβασε επίσης:

Η άσκηση σε δείχνει νεότερη!

2 smoothies για να πάρει φωτιά το Instagram (και ο μεταβολισμός σου)

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ