Όταν η Εύα έφθασε τα 106 κιλά, συνειδητοποίησε ότι κινδύνευε όχι µόνο από την καταρρακωµένη ψυχολογία της αλλά και από τα προβλήµατα υγείας που αντιµετώπιζε. Το φαγητό και το βάρος της την απασχολούσαν 24 ώρες το 24ωρο και όσο πάχαινε τόσο πιο αδύναµη ένιωθε. Όµως, έµαθε ότι δεν πειράζει να πέσεις, αρκεί να βρεις τη δύναµη να σηκωθείς! Σήµερα απολαµβάνει τους καρπούς της επιτυχίας της και φοράει τα ρούχα που ονειρευόταν…

Οι κακές διατροφικές συνήθειες

«Από τα τέλη του δηµοτικού θυµάµαι τον εαυτό µου µε κάποια περιττά κιλά. Μεγαλώνοντας σε οικογένεια καλοφαγάδων, από µικρή αγαπούσα το φαγητό και τα γλυκά και µάλιστα σε µεγάλες ποσότητες. Ήµουν το παιδί που σίγουρα θα ζητούσε να ξαναγεµίσει το πιάτο του ή να πάρει και δεύτερο κοµµάτι γλυκό. Αυτή η κατάσταση, όµως, µε έκανε να παίρνω κιλά σταδιακά και να µην µπορώ να το ελέγξω. Στο γυµνάσιο και το λύκειο προσπάθησα να προσέξω τη διατροφή µου, όµως ποτέ δεν µπορούσα να κρατήσω αυτή την προσπάθεια για πολύ καιρό. Ενώ ξεκινούσα µε διάθεση να χάσω κιλά, στην πορεία, αν µια µέρα χάλαγα τη διατροφή, µετά παρατούσα την προσπάθεια και άρχιζα πάλι να τρώω ό,τι ήθελα».

Ο υποθυρεοειδισµός

«Σε όλη αυτή την κατάσταση ήρθε να προστεθεί και το ότι στα 22 µου ανακάλυψα πως έχω υποθυρεοειδισµό. Ο γιατρός µού είπε ότι ο υποθυρεοειδισµός είχε συµβάλει στην τάση µου να παίρνω βάρος, καθώς υπολειτουργούσε ο µεταβολισµός, ειδικά όσο δεν ήταν ρυθµισµένος µε το ειδικό χάπι. Μετά από αρκετές αυξοµειώσεις βάρους µέσα στα χρόνια, το καλοκαίρι που µας πέρασε η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο. Η καθιστική ζωή, σε συνδυασµό µε το ότι έτρωγα ανεξέλεγκτα, µε οδήγησε στο να ζυγίζω 106 κιλά. Η σχέση µου µε το φαγητό είχε πάρει επικίνδυνες διαστάσεις, πολύ πέρα από τα όρια του φυσιολογικού. Συνέχεια σκεφτόµουν τι θα φάω και οργάνωνα όλη τη µέρα µου µε βάση το φαγητό. Κατανάλωνα πολλά παχυντικά φαγητά και σε πολύ µεγάλες ποσότητες, καθώς και πολλά γλυκά, και έπινα τουλάχιστον ένα λίτρο αναψυκτικά την ηµέρα. Δεν ξέρω αν συνειδητοποιούσα πραγµατικά τι έκανα. Ήξερα ότι είναι λάθος, αλλά δεν νοµίζω ότι αντιλαµβανόµουν πόσο κακό έκανα στον εαυτό µου».

Πριν:

EVA PRIN

Μετά:

_MG_8706site

 

Οι οδυνηρές συνέπειες

«Όλους τους µήνες του καλοκαιριού φορούσα τρία φαρδιά και ριχτά φορέµατα, τα µόνα που µου έκαναν. Όταν επιχείρησα να φορέσω ένα παντελόνι σε µεγάλο νούµερο, που είχα αγοράσει λίγους µήνες πριν, ανακάλυψα ότι δεν µου έκανε ούτε αυτό. Κουραζόµουν µε το παραµικρό αν περπατούσα έστω και λίγο, πονούσαν τα πόδια µου και, όταν ανέβαινα σκάλα ή περπατούσα σε ανηφορικό δρόµο, λαχάνιαζα υπερβολικά και έκανα πολλή ώρα για να ανασάνω πάλι κανονικά. Με στενοχωρούσε η εικόνα που έβλεπα στον καθρέφτη, αλλά δεν ένιωθα τόσο δυνατή για να προσπαθήσω ν’ αλλάξω. Είχα εγκλωβιστεί σε µια κατάσταση που εγώ η ίδια είχα δηµιουργήσει. Το να µπω στη διαδικασία να χάσω όλα τα περιττά κιλά µού φαινόταν… βουνό, πίστευα ότι δεν θα µπορούσα να τα καταφέρω, ότι κάπου στην πορεία θα κουραζόµουν και θα τα παρατούσα».

Μετά:

_MG_8492mikro

Η απόφαση

«Τον Σεπτέµβριο ένιωθα ότι η κατάσταση είχε φτάσει στο απροχώρητο και δεν άντεχα πια να νιώθω τόσο άσχηµα µε τον εαυτό µου. Επιθυµώντας πλέον να αλλάξω και να αφήσω πίσω µου αυτή την κατάσταση, αποφάσισα να κάνω το µεγάλο βήµα και να µην το αναβάλλω άλλο. Έτσι γνώρισα τη διαιτολόγο µου, η οποία µε βοήθησε πάρα πολύ σε όλα. Συζητήσαµε για την πορεία της διατροφής και θέσαµε ρεαλιστικούς στόχους. Η διατροφή µου ήταν προσαρµοσµένη στις δικές µου ανάγκες, κάθε εβδοµάδα συζητούσαµε τι θα είχε το πρόγραµµα της επόµενης και µου εξηγούσε αναλυτικά το λόγο για τον οποίο έτρωγα το καθετί, τον εκάστοτε διατροφικό συνδυασµό που µου πρότεινε και άλλα πολλά».

Μετά:

_MG_8464mikro

Ισορροπία και γνώση

«Το σηµαντικό, όµως, είναι ότι όλα αυτά δεν µου τα εξηγούσε απλώς για να χάσω κιλά, αλλά για να καταλάβω επί της ουσίας τι εφαρµόζω στη διατροφή µου και για ποιο λόγο, ώστε µακροπρόθεσµα να αλλάξει η νοοτροπία µου και να υιοθετήσω βασικούς διατροφικούς κανόνες για όλη µου τη ζωή. Για παράδειγµα, να παίρνω τουλάχιστον 5 γεύµατα την ηµέρα, να µην παραλείπω ποτέ τη σαλάτα στο µεσηµεριανό και το βραδινό και να πίνω πολύ νερό. Επιπλέον, η διαιτολόγος µου, προκειµένου να αποφύγουµε τη µονοτονία στο εβδοµαδιαίο πρόγραµµα, µου πρότεινε εναλλακτικά γεύµατα που σκεφτόταν ότι θα µου άρεσαν, κι έτσι υπήρχε ποικιλία. Σηµαντικό ρόλο έπαιξε και το ότι πολλές φορές κατέγραφα τι έτρωγα κάθε µέρα της εβδοµάδας, ώστε να βλέπω κι εγώ η ίδια και η διαιτολόγος µου πώς ακριβώς κυλούσε κάθε εβδοµάδα και τι είχα κάνει αναλυτικά. Παράλληλα, έβαλα και το περπάτηµα στην καθηµερινότητά µου, το οποίο πλέον όχι µόνο δεν µε κουράζει αλλά αντιθέτως το απολαµβάνω πολύ!».

Μετά:

_MG_8560mikro

Ζωή από την αρχή

«Η µεγάλη µου θέληση να χάσω βάρος και να αλλάξω ριζικά, η “χηµεία” και η άριστη επικοινωνία µε τη διαιτολόγο µου και η µεγάλη στήριξη των δικών µου ανθρώπων µε έκαναν να µην παρεκκλίνω από το στόχο µου και να ακολουθώ πιστά το διατροφικό µου πρόγραµµα. Περνώντας ο καιρός και βλέποντας το σώµα µου να αλλάζει, ένιωθα ανανεωµένη και η ψυχολογία µου βελτιώθηκε πάρα πολύ. Άρχισα να φοράω ρούχα που είχα καταχωνιάσει στην ντουλάπα, να µε βλέπω στον καθρέφτη και να νιώθω όµορφα και πάλι µε τον εαυτό µου».

Η χαρά της επιτυχίας

«Σήµερα έχω χάσει 28 κιλά και νιώθω ένας τελείως διαφορετικός άνθρωπος. Επιτέλους νιώθω καλά µε το σώµα µου, η νοοτροπία µου στη διατροφή έχει αλλάξει και αισθάνοµαι πολύ δυνατή. Παρόλο που το να χάσω όλα αυτά τα κιλά στην αρχή µου φαινόταν σχεδόν ακατόρθωτο και φοβόµουν ότι θα τα παρατούσα, τελικά τα κατάφερα. Ο στόχος µου να γίνω όπως ήθελα έχει γίνει πραγµατικότητα και δεν έχω λόγια να περιγράψω τη χαρά µου!».

_MG_8574mikro

Τι λέει η διαιτολόγος της

Η Εύα έπρεπε να αδυνατίσει περίπου 25-30 κιλά. Ήταν πάντα ένα υπέρβαρο παιδί, µε λανθασµένα διατροφικά πρότυπα και συνήθειες. Δυστυχώς, αλλά και ευτυχώς, για εκείνη ένιωσε την ανάγκη να χάσει βάρος όταν έφτασε στο αρχικό στάδιο β΄ βαθµού παχυσαρκίας. Ξεκινήσαµε ρυθµίζοντας το θυρεοειδή της, κάτι το οποίο είχε αµελήσει. Εξ αρχής θέσαµε στόχους µικρούς και εφικτούς. Για να µη µειωθεί η κινητικότητά της, προσαρµόζαµε το διαιτολόγιο ως προς τις προσκλήσεις, τα µαγειρέµατα, καθώς και τα απρόσµενα. Ακολουθούσε τις οδηγίες ως προς την ποσότητα και εφάρµοζε πιστά τις τεχνικές που µαθαίναµε για την αντιµετώπιση διαφόρων καταστάσεων. Σηµείο- κλειδί ήταν οι «καταγραφές». Ήταν ένα «συµβόλαιο δέσµευσης» µε τον εαυτό της και µε εµένα. Δεν απαγορευόταν τίποτα, πέραν των τηγανητών, γλυκών και αναψυκτικών, αν και σε κάποιες ιδιαίτερες περιπτώσεις βάλαµε κάποια «fun food». Έτσι εκπαιδεύτηκε για να διατηρήσει την απώλεια βάρους και µετά τη δίαιτα.

Αρέστη Κλεοπάτρα, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Master Practitioner on Eating Disorders & Obesity, MSc, Διατροφή και Άσκηση, Xαροκόπειο Πανεπιστήµιο Αθηνών

Διάβασε επίσης:

Χριστίνα Μαρίνου: Έχασε 42 κιλά και είδε πως τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο!

Δημήτρης Τρυφωνίδης: Πώς πέταξε από πάνω του 77 ολόκληρα κιλά

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ