Είναι ένας από τους πιο δύσκολους κι επίμονους εχθρούς, αλλά εσύ μπορείς να τον νικήσεις. Χρειάζεται πείσμα και συνέπεια. Είσαι έτοιμη;

Από την Έρρικα Λευθέρη.
Με την επιστημονική συνεργασία της διαιτολόγου-διατροφολόγου Γεωργίας Λιούλια, www.diatrofi.gr

Το καλοκαίρι έφτασε, ο καιρός είναι πλέον ηλιόλουστος και η γκαρνταρόμπα σου είναι ανανεωμένη και έτοιμη για τη νέα… καυτή εποχή του χρόνου. Εσύ είσαι περήφανη και χαρούμενη που κατάφερες να χάσεις αυτά τα 2-3 κιλά που σε ταλαιπωρούσαν, όμως το δέρμα σου απέχει πολύ από το να δείχνει αλαβάστρινο. Δυστυχώς, ο αιώνιος εχθρός κάθε γυναίκας, η κυτταρίτιδα, δεν λέει να εξαφανιστεί τόσο εύκολα. Το The BODY όμως είναι εδώ για να σου δείξει τον πιο φυσικό τρόπο για να απαλλαγείς μια και καλή. Γιατί η αλλαγή ξεκινά από μέσα!

Τι είναι η κυτταρίτιδα;
Η κυτταρίτιδα είναι μια ενδογενής αλλαγή στη συνοχή του δέρματος με αποτέλεσμα τη γνωστή όψη της «φλούδας πορτοκαλιού» ή αλλιώς «εμφάνιση στρώματος».
Ως ενδογενής αλλαγή, μπορεί να καταπολεμηθεί με μια εσωτερική αλλαγή στη διατροφή μας. Η κυτταρίτιδα σχετίζεται με την «παγίδευση» τοξινών, νερού και συσσωρευμένου λίπους κάτω από τον υποδόριο ιστό του δέρματος. Εμφανίζεται περισσότερο στις γυναίκες και λιγότερο στους άντρες, ανεξαρτήτως βάρους και ηλικίας.

Η κακή διατροφή έχει άμεση σχέση με την αύξηση του λίπους και κατ’ επέκταση την εμφάνιση της κυτταρίτιδας. Η αύξηση του βάρους μπορεί να κάνει την κυτταρίτιδα πιο εμφανή, αλλά αυτή μπορεί να εμφανιστεί και σε αδύνατα άτομα.

Κύριες αιτίες εμφάνισης της κυτταρίτιδας
-Ορμόνες: οιστρογόνα, ινσουλίνη, ορμόνες θυρεοειδούς και προλακτίνης
-Κληρονομικότητα: σχετίζεται μόνο με την προδιάθεση
-Μειωμένη κατανάλωση νερού
-Αυξημένο ποσοστό υποδόριου (κάτω από το δέρμα) λίπους
-Δυσκοιλιότητα
-Αλκοόλ
-Κάπνισμα
-Καθιστική ζωή
-Έλλειψη άσκησης
-Φάρμακα που προκαλούν κατακράτηση υγρών
-Στενά ρούχα που εμποδίζουν την κυκλοφορία του αίματος
-«Κακή» διατροφή, πλούσια σε: απλούς υδατάνθρακες και σάκχαρα, π.χ. ζάχαρη, κορεσμένα λιπαρά, τηγανητά, λιπαρό κρέας, παχιά τυριά, πολύ αλάτι, λίγες φυτικές ίνες, μεγάλη κατανάλωση καφεΐνης, αλκοόλ, γλυκών και ροφημάτων με βάση τη σοκολάτα και το παγωτό
Τι πρέπει να αλλάξεις στη διατροφή σου:
Μικρές διατροφικές αλλαγές θα βελτιώσουν σημαντικά την εικόνα σου και θα σε οδηγήσουν σε έναν υγιέστερο τρόπο ζωής, που καλό είναι να υιοθετήσεις.

Να μειώσεις το αλάτι
Όσο αυξάνεται το χλωριούχο νάτριο στη διατροφή τόσο αυξάνεται η κατακράτηση υγρών (λεμφοίδημα), κάνοντας την κυτταρίτιδα πιο έντονη. Προτίμησε το φυσικό ανεπεξέργαστο (μη ραφιναρισμένο) θαλασσινό αλάτι.

Απόφυγε τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα
Όπως είναι τα αλλαντικά, τα καπνιστά τυριά και παστά τρόφιμα. Περιέχουν πολύ νάτριο ως μέσο συντήρησης.

Πίνε πολύ νερό
Το νερό μειώνει την κατακράτηση και είναι το καλύτερο διουρητικό. Μειώνει τη δυσκοιλιότητα σε συνδυασμό με την άσκηση και βοηθά στον μεταβολισμό όλων των βασικών θρεπτικών συστατικών (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη).

Μείωσε την πρόσληψη κορεσμένων τρανς λιπαρών
Αυτά βρίσκονται σε τηγανητά, γαριδάκια, πατατάκια, ζωικό λίπος, τυριά με πολλά λιπαρά. Αντίθετα, πρέπει να αυξήσεις τα μονοακόρεστα λιπαρά (ελαιόλαδο) και τα πολυακόρεστα Ω3 και Ω6 (θαλασσινά, ανάλατοι ξηροί καρποί) που διαστέλλουν τις αρτηρίες και βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος.Τα Ω3 λιπαρά οξέα βοηθούν, επιπλέον, στην ενίσχυση των κυτταρικών μεμβρανών και την προσέλκυση νερού από τα κύτταρα. Βρίσκονται σε αφθονία στα θαλασσινά, στα έλαια και στους ξηρούς καρπούς.

Κρέας
Περιόρισε το κόκκινο κρέας σε 1-2 φορές την εβδομάδα (ανάλογα και με τις ανάγκες σε σίδηρο στις γυναίκες). Προτίμησε άπαχο κρέας, όπως το κοτόπουλο και τα θαλασσινά.       Αυγά
Το αυγό είναι πλούσιο σε λεκιθίνη, η οποία διατηρεί το σώμα σφριγηλό και νεανικό. Μια καλή ποσότητα είναι περίπου 3 αυγά την εβδομάδα.                                                         Γαλακτοκομικά
Το γάλα και το γιαούρτι με πλήρη λιπαρά, αν και έχουν πολλά κορεσμένα λιπαρά, αποδίδουν περισσότερο ασβέστιο και λιποδιαλυτές βιταμίνες, που είναι χρήσιμες για τη μείωση της κυτταρίτιδας και ενδείκνυνται για όσους δεν χρειάζεται να συνδυάσουν απώλεια βάρους. Καλό είναι να προτιμήσεις άπαχα τυριά. Για παράδειγμα, το τυρί τύπου cottage και το ανθότυρο περιέχουν λίγα λιπαρά και πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας και συνεργούν στη μείωση του λίπους.                                                                                                                                 Όσπρια – λαχανικά
Τα όσπρια και κυρίως τα φασόλια είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, ενώ είναι φτωχά σε λιπαρά.
Για να αυξήσεις τους σύνθετους υδατάνθρακες και τις φυτικές ίνες, προτίμησε φρέσκα φρούτα, λαχανικά και προϊόντα από αλεύρι ολικής άλεσης, βρόμη και αμυλούχα τρόφιμα.       Ζάχαρη
Για να μειωθεί η κυτταρίτιδα είναι επιτακτική ανάγκη να μειώσεις τους απλούς υδατάνθρακες. Αυτό σημαίνει ότι το διαιτολόγιό σου δεν πρέπει να περιλαμβάνει ζάχαρη, αναψυκτικά, γλυκά και γλυκαντικές ουσίες, όπως η ασπαρτάμη, που βρέθηκε ότι κάνει κατακράτηση υγρών.

Μικρά tips
3-4 φρέσκα φρούτα την ημέρα και χυμοί χωρίς προσθήκη ζάχαρης θα σου δώσουν τα αντιοξειδωτικά και τις φυτικές ίνες που χρειάζεσαι. Επιπλέον, καλύπτουν την ανάγκη σου για γλυκό.
1 ποτήρι κόκκινο κρασί την ημέρα ή χυμοί από κόκκινα φρούτα και η φλούδα των κόκκινων σταφυλιών εμποδίζουν τη δημιουργία δύο ενζύμων που διασπούν το κολλαγόνο, το οποίο φαίνεται πως καταπολεμά τη δημιουργία κυτταρίτιδας.
Το κρεμμύδι, τα κόκκινα φρούτα, το λάχανο, ο ανανάς, η πιπεριά, οι ελιές, η ντομάτα, το λευκό πιπέρι, η πιπερόριζα, η κανέλα, το σκόρδο, το σέλινο και τα σπαράγγια είναι τρόφιμα που δεν αυξάνουν το λίπος, αλλά περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες και βοηθούν στη μείωση της κατακράτησης υγρών.Η κατάλληλη διατροφή θα πρέπει να συνδυαστεί με αύξηση της άσκησης και μείωση της καφεΐνης, του αλκοόλ και του καπνίσματος. Λίγη υπομονή και η όψη «φλοιού πορτοκαλιού» δεν πρόκειται να μείνει για πάντα!
Η σωστή διατροφή είναι εκείνη που θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Όμως για να φτάσεις ακόμα πιο γρήγορα στον στόχο σου, ορίστε μερικά μυστικά που αξίζει να μάθεις:

Ενίσχυσε τον μεταβολισμό σου
Η όψη «φλοιού πορτοκαλιού» είναι πιο ορατή πάνω σε χαλαρούς μυες παρά σε ένα γυμνασμένο σώμα. Γι’ αυτό ενίσχυσε τον μεταβολισμό σου. Χρησιμοποίησε την ξεχασμένη συνδρομή του γυμναστηρίου και κάνε διάδρομο, ποδήλατο και ελλειπτικό, ενώ συνδύασε τις ασκήσεις με μερικά βάρη. Και μην ξεχνάς, μετά την άσκηση, τις απαραίτητες διατάσεις.

Κάνε μασάζ
Χρησιμοποίησε τα χέρια σου και κάνε μασάζ στις περιοχές όπου έχεις κυτταρίτιδα. Οι κινήσεις πρέπει να είναι κυκλικές από πάνω μέχρι κάτω. Επίσης, μία φορά την εβδομάδα κάνε απολέπιση την ώρα του μπάνιου. Έτσι, απομακρύνεις από το δέρμα τα νεκρά κύτταρα και ενισχύεις τη ροή του αίματος σε αυτήν την περιοχή.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ