Δες τη ζωή µε άλλα µάτια, έλα σε επαφή µε τον εσωτερικό σου εαυτό και διώξε κάθε αρνητική σκέψη. Η yoga είναι η άσκηση που θα σε βοηθήσει να πετύχεις το στόχο σου!

Έχεις αναρωτηθεί γιατί όλο και περισσότερος κόσµος «κολλάει» µε τη γιόγκα;

Σύµφωνα µε τον Patanjali, το νονό της yoga και συγγραφέα του Yoga Sutra, η yoga περιγράφεται ως η ικανότητα να αποφύγεις κάποιον µελλοντικό πόνο κατανοώντας από πού προέρχεται και σε τι οφείλεται. Πώς όµως είναι αυτό εφικτό; Η απάντηση είναι µέσα από τη γνώση. Οι κακές συνήθειες που καλλιεργούµε, όπως το κάπνισµα, το ποτό ή η εξάντληση του εαυτού µας, συχνά κρύβουν από πίσω την αδυναµία µας να αντιµετωπίσουµε µια δύσκολη κατάσταση. Αυτές οι συνήθειες νοµίζουµε πως µας κάνουν καλό, πως η δύσκολη στιγµή περνά ανώδυνα, όµως στο τέλος αντιλαµβανόµαστε πως είναι απλώς «δεκανίκια». Όταν όµως ξεκινάς να εξασκείς τη yoga, νιώθεις κάθε σου κίνηση και συνήθεια. Αυτό είναι και το πρώτο βήµα.

Το δεύτερο βήµα είναι να αντιµετωπίσεις τον πόνο της στιγµής χωρίς φόβο. Αυτός, άλλωστε, είναι και ο στόχος όταν προσπαθείς να κόψεις µια άσχηµη συνήθεια. Όταν µπαίνει η yoga στη ζωή σου, εστιάζεις στις υγιείς συνήθειες και προσπαθείς να αφήσεις τις κακές. Μη βιαστείς να βγάλεις συµπεράσµατα, καθώς τα αποτελέσµατα µπορεί να µην είναι γρήγορα. Γι’ αυτό, εξάλλου, υπάρχει η εξάσκηση, για να προχωράς και να ανεβαίνεις επίπεδο ανάλογα µε το ρυθµό σου.

Παρακάτω µπορείς να δεις µερικά εργαλεία που θα σε βοηθήσουν να φτάσεις στο στόχο:

Pranayama

Η Pranayama, ή yoga της αναπνοής, είναι µια µέθοδος που σε βοηθά να χαλαρώσεις, να πάρεις το χρόνο σου και να µειώσεις τα επίπεδα του στρες. Ακολούθησε, λοιπόν, την παρακάτω µέθοδο.

Είσπνευσε από τη µύτη και έκπνευσε αργά από το στόµα. Καθώς εκπνέεις, κάνε τον ήχο «χου» µε το στόµα σου, έτσι ώστε να νιώθεις την αναπνοή σου από το πίσω µέρος του λαιµού µέχρι τον ουρανίσκο. Δοκίµασέ το µερικές φορές και στη συνέχεια κλείσε το στόµα σου. Τώρα είσπνευσε από τη µύτη, κάνοντας τον ίδιο ήχο, νιώθοντας την αναπνοή στο λαιµό σου. Αυτή η µέθοδος λέγεται και «αναπνοή του ωκεανού», λόγω του ήχου που παράγεται.

Ξεκίνα µε εξάσκηση 3 λεπτών και σιγά σιγά φτάσε στα 10-15 λεπτά. Όταν τελειώσεις, ανάπνευσε κανονικά για 1 µε 2 λεπτά και παρατήρησε τι συµβαίνει στο µυαλό και το σώµα σου.

Supta Baddha Konasana

Σύµφωνα µε τη yoga, για να θωρακίσεις τον εαυτό σου, να πάψεις να έχεις φοβίες και να διώξεις τις κακές συνήθειες, πρέπει να κρατάς την καρδιά σου ανοιχτή. Η yoga σου δίνει πολλούς τρόπους για να το πετύχεις και ένας από αυτούς είναι η µέθοδος Supta Baddha Konasana. Είναι µια µέθοδος απλή, αναζωογονητική και ταυτόχρονα χαλαρωτική.

Τοποθέτησε πάνω στο στρώµα της yoga µερικά µαξιλάρια κατά µήκος και κάθισε µπροστά από αυτά, έτσι ώστε η µέση σου να τα ακουµπά. Ξάπλωσε πίσω, πάνω στα µαξιλάρια, µε προσοχή όµως να µη ζορίσεις τη µέση σου. Επίσης, τα µαξιλάρια πρέπει να φτάνουν µέχρι το κεφάλι, για να µην είναι ο αυχένας στον αέρα. Στη συνέχεια, λύγισε τα γόνατά σου και άφησέ τα να πέσουν στο πλάι. Αν πονάς, βάλε δύο µαξιλάρια από κάτω για να µικρύνεις το ύψος. Κράτα τα χέρια σου χαλαρά στο πλάι. Κλείσε τα µάτια και ανάπνεε µε βάση το ρυθµό της καρδιάς σου. Ανάπνεε από την κοιλιά και νιώσε την αναπνοή να περνά από το λαιµό σου. Μη βιαστείς να εκπνεύσεις. Μπορείς να επαναλάβεις όσες φορές θέλεις.

Διάβασε επίσης:

Η yoga του γέλιου

Trill yoga: η νέα sexy τρέλα του Instagram

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ