Νιώθεις ότι σε περιορίζει η πόλη; Τότε πρέπει να δοκιμάσεις το sky running και θα απελευθερωθείς ολοκληρωτικά…

από την Αλκίντα Ντολέτσι

Ξέχνα το συμβατικό τρέξιμο σε άσφαλτο και πάρκα. Ξεκίνα να τρέχεις σε νέα μονοπάτια, πάνω σε λόφους. Η αίσθηση ελευθερίας που σου προσφέρει το βουνό συν οι προκλήσεις που συναντάς σε μια χωμάτινη διαδρομή θα σε κάνουν να το λατρέψεις. Δες, λοιπόν, ποια άλλα πλεονεκτήματα έχει το sky running.

1. Λιγότεροι τραυματισμοί
Το χώμα αποτελεί πιο μαλακή επιφάνεια από την άσφαλτο. Έτσι, θα αποφύγεις τους τραυματισμούς χάρη στη χαμηλής έντασης καταπόνηση και στους μύες που ενδυναμώνονται και σταθεροποιούν το πόδι σου. Με το πέρασμα του χρόνου, αυτοί οι μύες απορροφούν τις εντάσεις και προσφέρουν καλύτερη υποστήριξη στο σώμα σου, ακόμα κι όταν τρέχεις στην άσφαλτο.

2. Ψυχολογία στα ύψη
Το τρέξιμο στο βουνό σού προσφέρει μια πνευματική ηρεμία που δεν θα βρεις σε κάποιο πάρκο ή στον δρόμο. Στο ορεινό τρέξιμο δεν δίνεται μεγάλη σημασία στον χρόνο αλλά στην τεχνική. Έτσι, ξεφεύγεις από τον ψυχαναγκασμό της ώρας και απλά απολαμβάνεις την υπέροχη θέα από ψηλά. Η απόλαυση θα είναι τόσο μεγάλη, που θα έχεις έξτρα κίνητρο ώστε να κρατάς μια σταθερή συχνότητα στις προπονήσεις σου.

3. Ανάσα οξυγόνου
Ο καθαρός και δροσερός αέρας θα κάνει πιο απολαυστικό το τρέξιμο. Αυτό που θα πρέπει να προσέξεις όμως είναι να μην λαχανιάζεις. Για να το πετύχεις αυτό, μπορείς να κάνεις ενδιάμεσες στάσεις, όπου χρειαστεί, για ενυδάτωση και ξεκούραση. Οι ιδανικές ώρες για πιο ευχάριστο τρέξιμο είναι νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα.

4. Πώς θα αρχίσω;
Αν, λοιπόν, πήρες την απόφαση να ασχοληθείς με το ορεινό τρέξιμο, πρέπει να μπεις σταδιακά σε αυτό και όχι απότομα. Στις πρώτες προπονήσεις τρέχεις σε διαδρομές με πιο ήπια κλίση. Άρχισε να τρέχεις σε χωματόδρομους και μονοπάτια. Αν μένεις στην Αθήνα, καλή επιλογή είναι τα Βασιλικά Κτήματα και ο Υμηττός. Όσο θα βελτιώνεται η φυσική κατάστασή σου, τόσο θα ακολουθείς πιο ανηφορικές πορείες, όπως αυτή της Πάρνηθας, όπου μπορείς να κινείσαι στο επίπεδο των καταφυγίων και να περιπλανιέσαι στα τριγύρω μονοπάτια.

5. Τι να προσέξω;
Το sky running έχει περισσότερες απαιτήσεις δύναμης. Ειδικά στην ανηφόρα και την κατηφόρα, όπου επιβαρύνεις τις αρθρώσεις σου. Το σημαντικό όμως είναι ότι δεν χρειάζονται περισσότερες ικανότητες, αρκεί η θέληση να το δοκιμάσεις. Μερικά πράγματα ωστόσο πρέπει να τα υπολογίσεις από πριν. Είσαι στη φύση και επηρεάζεσαι άμεσα από τις καιρικές συνθήκες, οπότε καλό είναι να έχεις ενημερωθεί για την πρόγνωση του καιρού και να κουβαλάς ένα ελαφρύ σακίδιο με νερό και τροφή. Αν τώρα βρεθείς σε μια περιοχή που εξερευνάς για πρώτη φορά, πάρε μαζί σου χάρτη και πυξίδα.
Επίσης, το καλύτερο είναι να τρέχεις με παρέα. Τόσο για να μοιράζεσαι την εμπειρία όσο και για λόγους ασφαλείας. Σε περίπτωση, δηλαδή, που συμβεί κάτι, να υπάρχει δίπλα σου ένας άνθρωπος που θα βοηθήσει.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ