Πώς είναι δυνατόν ένα µέταλλο να παίζει ρόλο στη διατροφή σου; Ήταν γνωστό ότι το νικέλιο προκαλεί δερµατικές αλλεργίες. Τώρα θα µάθεις ότι σου προσθέτει… κιλά.

Σύµφωνα µε µία νέα πιλοτική µελέτη που δηµοσιεύθηκε στο Plos One, οι υπέρβαρες γυναίκες που αποφεύγουν τα τρόφιµα που περιέχουν νικέλιο (όπως είναι τα όσπρια), λόγω αλλεργίας σε αυτό, κατάφεραν να µειώσουν σηµαντικά το σωµατικό τους λίπος και το Δείκτη Μάζας Σώµατος.

Η έρευνα βρήκε ασυνήθιστα υψηλές µετρήσεις αλλεργίας στο νικέλιο (nickel) σε γυναίκες και άνδρες που ήταν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι σε σύγκριση µε τον γενικό πληθυσµό. Το νικέλιο, ένα ιχνοστοιχείο που βρίσκεται στο νερό, το έδαφος και τα τρόφιµα, συχνά το συναντάµε σε καθηµερινά µεταλλικά αντικείµενα, όπως τα κοσµήµατα. Σε µικρές ποσότητες το νικέλιο είναι απαραίτητο, αλλά όταν η λήψη είναι πολύ υψηλή µπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ανθρώπινη υγεία.

Που κρύβεται το νικέλιο;

Μερικά από τα τρόφιµα που περιέχουν υψηλά επίπεδα νικελίου είναι τα δηµητριακά ολικής άλεσης, τα όσπρια, το κακάο και κάποια λαχανικά.Το επικίνδυνο µέταλλο έχει κάνει την εµφάνισή του και στα ψάρια εξαιτίας του ναυαγίου του Sea Diamond στη Σαντορίνη. Οι µετρήσεις του Πολυτεχνείου Κρήτης έδειξαν αυξηµένες ποσότητες βαρέων µετάλλων, κυρίως νικέλιου, εκατοντάδες φορές πάνω από το φυσιολογικό όριο στην περιοχή. Η περιεκτικότητα σε νικέλιο στα τρόφιµα βρίσκεται είτε σε βιολογική µορφή είτε εξαιτίας της µόλυνσης.

Τροφές πλούσιες σε νικέλιο: Συσκευασµένα τρόφιµα, δάφνη, ρέγγα, σπαράγγια, αστακός, µπανάνες, µπρόκολο, κανέλα, καρότα, κουνουπίδι, δηµητριακά ολικής άλεσης, αγγούρια, γαρίφαλα, πικραλίδες, κεράσια, κρεµµύδια, συκώτι, ολλανδικό τυρί, θαλασσινά, αγελαδινό γάλα παστεριωµένο, µαγιά, πεπόνι, µοσχοκάρυδο, φυτικό έλαιο, πιπέρι, σέλινο, σπανάκι, κρασί.

τρόφιµα χαµηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο: Λάπαθο και συναφή χόρτα, σκόρδο, εσπεριδοειδή, βερίκοκα, µπύρα, καφές, χτένια και τα παρόµοια, λάχανο, κοκ, ραφιναρισµένο αλεύρι καλαµποκιού, σιτάρι, σίκαλη, γαρίδες, µαργαρίνες, µήλα, ηλιέλαιο, πατάτες, αχλάδια, ψάρια (οικογένεια Gadidae), κουκουνάρι, ραπανάκια, ρύζι µαργαριτάρι, δαµάσκηνα, γάλα, αυγά, σταφύλια.

Η έρευνα

Το 60% των γυναικών που πήραν µέρος στην έρευνα διαγνώστηκε µε αλλεργία στο νικέλιο, ενώ µόλις το 13% ήταν άνδρες. Στα άτοµα που ήταν αλλεργικά χορηγήθηκε ένα ισορροπηµένο, φυσιολογικό σε θερµίδες διαιτολόγιο που εξαλείφει ή περιορίζει τα τρόφιµα που περιέχουν υψηλές ποσότητες νικελίου. Ύστερα από έξι µήνες, το 56% των γυναικών, µετά τη δίαιτα έχασαν 5,1% του σωµατικού τους λίπους. Από αυτά 4,6 εκατοστά ήταν από την περίµετρο της µέσης, ενώ είδαν το ΔΜΣ να µειώνεται κατά 4,2 βαθµούς. Οι άνδρες είχαν αποκλειστεί από την τελική ανάλυση λόγω του µικρού αριθµού τους.

Μην υπερβάλλεις!

  • Το νικέλιο σε µεγάλες ποσότητες µπορεί να βλάψει την υγεία σου αλλά τι θα συµβεί αν το εξαφανίσεις; Κανείς δεν ξέρει!
  • Γι’ αυτό µη σταµατήσεις από τη µια µέρα στην άλλη να τρέφεσαι µε τις «ύποπτες» τροφές…

 

Διάβασε επίσης:

Η μεσογειακή διατροφή έγινε… χάπι!

Πως η διατροφή θα σε βοηθήσει να αντιμετωπίσεις την αλλεργία

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ