Τα δηµητριακά είναι το πιο αγαπηµένο και δηµοφιλέστερο πρωινό τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων. Η ποικιλία τους είναι µεγάλη και µπορούν να ικανοποιήσουν κάθε γούστο. Τα τελευταία χρόνια έχουν δηµιουργηθεί σειρές δηµητριακών που ευνοούν τη γραµµή µας και είναι υπέρ ενός νέου και πιο υγιεινού µοτίβου ζωής.

Τα δηµητριακά βρίσκονται στη βάση της διατροφικής πυραµίδας. Οι ευεργετικές τους ιδιότητες είναι πολλές και άκρως σηµαντικές. Μας χαρίζουν ενέργεια και συµβάλλουν στη διατήρηση του βάρους µας, ιδιαίτερα όταν καταναλώνονται το πρωί. Βοηθούν το πεπτικό και το νευρικό µας σύστηµα να λειτουργούν καλύτερα και συµβάλλουν στη διατήρηση της οµαλής καρδιαγγειακής λειτουργίας. Έρευνες έχουν δείξει πως η συχνή κατανάλωση δηµητριακών ολικής άλεσης είναι ικανή να µειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και ορισµένων µορφών καρκίνου έως και 30%. Με τον όρο «ολική άλεση» εννοoύµε πως, κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας (άλεση), τα µέρη του σπόρου διατηρούνται ανέπαφα. Η άλεση γίνεται από τους καρπούς των φυτών (σιτάρι, κριθάρι κ.λπ.).

Τα δηµητριακά είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, που είναι υπεύθυνοι για την ενέργεια του οργανισµού, επίσης περιέχουν βιταµίνες, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες. Εκείνα που προέρχονται από προϊόντα ολικής άλεσης έχουν ακόµα µεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, σε σύγκριση µε τα απλά δηµητριακά.

Ξεκίνησε την ηµέρα σου µε ένα πλούσιο πρωινό που να περιλαµβάνει τα δηµητριακά. Μπορείς να τα συνοδεύσεις µε γάλα ή µε γιαούρτι. Έτσι θα έχεις ενέργεια καθ’ όλη τη διάρκεια της ηµέρας. Επιπλέον, οι φυτικές ίνες σε κρατάνε χορτάτη για περισσότερη ώρα. Απόφυγε να τα καταναλώνεις το βράδυ, γιατί λόγω των υδατανθράκων που περιέχουν, δεν ενδείκνυνται για τη διατήρηση της γραµµής σου.

Βασικά χαρακτηριστικά των δηµητριακών:

Σιτάρι

Το σιτάρι αποτελεί το πιο διαδεδοµένο δηµητριακό, ενώ έχει τη µεγαλύτερη περιεκτικότητα σε σελήνιο, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό στοιχείο, που ρυθµίζει και την οµαλή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα.

Κριθάρι

Ένας καρπός ιδιαίτερα σηµαντικός από τα αρχαία χρόνια. Είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικές ουσίες, σελήνιο και βιταµίνη Ε και Β, ενώ περιέχει κάλιο και ασβέστιο.

Βρώµη

Η βρώµη είναι ιδιαίτερα διαδεδοµένη τα τελευταία χρόνια χάρη στις φυτικές ίνες και τις αντιοξειδωτικές ουσίες της. Έχει µεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές πρωτεΐνες. Είναι συνυφασµένη µε την υγιεινή διατροφή και τη συνιστούν οι περισσότεροι διαιτολόγοι.

Quaker τραγανές µπουκιές δηµητριακών µε βρώµη και σοκολάτα

_MG_7137

ενέργεια: 475 kcal

λιπαρά: 21 γρ.
υδατάνθρακες: 61 γρ., εκ των οποίων σάκχαρα 25 γρ.

εδώδιµες ίνες: 7 γρ.

πρωτεΐνες: 7 γρ.

αλάτι: 0,58 γρ.

Η άποψή µας: Μας άρεσε ο συνδυασµός της βρώµης µε τη σοκολάτα, που προσφέρει ένα γλυκό αποτέλεσµα, µε τη σοκολάτα να λιώνει στο στόµα.

Delhaize Muesli Crunchy Apple

_MG_7114

ενέργεια: 377 kcal

λιπαρά: 11,9 γρ.
υδατάνθρακες: 46,1 γρ., εκ των οποίων σάκχαρα 7,3 γρ.

φυτικές ίνες: 22,9 γρ.

πρωτεΐνες: 11,2 γρ.

αλάτι: 0,2 γρ.

Η άποψή µας: Μας άρεσε η υφή τους και το πόσο τραγανά ήταν, όµως η γεύση του µήλου ήταν ανεπαίσθητη και µόνο στο τελείωµα της µπουκιάς. Αποτελεί υγιεινή επιλογή.

Kellogg’s Honey Loops

_MG_7104

ενέργεια: 378 kcal

λιπαρά: 3,5 γρ.
υδατάνθρακες: 74 γρ.

φυτικές ίνες: 7 γρ.

πρωτεΐνες: 9 γρ.

αλάτι: 1 γρ.

Η άποψή µας: Έχουν ιδιαίτερα γλυκιά γεύση και, όταν ενωθούν µε το γάλα, γίνονται το απόλυτο γλυκό σνακ.

Kellogg’s Special K

_MG_7142

ενέργεια: 375 kcal

λιπαρά: 1,5 γρ., εκ των οποίων κορεσµένα 0,3 γρ.
υδατάνθρακες: 79 γρ., εκ των οποίων σάκχαρα 17 γρ.

φυτικές ίνες: 4,5 γρ.

πρωτεΐνες: 9 γρ.

αλάτι: 1 γρ.

Η άποψή µας: Τα κλασικά fitness δηµητριακά έχουν ουδέτερη γεύση. Είναι αρκετά τραγανά. Καλύπτουν όσες θέλουν να διατηρήσουν τη γραµµή τους, αφού προσφέρουν λιγότερο από 3% λιπαρά η µερίδα.

Nestlé Fitness Choco hazelnut

_MG_7125

ενέργεια: 395 kcal

λιπαρά: 6,2 γρ., εκ των οποίων κορεσµένα 3,4 γρ.

υδατάνθρακες: 74,2 γρ., εκ των οποίων σάκχαρα 23,6 γρ.

εδώδιµες ίνες:
5,6 γρ.

πρωτεΐνες: 7,9 γρ.

αλάτι: 0,97 γρ.

Η άποψή µας: Αυτός ο ιδιαίτερος συνδυασµός σοκολάτας-φουντουκιού τους δίνει µια παιχνιδιάρικη γεύση. Είναι ιδανικά για ένα υγιεινό πρωινό.

Nestlé Clusters µε αµύγδαλα

_MG_7108

ενέργεια: 397 kcal

λιπαρά: 8 γρ., εκ των οποίων κορεσµένα 1,7 γρ.
υδατάνθρακες: 66,4 γρ., εκ των οποίων σάκχαρα 20,7 γρ.

εδώδιµες ίνες: 8,7 γρ.

Η άποψή µας: Ένα κλασικό προϊόν, που απευθύνεται κυρίως σε παιδιά και φτιάχνεται από δηµητριακά ολικής άλεσης. Δοκίµασέ τα στο πρωινό σου.

 

Quaker Νιφάδες βρώµης

_MG_7123

ενέργεια:

356 kcal

λιπαρά: 8 γρ., εκ των οποίων κορεσµένα 1,5 γρ.
υδατάνθρακες: 60 γρ., εκ των οποίων σάκχαρα 1,1 γρ.

φυτικές ίνες: 9 γρ., εκ των οποίων β-γλυκάνη 3,6 γρ.

πρωτεΐνες: 11 γρ.

αλάτι: ίχνη

Η άποψή µας: Η βρώµη στη φυσική της µορφή δεν έχει ιδιαίτερη γεύση. Την επιλέγουµε, όµως, γιατί µπορεί να συνδυαστεί µε ξηρούς καρπούς, αποξηραµένα φρούτα ή σοκολάτα.

Διάβασε επίσης:

Αυτοί είναι οι τρόποι για να αυξήσεις το μεταβολισμό σου

Η δίαιτα του γρήγορου μεταβολισμού: χάσε εύκολα 10 κιλά!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ