Έχεις προσπαθήσει πολλές φορές να κάνεις δίαιτα, αλλά δεν… λίγες ημέρες μετά παραδέχεσαι ότι έφτασες μόνο μέχρι την προσπάθεια. Δεν φταις εσύ… φυσικά. Φταίει ότι δεν κάνεις τη σωστή δίαιτα. Έπειτα από αυτό το τεστ δεν θα επαναλάβεις το ίδιο λάθος.

Από την Έρρικα Λευθέρη

Μια δίαιτα έχει αποτέλεσμα μόνο όταν μένεις προσηλωμένη σε αυτήν. Καλώς ή κακώς, αυτή η δήλωση είναι αυταπόδεικτη. Σύμφωνα με αυστραλιανή έρευνα, το να βρεις ένα πλάνο διατροφής που να ταιριάζει στην προσωπικότητά σου είναι και η μοναδική ένδειξη που έχεις για το αν θα πετύχει η δίαιτά σου. Αν για παράδειγμα δεν αντέχεις τους αυστηρούς κανόνες, είναι βέβαιο ότι δεν θα αντέξεις για πολύ με ένα πλάνο διατροφής που θα σου υποδεικνύει τι μπορείς να φας και τι όχι. Είσαι ο τύπος που του αρέσει να βγαίνει συχνά έξω για φαγητό; Τότε χρειάζεσαι μια δίαιτα που να προσαρμοστεί σε αυτή την ανάγκη σου. Το The BODY βρήκε για σένα πέντε διαφορετικές επιλογές ανάλογα με το αποτέλεσμα του κουίζ. Σίγουρα μία από αυτές θα σε καλύψει και με τη βοήθειά της θα αποκτήσεις το σώμα που πάντα ονειρευόσουν!

Κάνε το τεστ:
Απάντησε με την πρόταση που θεωρείς ότι σου ταιριάζει περισσότερο.

Ένα τυπικό δείπνο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας περιλαμβάνει…
Α. Ένα απολαυστικό γεύμα έξω με φίλους.
Β. Ένα σπιτικό γεύμα με αρκετή ποσότητα κρέατος, όπως μια μπριζόλα ή κοτόπουλο.
Γ. Ένα μπολ με δημητριακά.
Δ. Ένα έτοιμο γεύμα με μετρημένες θερμίδες.
Ε. Delivery.

Το Σαββατοκύριακο συνήθως…
Α. Απολαμβάνω μεγάλα και συνήθως αυθόρμητα γεύματα, με την οικογένεια ή τους φίλους. Οι μέρες περνούν με καλή παρέα, φαγητό και ποτό.
Β. Περνάω τις περισσότερες ώρες εκτός σπιτιού κάνοντας κάποια δραστηριότητα, όμως πάντα βρίσκω χρόνο για να μαγειρέψω υγιεινά φαγητά.
Γ. Τρώω πολύ αργά πρωινό και την υπόλοιπη μέρα αρκούμαι με τσιμπολογήματα.
Ε. Τρώω πολλά γλυκά και λιχουδιές που μου φτιάχνουν τη διάθεση.

Είναι πιο πιθανό να φάω κάποιο σνακ όταν…
Α. Μου προσφέρουν κάτι απολαυστικό.
Β. Είμαι όλη μέρα στους δρόμους.
Γ. Δεν έχω φάει πρωινό.
Δ. Είμαι κουρασμένη.
Ε. Θέλω κάτι πολύ, όπως μια σοκολάτα.

Μαγειρεύω μόνη μου…
Α. Συχνά. Μου αρέσει να μαγειρεύω για μένα και την οικογένειά μου.
Β. Μερικές φορές. Όμως η αλήθεια είναι ότι απολαμβάνω το μαγείρεμα μόνο όταν έχω ποιοτικά υλικά και άπλετο χρόνο.
Γ. Μόνο τα Σαββατοκύριακα, που έχω χρόνο και διάθεση.
Δ. Τα περισσότερα βράδια.
Ε. Σχεδόν ποτέ. Προτιμώ να παραγγείλω απ’ το να προσπαθήσω να μαγειρέψω.

Τρώω την περισσότερη ποσότητα…
Α. Το μεσημέρι και το βράδυ. Προσπαθώ να τρώω πολύ ελαφριά το πρωί, ώστε να είμαι ελεύθερη να φάω καλύτερα μετά. Άλλωστε, πάντα υπάρχει η πιθανότητα να βγω με φίλους.
Β. Το βράδυ. Τότε είναι η στιγμή της ημέρας που έχω τον χρόνο να ευχαριστηθώ ένα γεύμα.
Γ. Μέχρι το μεσημέρι.
Δ. Τα έχω κατανείμει ισάξια σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Ε. Όποτε πεινάω πολύ. Συχνά θέλω να φάω γλυκά ή παχυντικά φαγητά.

Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζω όταν θέλω να χάσω κιλά…
Α. Περνάω πολύ χρόνο έξω με φίλους και είναι δύσκολο να καταγράψω πόσο τρώω.
Β. Πεινώ πολύ και καταλήγω να τρώω πολύ παραπάνω απ’ όσο πρέπει.
Γ. Δεν έχω χρόνο αλλά και ενέργεια για να ετοιμάσω ένα σωστό γεύμα.
Δ. Χάνω το κίνητρό μου όταν βλέπω γύρω μου ανθρώπους που τρώνε ό,τι θέλουν χωρίς να παχαίνουν.
Ε. Υποκύπτω στις επιθυμίες μου, που συνήθως συνδέονται με τη διάθεσή μου.

Αν έχεις απαντήσει:

Περισσότερα Α, «Η κοινωνική»
Είσαι λάτρης του φαγητού και καθημερινά παλεύεις με τον εαυτό σου. Έχεις έντονη κοινωνική ζωή και δεν θέλεις η δίαιτα που ακολουθείς να είναι η αιτία για να στερείσαι εξόδους με φίλους. Επίσης, σου φαίνεται πολύ δύσκολο να ακολουθήσεις ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα διατροφής για πολύ καιρό.
Τι σου ταιριάζει: Η δίαιτα 5:2
Τι είναι: Με αυτήν τη δίαιτα είσαι υποχρεωμένη να τρως για δύο συνεχόμενες μέρες 500 θερμίδες. Η επιλογή όμως των ημερών είναι δική σου, ενώ τις υπόλοιπες πέντε μέρες τρως κανονικά. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, αυτή η μορφή διατροφής μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις βάρος.
Πώς δουλεύει: Το σκεπτικό πίσω από τη δίαιτα 5:2 επικεντρώνεται στις επιδράσεις που έχει ο συγκεκριμένος τρόπος διατροφής στα επίπεδα της ορμόνης IGF-1. Αν και η ορμόνη είναι απαραίτητη στις μικρές ηλικίες, τότε που η ανάπτυξη των νέων κυττάρων είναι σημαντική. Τα υψηλά επίπεδά της κατά την ενηλικίωση αυξάνουν τον κίνδυνο των κυτταρικών διαιρέσεων, όπως αυτά που βρίσκονται στην περίπτωση του καρκίνου. Ο περιορισμός των θερμίδων που καταναλώνεις μειώνει τα επίπεδα της IGF-1 στο αίμα, προστατεύοντας τον οργανισμό σου από σημαντικές ασθένειες, ενώ παράλληλα σου επιτρέπει να κάψεις γρηγορότερα λίπος και να ρυθμίσεις τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σου.

Περισσότερα Β, «Επιστροφή στη φύση»
Σου αρέσει το κρέας, γυμνάζεσαι καθημερινά και ενδιαφέρεσαι να βρίσκεις ποιοτικά προϊόντα. Ενεργείς πάντα με ενθουσιασμό και είσαι ο τύπος που προτιμά να περπατά παρά να παίρνει το αυτοκίνητο.
Τι σου ταιριάζει: Η Paleo Diet.
Τι είναι: H δίαιτα αυτή είναι υπέρ της φιλοσοφίας του «κυνηγιού» που ακολουθούσαν οι πρωτόγονοι. Αυτό σημαίνει ότι επιλέγεις τρόφιμα που μπορείς να βρεις στη φύση, όπως ψάρι, κρέας ελευθέρας βοσκής, αυγά, λαχανικά, φρούτα, σπόρους, ξηρούς καρπούς και βότανα, αλλά όχι τα επεξεργασμένα δημητριακά, τα γαλακτοκομικά ή τη ζάχαρη.
Πώς δουλεύει: Οι υποστηρικτές αυτής της διατροφής λένε ότι το σώμα σου μετατρέπεται από μια μηχανή υδατανθράκων σε μια μηχανή καύσης λίπους. Επίσης, η καύση του λίπους είναι ευεργετική στην απώλεια βάρους, αφού το σώμα επιλέγει να το κάψει πρώτο, επιταχύνοντας έτσι την απώλεια βάρους.

Περισσότερα Γ, «Βασιλικό πρωινό»
Είσαι πρωινός τύπος που χαίρεται περισσότερο απ’ όλα ένα πλούσιο πρωινό, ενώ το καλύτερό σου είναι να περνάς τα βράδια σου χαλαρά στο σπίτι παρά να βγαίνεις έξω σε ανούσια τραπέζια.
Τι σου ταιριάζει: Η αντίστροφη διατροφή.
Τι είναι: Το παλιό ρητό λέει να τρως πρωινό σαν βασιλιάς, μεσημεριανό σαν πρίγκιπας και βραδινό σαν ζητιάνος. Σε αυτήν τη δίαιτα αντιστρέφεις τα γεύματα ώστε να τρως τη μεγαλύτερη ποσότητα το πρωί, μια μεσαία μερίδα το μεσημέρι και ένα γρήγορο, light γεύμα το βράδυ. Οι έρευνες λένε ότι αυτό το πλάνο διατροφής δουλεύει, γιατί οι θερμίδες που συσσωρεύονται το πρωί είναι απίθανο να μετατραπούν σε λίπος.
Πώς δουλεύει: Σίγουρα έχεις ακούσει κι εσύ για τη σημασία του πρωινού και ότι εκείνοι που το προτιμούν τείνουν να είναι λεπτότεροι. Έτσι, καταναλώνοντας περισσότερες θερμίδες το πρωί, κερδίζεις ενέργεια, ξεκινάς την ημέρα σου δυναμικά και νιώθεις χορτάτη για πολύ περισσότερο.

Περισσότερα Δ, «Όλα με μέτρο»
Σου αρέσουν οι κανόνες και νιώθεις καλά έχοντας ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα για να ακολουθήσεις. Θέλεις όμως η δίαιτα που ακολουθείς να προσαρμόζεται στο πρόγραμμά σου και όχι το αντίθετο. Είσαι επίσης κοινωνική και θέλεις να μπορείς μόνη σου να υπολογίζεις τι θέλεις να φας.
Τι σου ταιριάζει: Το TBS.
Τι είναι: Είναι μια μέθοδος αδυνατίσματος βασισμένη σε ένα σύστημα πόντων. Σε αυτό το σύστημα όλα τα φαγητά αντιστοιχούν σε πόντους, με κάθε πόντο να ισούται με 80 θερμίδες. Αν θέλεις να αδυνατίσεις, μπορείς να καταναλώνεις όποια τροφή θέλεις απλώς μετρώντας πόντους. Έτσι, μπορείς μόνη σου να καθορίζεις τι θα τρως κάθε μέρα και να έχεις την ελευθερία να προσαρμόζεις τη δίαιτα στον τρόπο ζωής σου.
Πώς δουλεύει: Το TBS απευθύνεται σε κάθε γυναίκα που θέλει να αδυνατίσει, αρκεί να ξέρει πόσοι πόντοι αντιστοιχούν σ’ εκείνη. Αυτοί υπολογίζονται με βάση την ηλικία, το ύψος και το βάρος. Έτσι, έχεις αμέσως την ελευθερία να φας όποιο φαγητό θέλεις, αρκεί να μην υπερβείς τους πόντους που πρέπει να καταναλώσεις σε μία ημέρα. Βρες το αναλυτικό ποντολόγιο καθώς και τους πόντους που σου αντιστοιχούν στη σελίδα 128.

Περισσότερα Ε, «Ohmmm!»
Τρως περισσότερο όταν είσαι πεσμένη ψυχολογικά και έχεις συνδέσει το φαγητό με τη διάθεσή σου. Έτσι, σου είναι δύσκολο να ακολουθήσεις ένα συγκεκριμένο πλάνο διατροφής, αφού είναι πολύ πιθανό να μην μπορέσεις να αντισταθείς σε ένα γλυκό ή delivery αν είχες μια δύσκολη μέρα.
Τι σου ταιριάζει: Η Hypno Diet.
Τι είναι: Δεν πρόκειται για πλάνο διατροφής αλλά περισσότερο για έναν τρόπο ενθάρρυνσης και αλλαγής τρόπου σκέψης. Μέσα από τον υπνωτισμό μπορείς να κάνεις σωστές διατροφικές επιλογές, να αναγνωρίσεις τους λόγους που σε οδηγούν σε ανεξέλεγκτη κατανάλωση και να βρεις το κίνητρο που σου έλειπε.
Πώς δουλεύει: Το κομμάτι της ύπνωσης μπορεί να σε οδηγήσει σε επιτυχία του στόχου σου, γιατί βρίσκεσαι σε κατάσταση ηρεμίας και είσαι εστιασμένη. Έτσι, το υποσυνείδητό σου είναι δεκτικό σε νέες ιδέες. Το μεγαλύτερο κομμάτι της θεραπείας βασίζεται στην αλλαγή της συμπεριφοράς μέσα από τη θετική ενίσχυση. Δηλαδή, αντί να λες στον εαυτό σου τι δεν πρέπει να φάει, τον μαθαίνεις να θέλει πραγματικά να φάει υγιεινά και να ασκείται. Μπορείς να βρεις έναν διαπιστευμένο σύμβουλο αυτής της μεθόδου αλλά και βιβλία που ασχολούνται με αυτήν.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροEίμαστε ίσοι;
Επόμενο άρθροHealthy banana bars

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ