Οι γνώμες διίστανται. Μπορεί η αλκαλική δίαιτα να σε κάνει να χάσεις κιλά και ταυτόχρονα να θωρακίσει την υγεία σου, ή μήπως όλα αυτά είναι πολύ καλά για να είναι αληθινά;

Τι είναι η αλκαλική δίαιτα

Είναι η νέα δίαιτα-μόδα των σταρ του Χόλιγουντ, που υποστηρίζει ότι μπορεί να… νικήσει σοβαρά προβλήματα υγείας όπως η αρθρίτιδα και ο καρκίνος. Η θεωρία στην οποία στηρίζεται η αλκαλική δίαιτα λέει ότι κάποιες τροφές, όπως το κρέας, το σιτάρι, η ζάχαρη και τα επεξεργασμένα τρόφιμα, προκαλούν στο σώμα μεγάλη παραγωγή οξέων, που βλάπτουν τον οργανισμό μας. Αντίθετα, υπάρχουν τροφές που, πάντα σύμφωνα με τους οπαδούς αυτής της δίαιτας, βοηθούν το pH του σώματος να παραμείνει πιο αλκαλικό και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια κιλών.

Τι είναι το pH

Τo pH (power of hydrogen – δύναμη του υδρογόνου) είναι ένας δείκτης που μας δείχνει πόσο όξινο ή πόσο αλκαλικό είναι ένα διάλυμα και η τιμή του κυμαίνεται από 0 έως 14. Ένα pH 7 είναι ουδέτερο (ούτε όξινο ούτε αλκαλικό). Όταν το pH είναι κάτω από το 7, το διάλυμα είναι όξινο, και όταν είναι πάνω από 7, είναι αλκαλικό. Αυτά τα επίπεδα ποικίλλουν μέσα στο σώμα. Το αίμα μας είναι ελαφρώς αλκαλικό, με pH που κυμαίνεται μεταξύ 7,35 και 7,45. Το στομάχι είναι πολύ όξινο, με pH περίπου 3,5 ή και πιο χαμηλό, για να μπορεί να διασπά τις τροφές. Και τα ούρα διαφοροποιούνται ανάλογα με τις τροφές που καταναλώνουμε, ώστε να διατηρεί ο οργανισμός τα επίπεδα στο αίμα σταθερά.

Ποιες τροφές είναι αλκαλικές και ποιες όξινες

Αλκαλικές

Λαχανικά
Σπαράγγια, αγκινάρες, λάχανο, μαρούλι, κρεμμύδι, κουνουπίδι, ραπανάκια, λυκοτρίβολο, μπιζέλια, φρέσκα κολοκυθάκια, κόκκινο λάχανο, πράσο, κάρδαμο, σπανάκι, γογγύλια, φαγώσιμοι βολβοί, καρότα, φασολάκια, παντζάρια, σκόρδο, σέλινο, αγρωστώδη (σιτάρι, κριθάρι κ.λπ.), αγγούρι, μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών

Λίπη και έλαια
Λινάρι, αβοκάντο, ελιά, κοκοφοινικέλαιο

Φρούτα
Λεμόνι, λάιμ, αβοκάντο, ντομάτα, γκρέιπφρουτ, καρπούζι (είναι σχεδόν ουδέτερο), ραβέντι

Ποτά και ροφήματα
Φρέσκος χυμός λαχανικών, καθαρό νερό (απεσταγμένο ή ιονισμένο), νερό με λεμόνι (νερό με φρέσκο λεμόνι ή λάιμ), τσάι, μη ζαχαρούχο γάλα σόγιας

Σπόροι, ξηροί καρποί και σιτηρά
Αμύγδαλα, κολοκύθι, ηλιοτρόπιο, σουσάμι, λινάρι, φακή, κύμινο (σπόροι)

Όξινες

Κρέατα
Χοιρινό, αρνί, βοδινό, κοτόπουλο, γαλοπούλα

Μαλακόστρακα
Αστακοί, γαρίδες, καβούρια, καραβίδες

Γαλακτοκομικά προϊόντα
Γάλα, τυρί, κρέμα, γιαούρτι, παγωτό, αυγά

Σπόροι και ξηροί καρποί
Φιστίκια αράπικα, κάσιους, φιστίκια Αιγίνης

Ποτά και ροφήματα
Ανθρακούχα ποτά, καφές, μπύρα, οινοπνευματώδη, χυμοί φρούτων, smoothies, γάλα

Λίπη και έλαια
Κορεσμένα λίπη, υδρογονωμένα έλαια, μαργαρίνη (χειρότερη από το βούτυρο), αραβοσιτέλαιο, φυτικά έλαια, ηλιέλαιο

Άλλα τρόφιμα – Διάφορα
Ξίδι, λευκά ζυμαρικά, λευκό ψωμί, ψωμί ολικής άλεσης, μπισκότα, σάλτσα σόγιας, καρυκεύματα (κέτσαπ, μαγιονέζα κ.λπ.), τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, μέλι, γλυκά γενικά, σοκολάτα, κονσερβοποιημένα τρόφιμα, σούπες σε σκόνη, στιγμιαία γεύματα, γεύματα fast food

Φρούτα
Όλα τα φρούτα είναι όξινα, εκτός από εκείνα που αναγράφονται παραπάνω, στις αλκαλικές τροφές.

Διάβασε επίσης:

Ελένη Βαΐτσου: «Έκανα δίαιτα μόνο για να… πάρω κιλά!»

Δίαιτα Mind: Δώσε τροφή στο μυαλό σου και μείωσε τις πιθανότητες εμφάνισης Αλτσχάιμερ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ