Ίσως η γνωστή έκφραση να μην έχει προκύψει τυχαία! Οι ξηροί καρποί σε “τρελαίνουν”. Αν ξεκινήσεις να τους τρως, δύσκολα σταματάς…

Πλούσιοι σε διατροφικά στοιχεία αλλά και σε θερμίδες, οι ξηροί καρποί είναι αδιαμφισβήτητα μία υπερτροφή που μπορεί να σου χαρίσει δύναμη και υγεία. Οι ξηροί καρποί είναι θρεπτικοί θησαυροί! Περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως το φολικό οξύ, βιταμίνη Ε, μέταλλα (σίδηρος, ασβέστιο, κάλιο, ψευδάργυρος), ιχνοστοιχεία (χαλκός, σελήνιο), αλλά και πολλά φυτοθρεπτικά στοιχεία (πολυφαινόλες, φυτικές στερόλες). Είναι πλούσιοι σε πρωτεΐνες, αποτελούν καλή πηγή αργινίνης και αν και είναι εξαιρετικά πλούσιοι σε λιπαρά,τα περισσότερα από αυτά είναι μονοακόρεστα και πολυακόρεστα, και γι αυτό είναι ευεργετικά για την καρδιά.

Αμύγδαλα για αδυνάτισμα
Το τέλειο σνακ αν προσέχεις τη διατροφή σου. Πολύ φτωχά σε κορεσμένα λιπαρά, πλούσια σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα, αυξάνουν τον κορεσμό και βοηθούν στον καλύτερο μεταβολισμό του σακχάρου στο αίμα και στο αδυνάτισμα.
100 γραμ=597 θερμίδες

Καρύδια για δυνατή καρδιά και μυαλό
Φυσική προστασία για την καρδιά και για τα αγγεία έχουν αντιθρομβωτικές, αντιδιαβητικές και αντικαρκινικές ιδιότητες. Το σχήμα τους που μοιάζει με εγκέφαλο δεν είναι τυχαίο καθώς τα καρύδια ενισχύουν τις εγκεφαλικές λειτουργίες.
100 γραμ=618 θερμίδες

Κουκουνάρια για να μην ζητάς γλυκό
Έχουν την ικανότητα να μειώνουν τη μεταγευματική αύξηση του σακχάρου στο αίμα όταν καταναλώνονται μαζί με υδατάνθρακες ενώ ταυτόχρονα βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος και ενισχύουν το αναπαραγωγικό σύστημα.
100 γραμ=620 θερμίδες

Φιστίκια Αιγίνης για την χοληστερίνη
Με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες, ενισχύουν το ανοσοποιητικό έναντι των ιώσεων, βοηθούν το μυϊκό και νευρικό σύστημα, μειώνουν τον κίνδυνο χολολιθίασης αλλά και νοητικών ασθενειών που σχετίζονται με τη γήρανση.
100 γραμ=571 θερμίδες

Φουντούκια για καλύτερο σεξ
Συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του αναπαραγωγικού συστήματος και καταπραΰνουν τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης. Προλαμβάνουν τον καταρράκτη και την άνοια.
100 γραμ=646 θερμίδες

Ανά περίπτωση...
Τα στραγάλια αν και δεν είναι ξηροί καρποί αλλά όσπρια (ψημένα ρεβύθια) είναι ιδανική λύση σνακ. Έχουν μόλις 102 θερμίδες/100 γραμ και ελάχιστα λιπαρά.
Αν έχεις έλλειψη σιδήρου κατανάλωσε κουκουνάρια. Μία μερίδα καλύπτει το 15% της ΣΗΠ σε σίδηρο.
Κι όμως σε αδυνατίζουν!
Μοιάζει αντιφατικό αλλά τ ο 15% των θερμίδων από τους ξηρούς καρπούς δεν απορροφούνται από το σώμα εξαιτίας του υψηλού περιεχομένου τους σε φυτικές ίνες, καθώς και σε άλλα άπεπτα στοιχεία. Με λίγα λόγια και χορταίνεις και δεν παχαίνεις, αν ελέγχεις την ποσότητα. Μάλιστα οι ειδικοί επισημαίνουν ότι σε βοηθούν να κάψεις λίπος από την κοιλιά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ