Δεν περνάει πάντα η υγιεινή διατροφή µέσα από τις στερητικές δίαιτες. Οι παρακάτω 12 σούπερ συµβουλές αποδεικνύουν πως µπορείς να αλλάξεις το διατροφικό σου προφίλ χρησιµοποιώντας πολύ απλά… εναλλακτικά όπλα και να νικήσεις στη µάχη µε τα περιττά κιλά!

Οι αυστηρές δίαιτες δεν είναι για όλους – για την ακρίβεια µάλλον δεν ανταποκρίνονται στη συντριπτική πλειονότητα όσων θέλουν να χάσουν βάρος. Όταν αποφασίζουµε να στερήσουµε από τον εαυτό µας κάτι συγκεκριµένο, είναι σχεδόν επιβεβαιωµένο ότι αργότερα θα… λυγίσουµε από το άγχος της στέρησης (είτε βιολογικής είτε ψυχολογικής) και θα επιστρέψουµε στις παλιές συνήθειες, µε περισσότερο… πάθος µάλιστα! Άσε, λοιπόν, κατά µέρος τις αφοριστικές υποσχέσεις και προσπάθησε να κάνεις µικρές –και σε πρώτο επίπεδο ανεπαίσθητες– αλλαγές τόσο στο καθηµερινό σου διατροφολόγιο όσο και στη γαστρονοµική σου συµπεριφορά γενικότερα. Θα εκπλαγείς µε το πόσο αθόρυβα αυτές θα ενσωµατωθούν στη ρουτίνα σου και, τελικά, θα σε βοηθήσουν να επιτύχεις το στόχο σου!

Ώρα για καθάρισµα

Ακούγεται ίσως παράξενο, αλλά έχει διαπιστωθεί άµεση συσχέτιση µιας αναστατωµένης κουζίνας µε την υπέρµετρη κατανάλωση επιβαρυντικών για την υγεία και τη σιλουέτα σνακ. Βρόµικα πιάτα στο νεροχύτη, λερωµένοι πάγκοι και τραπέζια γεµάτα αποφάγια οδηγούν σε περίπου 44% µεγαλύτερη κατανάλωση junk food. Άνθρωποι που είχαν συνέχεια στο άµεσο οπτικό τους πεδίο ανοιγµένα τσιπς ή µισοτελειωµένες σοκολάτες πάνω σε έναν πάγκο όπου κυριαρχούσε το… χάος, αποδεδειγµένα ζύγιζαν 8 κιλά περισσότερο από εκείνους που έτρωγαν σε ένα καθαρό και τακτοποιηµένο περιβάλλον.

Κοίτα τι τρως

Μήπως συνηθίζεις να κατευθύνεσαι µισοκοιµισµένη προς το ψυγείο ή ασυναίσθητα να βουτάς συνέχεια το χέρι στη σακούλα µε τα τσιπς κατά τη διάρκεια ενός Lord of the Rings marathon στην τηλεόραση; Είναι γνωστό πως αυτές οι συνήθειες µaς κάνουν και χάνουµε εν πρώτοις τον οπτικό έλεγχο του τι τρώµε και, γενικότερα, το µέτρηµα των θερµίδων που προσλαµβάνουµε. Την επόµενη φορά, λοιπόν, φόρα τα γυαλιά σου και συνειδητοποίησε πως πράγµατι βρίσκεσαι µπροστά στο ψυγείο, ή βάλε τα πατατάκια σε ένα πιάτο, ακόµα και πάνω σε µια χαρτοπετσέτα – σε οποιαδήποτε δηλαδή επιφάνεια θα είναι εµφανές πόσα τρως. Παράλληλα µε τον έλεγχο της ποσότητας, θα ενεργοποιηθούν ενδεχοµένως και κάποιοι συναισθηµατικοί µηχανισµοί… τύψεων,
µε αποτέλεσµα το σακουλάκι να ξαναβρεί το δρόµο του προς το ράφι γρήγορα.

Το… πιάτο µετράει

Πάνω στη λεγόµενη «ψυχολογία του πιάτου», σε ό,τι αφορά στο ρόλο που διαδραµατίζει στη σωστή δίαιτα, έχουν στηθεί ολόκληρες θεωρίες. Την επόµενη φορά, λοιπόν, που θα έχεις να σερβίρεις ένα ανοιχτόχρωµο φαγητό, µην επιλέξεις το κλασικό λευκό σερβίτσιο, που µπορεί να σε κάνει να υποτιµήσεις την ποσότητα που βάζεις. Αντ’ αυτού, επίλεξε σκουρόχρωµα πιάτα, για να ελέγχει πάντα το µάτι σου πόσο βάζεις και πόσο τελικά θα καταναλώσεις. Υπάρχει βέβαια, πάντα, και ο χρυσός κανόνας του «µικρού πιάτου», είναι όµως βέβαιο πως δεν µιλάµε για πολύ µικρά πιάτα, µιας και σε αυτή την περίπτωση θα βρίσκεις πάντα τη δικαιολογία να γυρίζεις για… refill στην κατσαρόλα. Ο ίδιος κανόνας ισχύει και για τα ποτήρια, φυσικά.

Σκέψου θετικά

Σίγουρα το έχεις τσεκάρει και µόνη σου πως, όταν είσαι στις «µαύρες» σου, τείνεις πιο πολύ στην άσκοπη υπερκατανάλωση θερµίδων, µε στόχο να ανέβεις ψυχολογικά – το µόνο που ανεβαίνει, ωστόσο, είναι η µέτρηση στη ζυγαριά σου το άλλο πρωί. Φρόντισε, λοιπόν, όποτε είσαι στην αρχή ενός γεύµατος, να διώχνεις όσο µπορείς το άγχος και την αρνητική φόρτιση της ηµέρας, αναλογιζόµενη κάτι πιο… ελαφρύ και αισιόδοξο. Έρευνες έχουν δείξει πως όσοι ανέφεραν µια χαρούµενη σκέψη πριν από το γεύµα τους περιόρισαν το πόσο έφαγαν κατά 11%! Μίλα για κάτι για το οποίο είσαι περήφανη, χαρούµενη ή ανυπόµονη να το ζήσεις, περίγραψε την πιο ωραία στιγµή της ηµέρας, ή απλώς έκφρασε την ευγνωµοσύνη σου για κάτι όµορφο που υπάρχει στη ζωή σου. Αντίθετα, κάθε φορά που κάτι έχει δυσµενώς εκτρέψει την ισορροπία στο «σύµπαν» σου, επίλεξε ενσυνείδητα να αποµακρυνθείς προσωρινά από κάποιο φαγητό.

Καλύτερα να µασάς

Η τσίχλα είναι ο µεγαλύτερος σύµµαχός σου όταν περιδιαβαίνεις στους διαδρόµους του σουπερµάρκετ, χαζεύοντας όλα εκείνα τα απίθανα ζαχαρωτά και σνακ! Μελέτες έχουν δείξει πως το µάσηµα της τσίχλας µειώνει την τάση του εγκεφάλου να µπει στη διαδικασία να σκεφτεί πόσο υπέροχη θα ήταν η γεύση ενός παγωτού ή ενός κρουασάν. Όσοι πήγαν για ψώνια µε µια τσίχλα στο στόµα, δεν το µετάνιωσαν: γύρισαν στο σπίτι έχοντας αγοράσει 7% λιγότερο junk food!

Χωρίς… πολεµοφόδια στο γραφείο

Οκτώ ολόκληρα κιλά παραπάνω ζύγιζαν όσοι είχαν επιλέξει να έχουν στο ντουλάπι του γραφείου τους (ή πάνω σε αυτό) ένα γλυκό σνακ… για τις δύσκολες ώρες! Ενώ, συνήθως, χρειάζεσαι µόνο το 1/4 αυτής της ποσότητας για να ικανοποιηθεί το αντίστοιχο τµήµα του εγκεφάλου σου και να νιώσεις και πάλι χαρούµενος και ανεβασµένος, οι άνθρωποι κάνουν ολόκληρες… επιδροµές σε αυτόµατα µηχανήµατα ή ψιλικατζίδικα για να έχουν απλώς κάτι να µασουλήσουν όση ώρα δουλεύουν. Φρόντισε, λοιπόν, αν είσαι και εσύ αυτής της λογικής, να έχεις στο συρτάρι σου κάτι µικρό (και, ιδανικά, υγιεινό). Αν µετά την κατανάλωσή του αισθάνεσαι ακόµα λιγούρα, κάνε µερικά τηλεφωνήµατα για… ψυχολογικό αντιπερισπασµό.

Εµπάργκο… στο ψυγείο

Για να αποφύγεις τις νυχτερινές λιγούρες, βάλε ένα συγκεκριµένο χρονικό όριο στο µυαλό σου κατά το οποίο το ψυγείο «κλειδώνει»! Αν, παρ’ όλα αυτά, συνεχίζεις να στενοχωριέσαι για τις… διαµαρτυρίες του στοµαχιού σου ενώ βλέπεις την αγαπηµένη σου σειρά, διάλεξε µια κούπα µε ένα ζεστό αφέψηµα ή ένα µικρό µπολ µε γιαούρτι. Φρόντισε να τα σερβίρεις µε όµορφο τρόπο, ει δυνατόν σε ένα υπέροχο σερβίτσιο (ώστε να σε αποσπάσει η προετοιµασία από τη σκέψη της ποσότητας), και χωρίς γευστικές αλλά… ολέθριες γαρνιτούρες.

Tο πάρτι δεν είναι δικαιολογία

Αν είσαι καλεσµένη σε πάρτι και γνωρίζεις εκ των προτέρων πως θα παρασυρθείς λιγάκι παραπάνω από τα καλούδια του µπουφέ, «υπόγραψε συµβόλαιο» µε τον εαυτό σου πως αυτό θα είναι και το κυρίως γεύµα σου. Μια επίσης καλή ιδέα είναι να έχεις φάει κάποια ποσότητα φαγητού ήδη από το σπίτι, ώστε να µη σε πιάσει «κατοχικό σύνδροµο» µόλις δεις τον µπουφέ και να µπορέσεις να επιβληθείς καλύτερα στις… ορµές σου. Αν σκοπεύεις δε να ξαναγεµίσεις το πιάτο σου, περίµενε 15 λεπτά αφού τελειώσεις και στο µεσοδιάστηµα πιες ένα µεγάλο ποτήρι νερό.

Διάβασε επίσης:

Η μεσογειακή διατροφή έγινε… χάπι!

Μυστικά για να χάσεις εκείνα τα 5 κιλά που σε ταλαιπωρούν

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ