Ολοκληρώνουµε την παρουσίαση της Ashtanga yoga µε προχωρηµένες ασκήσεις της Πρώτης Σειράς (Primary Series). Αν θέλεις, µπορείς να δεις την αναλυτική εισαγωγή στο τεύχος Ιανουαρίου και ενδεικτικές στάσεις της Πρώτης Σειράς στο τεύχος Φεβρουαρίου.
Φωτογραφίες: Ιάκωβος Στρίκης

Αν δεν έχεις ξανακάνει Αshtanga, αυτές οι ασκήσεις ίσως σε δυσκολέψουν. Ανήκουν στις asanas που θα «χτίσει» κανείς σιγά σιγά, µε την εξάσκηση. Μπορείς, όµως, να κάνεις µια δοκιµή. Αν δεν έχεις την ευλυγισία που απαιτείται, µπορείς να κάνεις την άσκηση σύµφωνα µε τις δυνατότητες που έχει το σώµα σου και σταδιακά θα βελτιωθεί και η ευλυγισία και η µυϊκή σου δύναµη. Είναι πολύ σηµαντικό να θυµάσαι ότι όσο πιο δύσκολες γίνονται οι ασκήσεις τόσο πρέπει να δουλεύεις την αναπνοή. Αυτή είναι που θα σε βοηθήσει να εκτελέσεις καλύτερα την asana.

Upavishta konasana

IMG_9653s
Έχοντας τα πόδια µας τεντωµένα, τα ανοίγουµε όσο περισσότερο µπορούµε. Κάµπτοντας µπροστά, πιάνουµε τα πέλµατά µας και ανοίγουµε το στήθος και το βλέµµα µπροστά. Μένουµε για 5 αναπνοές. Στη συνέχεια, χωρίς να αφήσουµε τη λαβή µας, ανασηκώνουµε το κεφάλι, ερχόµαστε προς τα πίσω και πάνω, για να κάτσουµε στα ισχία µας. Τα πόδια, τα χεριά και το στήθος είναι τεντωµένα και προσπαθούµε να ισορροπήσουµε. Το βλέµµα κοιτάει προς τα πάνω. Μένουµε για 5 αναπνοές.

Kurmasana (αλλιώς «στάση της χελώνας»)

IMG_9596s
Ολοκληρώνοντας τη vinyasa και από downward dog µε εισπνοή πηδάµε και τυλίγουµε τα πόδια µας γύρω από τους ώµους. Τα πέλµατα πρέπει να ακουµπήσουν στο πάτωµα µέσα και δίπλα από τις παλάµες. Εκπνέοντας, φέρνουµε το βάρος προς τα πίσω, χωρίς να χάσουµε την επαφή παλάµες-πάτωµα, και ακουµπάµε τους γοφούς στο πάτωµα. Με εισπνοή τεντώνουµε τα πόδια και τα χέρια και ανοίγουµε το βλέµµα µπροστά. Μένουµε για 5 αναπνοές.

Supta kurmasana

IMG_9601s
Συνεχίζοντας από kurmasana, µε εισπνοή λυγίζουµε τα γόνατα και τα φέρνουµε προς το κεφάλι. Με εκπνοή τυλίγουµε τα πέλµατα πάνω από το κεφάλι, ακουµπάµε το κεφάλι στο πάτωµα και φέρνουµε τα χέρια πίσω από την πλάτη για να δέσουν µεταξύ τους. Μένουµε για 5 αναπνοές.

Διάβασε τη συνέχεια του άρθρου στο The BODY που κυκλοφορεί.

Διάβασε επίσης:

Ashtanga yoga: γύμνασε σώμα και μυαλό!

Step by step: Ashtanga Yoga, Ισορρόπησε σώμα & πνεύμα

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ