Ο Μαραθώνιος Αθηνών, ο αυθεντικός, είναι ίσως το πιο σημαντικό αθλητικό γεγονός της χώρας μας, καθώς ενώνει το ιστορικό παρελθόν με το παρόν αλλά και το μέλλον μας.

Ο διεθνούς εμβέλειας αγώνας έχει αναδειχθεί σε ένα κοινωνικό, πολιτιστικό και αναπτυξιακό θεσμό που φέρνει κοντά όλο τον κόσμο. Ο αυθεντικός Μαραθώνιος είναι ένα δύσκολος αγώνας δρόμου, για τους λίγους εκείνους που μετά από σκληρή προπόνηση θα καταφέρουν να διανύσουν την ιστορική διαδρομή των 42.195 μέτρων. Ο φετινός αγώνας διεξάγεται στις 8 Νοεμβρίου.

Πίσω στο χρόνο

Ο Μαραθώνιος προέρχεται από την ιστορία του Φειδιππίδη, ενός Έλληνα αγγελιοφόρου. Σύμφωνα με αυτή, ο Μιλτιάδης, αμέσως μετά τη νίκη του στην περίφημη μάχη του Μαραθώνα, στειλε τον Φειδιππίδη, που θεωρούνταν ο ταχύτερος τότε ημεροδρόμος του αθηναϊκού στρατού, στην Αθήνα για να αναγγείλει τη νίκη κατά των Περσών. Λέγεται ότι έτρεξε όλη την απόσταση χωρίς διακοπή και μπήκε στη συνεδρίαση της Βουλής, όπου αναφώνησε «Νενικήκαμεν» (“νικήσαμε”) πριν καταρρεύσει και πεθάνει.

Ο Μαραθώνιος Ολυµπιακό άθληµα

Ο πρώτος επίσηµος Ολυµπιακός Μαραθώνιος διεξήχθη την 5η ηµέρα των Ολυµπιακών Αγώνων του 1896, των πρώτων από την αναβίωσή τους, συγκεκριµένα στις 29 Μαρτίου του 1896. Αφετηρία ήταν ο Τύµβος του Μαραθώνα και τερµατισµός εντός του Παναθηναϊκού Σταδίου. Όταν ο ιππέας αγγελιοφόρος έφθασε στο Στάδιο και ανήγγειλε «προηγείται Έλλην», ακολούθησε παραλήρηµα.
Η είσοδος του Σπύρου Λούη στο Στάδιο ξεσήκωσε όλους τους θεατές, που όρθιοι ζητωκραύγαζαν ρυθµικά το επίθετό του. Ο Λούης τερµάτισε µε χρόνο 2 ώρες 58΄ και 50΄΄, ενώ δεύτερος µπήκε στο Στάδιο, µετά από µόλις 7 λεπτά, ο Χαρίλαος Βασιλάκος. Απευθυνόµενος ο Πιέρ ντε Κουµπερτέν στον Σπύρο Λούη, του είπε: «Σήµερα έγραψες ιστορία».

Περισσότεροι από 800 µαραθώνιοι γίνονται σε όλο τον κόσµο κάθε χρόνο, µε τη µεγάλη πλειοψηφία των συµµετεχόντων να είναι ερασιτέχνες, που τρέχουν για φιλανθρωπικούς σκοπούς ή απλώς για την εµπειρία. Οι µεγαλύτερες σχετικές διοργανώσεις µπορεί να έχουν δεκάδες χιλιάδες συµµετέχοντες.

Θέλεις να λάβεις µέρος;

Διάβασε όσα πρέπει να ξέρεις για να αγωνιστείς στον αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας.

Μίλα µε το γιατρό σου. Ακόµα κι αν έχεις κάνει τις βασικές εξετάσεις για να προπονηθείς για το µαραθώνιο, είναι πιθανό ο γιατρός σου να σου ζητήσει να κάνεις µερικές ακόµα. Ενηµέρωσέ τον για το προπονητικό σου πρόγραµµα.

Πριν ξεκινήσεις την προπόνηση για το µαραθώνιο, θα πρέπει να τρέχεις εντατικά τουλάχιστον για έξι µήνες. Μια βιαστική απόφαση είναι πιθανόν να οδηγήσει σε τραυµατισµό.

Μπορείς να ξεκινήσεις τις προπονήσεις σε δρόµο και σε πεζοδρόµιο στα 30 χιλιόµετρα, πριν φθάσεις να προπονείσαι για το µαραθώνιο. Ο διάδροµος δεν θα σε βοηθήσει.

Έχεις αρκετό χρόνο; Μπορεί να θέλεις, αλλά µπορείς; Η προετοιµασία του µαραθωνίου είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα. Υπολόγισε ότι θα χρειαστείς προπόνηση τουλάχιστον 4-5 ηµέρες την εβδοµάδα.

Ποιος είναι ο στόχος σου; Ναι στη φιλοδοξία, όχι στην αυθαιρεσία, λένε εξειδικευµένοι προπονητές, που επισηµαίνουν ότι το σηµαντικό κατ’ αρχήν είναι να τερµατίσεις υγιής! Στις συζητήσεις των πιο έµπειρων, η ερώτηση «για πόσο πας;» είναι συνηθισµένη. Πολύ συχνά οι δροµείς βάζουν αυθαίρετα φιλόδοξους στόχους και προχωρούν σε λάθος επιλογές όσον αφορά στο πρόγραµµα προετοιµασίας.

Τι θα έχεις µαζί σου στον αγώνα; Εκτός από φίλους και συγγενείς που θα σε ενθαρρύνουν, θα χρειαστείς µερικά ενεργειακά ζελεδάκια και νερό. Ένας µόνο τρόπος υπάρχει να ξέρεις όσα θα χρειαστείς – για παράδειγµα, αν τη µέρα του αγώνα κάνει ζέστη, θα πρέπει να πίνεις περισσότερα υγρά. Αυτό θα πρέπει να το έχεις προβλέψει στην προπόνηση, διαφορετικά µπορεί να νιώθεις φουσκώµατα ή να υποφέρεις από κράµπες.

Διατροφή: Θα χρειαστείς όσες θερµίδες καις! Είναι σηµαντικό να επικεντρωθείς στην αποθεραπεία, δηλαδή, στη µεγαλύτερη πρόσληψη θερµίδων. Δεν είναι σπάνιο οι δροµείς να αυξάνουν τα χιλιόµετρα χωρίς να αυξάνουν τις θερµίδες που προσλαµβάνουν. Αρκετοί το κάνουν ελπίζοντας να χάσουν βάρος, αλλά τελικά αυτό που πραγµατικά στερούνται είναι ενέργεια.

Κράτα σταθερό ρυθµό. Το να µάθει να τρέχει ένας δροµέας µε σωστό ρυθµό είναι µια από τις πιο σηµαντικές δεξιότητες που µπορεί να καλλιεργήσει.

Διάβασε επίσης:

Εσύ τι yoga θα κάνεις σήµερα;

Πες ΝΑΙ στην άσκηση κάθε εποχή του χρόνου

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ