Καιρός να σταµατήσεις να «ρουφιέσαι» κάθε φορά που κοιτάζεσαι στον καθρέφτη και να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου. Απόκτησε τώρα την κοιλιά των ονείρων σου!

Από την Αλκίντα Ντολέτσι

Η κοιλιά είναι το σηµείο που ταλαιπωρεί τις περισσότερες από εµάς. Εκτός όµως από την αισθητική πλευρά, οι διατροφολόγοι επισηµαίνουν συνεχώς πόσο επικίνδυνο είναι για την υγεία µας το κοιλιακό λίπος, το οποίο διακρίνεται σε δύο είδη: α) το υποδόριο, που βρίσκεται ακριβώς κάτω από το δέρµα και είναι µαλακό και β) το σπλαχνικό, που βρίσκεται µεταξύ µυών και οργάνων και είναι πιο σκληρό. Το σπλαχνικό λίπος «κρέµεται» κάτω από τους µυς και βρίσκεται πολύ κοντά στα εσωτερικά όργανα, τα οποία το χρησιµοποιούν ως πηγή ενέργειας. Αυτό είναι ιδιαίτερα επιβλαβές για τον οργανισµό καθώς επηρεάζει αρνητικά τα εσωτερικά όργανα.

Κάνε αερόβια άσκηση
Πρόκειται για κάθε άσκηση κατά την οποία κινούνται ρυθµικά και επαναλαµβανόµενα µεγάλες µυϊκές οµάδες, µε αποτέλεσµα την ταχύτερη καύση θερµίδων. Περιλαµβάνει κάθε δραστηριότητα που αυξάνει την πρόσληψη οξυγόνου και τους καρδιακούς παλµούς. Μόλις αρχίσεις να κάνεις αεροβική, η πρόσληψη του οξυγόνου αυξάνεται µε γοργό ρυθµό, ώσπου να σταθεροποιηθεί. Το περπάτηµα, το τρέξιµο, η κολύµβηση, η ποδηλασία και το σχοινάκι αποτελούν πέντε από τις πιο δηµοφιλείς αεροβικές ασκήσεις.

Όχι υπερβολές!
Σύµφωνα µε έρευνα που δηµοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό «American Journal of Physiology», οι ερευνητές παρατήρησαν ότι για τη σωστή καύση του λίπους αρκεί να γυµνάζεσαι σε µέτρια ένταση για συγκεκριµένο χρονικό διάστηµα. Ειδικότερα, στα 25 λεπτά άσκησης οι καρδιακοί παλµοί θα πρέπει να κυµαίνονται από 50 έως 75 το λεπτό. Την έρευνα έρχεται να ενισχύσει η διαπίστωση ότι ένας πολύ έντονος και απαιτητικός κύκλος µε ασκήσεις αντίστασης διάρκειας περίπου µίας ώρας έχει ως αποτέλεσµα να χάσεις περίπου 250-300 θερµίδες, ενώ αν κάνεις jogging για περίπου µία ώρα θα κάψεις διπλάσιες θερµίδες. Επίσης, οι υψηλές εντάσεις κουράζουν τον οργανισµό και καταπονούν το µυοσκελετικό σύστηµα.

Κράτα την ένταση
Στην αερόβια γυµναστική εντάσσεται οποιαδήποτε άσκηση σε κάνει να λαχανιάζεις. Θα πρέπει, λοιπόν, να διατηρήσεις την ίδια ένταση όσο διαρκεί η άσκηση, η οποία θα πρέπει να είναι περισσότερο από 30 λεπτά. Όταν γυµνάζεσαι µε συχνότητα µεγαλύτερη από 75% για περισσότερο από 20 λεπτά, το σώµα αρχίζει να αναζητά νέες πηγές ενέργειας κι έτσι «χρησιµοποιεί» λίπος από τον λιπώδη ιστό. Επίσης, απελευθερώνει την αδρεναλίνη και την αυξητική ορµόνη, οι οποίες συµµετέχουν στην καύση του λίπους.

YOGA time
Η yoga µπορεί να µην είναι η ιδανική άσκηση για να απαλλαγείς από το περιττό λίπος, ωστόσο η ηρεµία που σου προσφέρει είναι ανεπανάληπτη. Μειώνει το άγχος, καθώς χαλαρώνει το σώµα και κατεβάζει τα επίπεδα της ορµόνης του στρες, της κορτιζόλης. Έχει αποδειχτεί ότι η αυξηµένη κορτιζόλη στα αγχώδη άτοµα ευνοεί την εναπόθεση λίπους στον οργανισµό και εµποδίζει την καύση του. Έρευνα του Πανεπιστηµίου της Νότιας Κορέας, µάλιστα, κατέληξε στο συµπέρασµα ότι οι γυναίκες που έκαναν yoga τρεις φορές την εβδοµάδα µείωσαν το κοιλιακό τους λίπος κατά 1% σε διάστηµα τεσσάρων µηνών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ