Γυμνάζεσαι συστηματικά, αλλά κάνει ζέστη το αποφεύγεις; Δες γιατί κάνεις λάθος!

Η άσκηση αποτελεί πηγή ζωής. Τα οφέλη της, όπως γνωρίζεις, είναι πολλά και σημαντικά για τον οργανισμό σου. Η συστηματική άσκηση δεν χρειάζεται να είναι έντονη, ακόμα και το καθημερινό περπάτημα μπορεί να σε ωφελήσει. Είναι σημαντικό, όμως, να τη διατηρείς όλους τους μήνες του χρόνου, ακόμα και το καλοκαίρι. Ναι, η ζέστη κάποιες φορές σε εξαντλεί, όμως η διακοπή της άσκησης μπορεί να σε γυρίσει πίσω και να πετάξει στα σκουπίδια όλη σου την προσπάθεια. Οι ειδικοί λένε πως τα οφέλη της άσκησης χάνονται 4-6 εβδομάδες μετά τη διακοπή της. Δεν χρειάζεται λοιπόν να την κόψεις, αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να εντάξεις τις παρακάτω συμβουλές στην καθημερινή σου άσκηση.

Είσαι πιο έξυπνη από τη ζέστη

Φυσικά και δεν μπορείς να αγνοήσεις τη ζέστη. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και σωστή αντιμετώπιση, καθώς προβλήματα όπως η θερμοπληξία ή η ηλίαση σου χτυπούν την πόρτα. Για να μπορέσεις, λοιπόν, να κρατήσεις τη ζέστη μακριά από τη γυμναστική σου, υπάρχουν μερικά tips που πρέπει να ακολουθήσεις:

Ενυδάτωση και πάλι ενυδάτωση

Το καλοκαίρι ιδρώνουμε πολύ περισσότερο από ό,τι το χειμώνα. Για να διατηρήσεις την ισορροπία του νερού στον οργανισμό σου κατά τη διάρκεια της άσκησης, θα πρέπει να πίνεις πολλά υγρά (κυρίως νερό) πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από αυτή. Θα πρέπει, επίσης, να αποφεύγεις τα ροφήματα με καφεΐνη και τα αλκοολούχα ποτά.

Γυμνάσου έξυπνα, όχι πιο έντονα

Επίλεξε να γυμναστείς τις πιο δροσερές ώρες της ημέρας, που η ακτινοβολία είναι περιορισμένη. Μπορείς νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα, μετά τη δύση του ηλίου. Σίγουρα πρέπει να αποφύγεις το διάστημα μεταξύ 12:00 και 17:00. Μείωσε την ένταση και τη διάρκεια της άσκησης στις πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Αν σου αρέσει, για παράδειγμα, η άσκηση στο πάρκο ή το τρέξιμο σε εξωτερικό χώρο, τις ζεστές μέρες μετάφερέ τη μέσα. Ο διάδρομος του γυμναστηρίου είναι η ιδανική επιλογή.

Νιώσε το καλοκαίρι

Επίτρεψε στον οργανισμό σου να προσαρμοστεί στη ζέστη με σταδιακές ημερήσιες εκθέσεις σε αυτή. Με αυτόν τον τρόπο, το σώμα σταδιακά συνηθίζει τη νέα κατάσταση, η διαδικασία αυτή ονομάζεται εγκλιματισμός και, συνήθως, χρειάζονται 4 με 14 ημέρες για να ολοκληρωθεί.

Ντύσου σωστά

Επίλεξε ρούχα βαμβακερά, αέρινα, με λεπτή ύφανση. Με αυτόν τον τρόπο, το ρούχο διευκολύνει την εξάτμιση του ιδρώτα. Να θυμάσαι πως δεν δροσίζει το σώμα ο ιδρώτας αλλά η εξάτμισή του στην ατμόσφαιρα. Και βέβαια, δεν πρέπει να αφήνεις τα ιδρωμένα ρούχα να στεγνώνουν πάνω σου. Να έχεις πάντα μαζί σου μια καθαρή μπλούζα.

Δυο δυο

Αν μπορείς, ασκήσου με κάποιον φίλο ή συγγενή. Είναι ασφαλέστερο τους καλοκαιρινούς μήνες και σίγουρα πολύ πιο διασκεδαστικό!

Σήματα κινδύνου

Επειδή η έντονη άσκηση σε θερμές και υγρές συνθήκες μπορεί να οδηγήσει σε θερμοπληξία και άλλα προβλήματα, θα πρέπει να μάθεις να αναγνωρίζεις τα σημάδια κινδύνου και να είσαι σε

εγρήγορση.

Συμπτώματα θερμοπληξίας

πυρετός

εμετός

διάρροια

απώλεια αισθήσεων

απουσία εφίδρωσης

Συμπτώματα ηλίασης

κόκκινο και ζεστό δέρμα

ταχυπαλμία

πονοκέφαλος

αδυναμία-ζαλάδα

εμετός

υψηλός πυρετός

παραισθήσεις

Ορισμένες φορές μπορεί η θερμοκρασία να είναι χαμηλότερη, όμως τα επίπεδα υγρασίας είναι υψηλά. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να είσαι ιδιαίτερα προσεκτική, γιατί η υγρασία κάνει το σώμα σου να νιώθει ακόμα μεγαλύτερη ζέστη, μια και δεν ιδρώνει. Έτσι, ο κίνδυνος θερμοπληξίας είναι μεγαλύτερος.

Εναλλακτική άσκηση

1. Βγάλε βόλτα το σκύλο σου αργά το απόγευμα, αφού έχει δύσει ο ήλιος, και κάνε μια διαδρομή μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη.

2. Κάνε βόλτα με το ποδήλατο, βρες μερικές σκιερές διαδρομές και ακολούθησέ τες. Είναι σαν να εξερευνάς την πόλη σου!

3. Πήγαινε για κολύμπι. Εκμεταλλεύσου τον καλό καιρό και πήγαινε στην παραλία. Αυτή τη φορά, όμως, κύριο μέλημά σου πρέπει να είναι το κολύμπι και όχι η ηλιοθεραπεία. Προσοχή: Τις ώρες της αυξημένης ακτινοβολίας (12:00-17:00) να φοράς ακόμα και μέσα στη θάλασσα γυαλιά ηλίου, καπέλο και, φυσικά, αντηλιακό. Η αντανάκλαση από το νερό μπορεί να προκαλέσει ηλίαση.

Διάβασε επίσης:

Πως οι πλανήτες έκαναν μόδα τη γυμναστική

Μετά τη γυμναστική πεινάω, είναι σωστό όµως να φάω αµέσως;

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ