Η δικαιολογία για να αποφύγεις… το σεξ εδώ δεν περνάει. Μάθε τι δεν δε αφήνει να σηκώσεις κεφάλι από το πόνο!

Ανακάλυψε τους πιο συχνούς “υπόπτους” που δεν υποψιάζεσαι ότι μπορεί να σου προκαλούν πονοκέφαλο και τι πρέπει να κάνεις σε κάθε περίπτωση για να απαλλαγείς γρήγορα από το πόνο.

Αιτία: Τα (περιττά) κιλά σου

Τι νιώθεις: Πόνο στο πίσω μέρος του κεφαλιού και το λαιμό, συνοδεύεται από πόνο στον αυχένα και είναι συνήθως πρωινός (ξυπνάς με πονοκέφαλο).

Τι τον πυροδοτεί: Όλοι οι χρόνιοι πονοκέφαλοι συνδέονται με την παχυσαρκία, σύμφωνα με έρευνα του Κολεγίου Ιατρικής Άλμπερτ Αϊνστάιν. Οι ειδικοί εξέτασαν την επίδραση του σωματικού βάρους στη συχνότητα και τη σοβαρότητα των πονοκεφάλων και από τα ευρήματα της μελέτης προέκυψε ότι χρόνιοι καθημερινοί πονοκέφαλοι εκδηλώνονταν πιο συχνά σε παχύσαρκα και υπερβολικά παχύσαρκα άτομα. Οι ειδικοί, ωστόσο, δίνουν δύο πιθανές εξηγήσεις: η μια θεωρία υποστηρίζει ότι ορισμένες φλεγμονώδεις ουσίες εκκρίνονται από τον λιπώδη ιστό και εισέρχονται στην κυκλοφορία του αίματος, ενώ μια άλλη θεωρία υποστηρίζει ότι η αιτία κρύβεται στον υποθάλαμο, μια περιοχή του εγκεφάλου που ελέγχει το αίσθημα της πείνας και η οποία υπερλειτουργεί στους παχύσαρκους.

Τι να κάνεις: Άλλαξε διατροφικές συνήθειες, χάσε κιλά και προσπάθησε να φτάσεις στο φυσιολογικό σου βάρος.

Αιτία: Η στερητική σου δίαιτα

Τι νιώθεις: Ημικρανία. Πονάς συνήθως στη μία πλευρά του κεφαλιού, έχεις ναυτία ή τάση προς εμετό.

Τι τον πυροδοτεί: Ευθύνεται η πτώση των επιπέδων σακχάρου στον οργανισμό σου. Ακόμη, η έλλειψη θρεπτικών συστατικών, π.χ., αν κάνεις κάποια στερητική δίαιτα, μπορεί να επιφέρει διαταραχή στην ισορροπία των ορμονών σου.

Τι να κάνεις: Μην παραλείπεις γεύματα και μην αφήνεις το στομάχι σου άδειο για πολλές ώρες, περιμένοντας να πεινάσεις πολύ για να φας. Καλό είναι να τρως μικρά και συχνά γεύματα μέσα στην ημέρα. Τρώγε μερικά υγιεινά σνακ, όπως φρούτα ή ξηρούς καρπούς. Απόφυγε τις αυστηρές δίαιτες, που στερούν από τον οργανισμό σου θρεπτικά συστατικά.

Αιτία: Το στρες

Τι νιώθεις: Σαν να σου πιέζει κάποιος το κρανίο και αισθάνεσαι βάρος στο κεφάλι, τους κροτάφους ή τον αυχένα.

Τι τον πυροδοτεί: Οι ορμόνες του στρες. Ο πονοκέφαλος αυτής της μορφής είναι ο πιο συχνός και συνοδεύεται από ένταση των μυών στο πάνω μέρος της πλάτης, το κεφάλι και τον αυχένα, λέει ο ειδικός. Όταν είσαι αγχωμένη, το σώμα σου εκκρίνει ορμόνες (αδρεναλίνη και κορτιζόνη), οι οποίες προκαλούν, μεταξύ άλλων, ταχυκαρδία, ταχύπνοια, αύξηση της αρτηριακής πίεσης και της μυϊκής τάσης, οδηγώντας έτσι στην εκδήλωση πονοκεφάλου. Η υπερένταση αυξάνει τις ορμόνες αυτές στο αίμα, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τις ενδορφίνες, που συμβάλλουν στη χαλάρωση.

Τι να κάνεις: Βάλε μερικά παγάκια τυλιγμένα σε μια πετσέτα στο κεφάλι σου για να το δροσίσεις. Οι περισσότεροι άνθρωποι ανακουφίζονται με αυτόν τον τρόπο. Μπορείς επίσης να πάρεις ένα απλό παυσίπονο, όπως η ιβουπρεφόνη, ή ζήτα από το γιατρό σου φάρμακα όπως β-αναστολείς, ανταγωνιστές ασβεστίου ή ήπια αντικαταθλιπτικά. Η άσκηση σε μέτρια ένταση μπορεί επίσης να βοηθήσει στην πρόληψη του πονοκεφάλου αυτής της μορφής, καθώς συμβάλλει στην έκκριση ενδορφινών, οι οποίες έχουν αναλγητική δράση.

blog_sample_2_fixed

Αιτία: Η έλλειψη καφεΐνης

Τι νιώθεις: Ο πονοκέφαλος αυτός είναι συνήθως ελαφρύς και τις περισσότερες φορές συνοδεύεται από ναυτία και αδυναμία συγκέντρωσης.

Τι τον πυροδοτεί: Η απότομη διακοπή του καφέ, που μπορεί να μειώσει τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο, προκαλώντας σου πόνο. Η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να έχει επίσης το ίδιο αποτέλεσμα.

Τι να κάνεις: Περιόρισε την καφεΐνη που καταναλώνεις καθημερινά σε 300 mg την ημέρα. Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε 3 φλιτζάνια στιγμιαίου καφέ, 2 φλιτζάνια espresso ή 3 energy drinks. Μην περιορίσεις, ωστόσο, απότομα τους καφέδες που πίνεις· πίνε ένα φλιτζάνι λιγότερο κάθε μερικές ημέρες, πολύ νερό και –αν χρειαστεί– πάρε κάποιο απλό παυσίπονο όταν σου εκδηλωθεί πόνος σε αυτό το διάστημα.

Αιτία: Η περίοδός σου

Τι νιώθεις: Πρόκειται για έναν σχετικά έντονο πονοκέφαλο, που συμπίπτει χρονικά με την περίοδό σου. Μπορεί να συνοδεύεται από ναυτία ή τάση για εμετό.

Τι τον πυροδοτεί: Η απότομη πτώση στα επίπεδα των οιστρογόνων σου ακριβώς πριν από κάθε περίοδο, που καθιστά τα αγγεία του εγκεφάλου σου πιο ευαίσθητα στον πόνο. Συνήθως εκδηλώνεται μερικές ημέρες πριν από την περίοδο, αλλά τις περισσότερες φορές δεν είναι ιδιαίτερα οξύς πονοκέφαλος, εξηγεί ο ειδικός.

Τι να κάνεις: Τα απλά, μη συνταγογραφούμενα παυσίπονα, και κυρίως η ιβουπρεφόνη, η παρακεταμόλη και τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη, μπορεί να σε βοηθήσουν.

Αιτία: Το άρωμά σου

Τι νιώθεις: Μαζί με τον πονοκέφαλο είναι πιθανό να ζαλίζεσαι, να δακρύζουν τα μάτια σου ή να τρέχει η μύτη σου.

Τι τον πυροδοτεί: Η έντονη μυρωδιά που έχει το άρωμά σου, ορισμένα σαπούνια, αρώματα χώρου, καθαριστικά, υγρά πιάτων και σαμπουάν. Σύμφωνα με τους ερευνητές, το 95% των χημικών που βρίσκονται στα αρωματικά αυτών των προϊόντων είναι συνθετικά συστατικά που έχουν ως βάση το πετρέλαιο. Ο πονοκέφαλος αυτής της μορφής αποτελεί ουσιαστικά μια μορφή αλλεργικής αντίδρασης ή μη ανοχής του οργανισμού σου σε αυτά τα συστατικά, τα οποία πιθανώς διαταράσσουν την κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο και με αυτόν τον τρόπο σου προκαλούν τον πόνο.

Τι να κάνεις: Προσπάθησε να ανακαλύψεις ποιες μυρωδιές και ποια προϊόντα σου προκαλούν πονοκέφαλο, προκειμένου να τα αποφεύγεις. Σε αυτό μπορεί να σε βοηθήσει να κρατάς ημερολόγιο. Επίσης, επίλεγε προϊόντα με ουδέτερο ή καθόλου άρωμα. Στο γραφείο χρησιμοποίησε ατομικό ανεμιστηράκι για να εμποδίσεις τις έντονες μυρωδιές να έρχονται προς το μέρος σου.

Αιτία: Τα φάρμακά σου

Τι νιώθεις: Ο πόνος μοιάζει σαν μέγγενη: πιέζει και τις δύο πλευρές του κεφαλιού σου.

Τι τον πυροδοτεί: Σύμφωνα με τους ειδικούς, η κατάχρηση φαρμάκων για την αντιμετώπιση του πόνου μπορεί να αλλάξει τα κανάλια του πόνου στον εγκέφαλο.

Τι να κάνεις: Ο ειδικός σε συμβουλεύει να περιορίσεις σταδιακά τα παυσίπονα που παίρνεις. Είναι πιθανό να νιώσεις χειρότερα στην αρχή, αλλά στη συνέχεια θα καλμάρουν οι πονοκέφαλοί σου. Αν υποψιάζεσαι ότι οι πονοκέφαλοι που έχεις οφείλονται στα παυσίπονα, ζήτησε από το γιατρό σου να σου προτείνει κάποιο άλλο, ίσως λιγότερο δυνατό παυσίπονο.

bigstock-Pills-in-Hands-18233858

Αιτία: Τα ιγμόρειά σου

Τι νιώθεις: Έχεις αίσθημα βάρους στο πρόσωπο, κυρίως στο μπροστινό μέρος του κεφαλιού σου, τα μάτια σου μπορεί να είναι κόκκινα ή να δακρύζουν, ενώ είναι πιθανό να έχεις και πυρετό.

Τι τον πυροδοτεί: Η φλεγμονή του βλεννογόνου των τοιχωμάτων της μύτης και των παραρρινίων κόλπων, που συχνά συνοδεύεται από απόφραξη της περιοχής, πρήξιμο μπροστά, στα μάγουλα, δηλαδή η ιγμορίτιδα. Οι δίοδοι στη ρινική κοιλότητα από όπου περνάει ο αέρας μπλοκάρουν από τη βλέννα, δημιουργώντας φλεγμονή, με αποτέλεσμα να φθάνει λιγότερο οξυγόνο στον εγκέφαλό σου και έτσι να εκδηλώνεται πονοκέφαλος.

Τι να κάνεις: Τα απλά παυσίπονα με ιβουπρεφόνη ή παρακεταμόλη μπορεί να σε βοηθήσουν να ανακουφιστείς από τον πόνο, ενώ πιθανότατα θα χρειαστείς και αντιβίωση για την αντιμετώπιση της λοίμωξης. Συμβουλεύσου το γιατρό σου. Η χρήση υγραντήρα στο χώρο μπορεί να σε βοηθήσει.

Αιτία: Η αφυδάτωση

Τι νιώθεις: Πρόκειται για μια μορφή πόνου που εκδηλώνεται με την κίνηση του κεφαλιού ή όταν ξαπλώνεις.

Τον πυροδοτεί: Η υπερβολική πρόσληψη αλατιού και η αφυδάτωση που αυτή προκαλεί. Στην περίπτωση αυτή, το σώμα σου προσπαθεί να αποβάλει το επιπλέον αλάτι μέσω των νεφρών, αλλά στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας ο οργανισμός σου χάνει και νερό. Η αφυδάτωση είναι πιθανό να προκαλεί συστολή των αγγείων, μειώνοντας την παροχή αίματος και κατά συνέπεια οξυγόνου στον εγκέφαλο. Αυτού του είδους ο πονοκέφαλος μπορεί να αποτελεί και σύμπτωμα χαμηλής αρτηριακής πίεσης, καθώς αυτή συμβάλλει στην αφυδάτωση του οργανισμού.

Τι να κάνεις: Πίνε τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό την ημέρα. Μην προσθέτεις πολύ αλάτι στο φαγητό σου και μην καταναλώνεις πολλά έτοιμα γεύματα που περιέχουν μεγάλη ποσότητα αλατιού. Αν σου εκδηλωθεί πονοκέφαλος που οφείλεται σε αφυδάτωση, το πρώτο που πρέπει αμέσως να κάνεις είναι να πιεις ένα ποτήρι νερό.

Αιτία: Το κινέζικο φαγητό

Τι νιώθεις: Πίεση ή σφίξιμο στην περιοχή των κροτάφων (ίσως νιώθεις σαν να έχεις μια σφικτή ζώνη γύρω από το μέτωπο), που είναι πιθανό να συνοδεύεται από ζάλη ή και πόνο στο στήθος.

Τι τον πυροδοτεί: Το γλουταμινικό μονονάτριο, που είναι ένα ενισχυτικό γεύσης το οποίο βρίσκεται σε ντρέσινγκ για σαλάτες, κινέζικα φαγητά, κονσέρβες τόνου, σάλτσες ντομάτας, μανιτάρια σε κονσέρβα, γάλα σε σκόνη και στην παρμεζάνα. Η κατανάλωση τροφών που περιέχουν αυτό το συστατικό είναι πιθανό να σου προκαλέσει πονοκέφαλο μέσα σε μία ώρα. Η ποσότητα των τροφών που μπορεί να δεχθεί ο οργανισμός χωρίς να εκδηλωθεί πονοκέφαλος διαφέρει από άτομο σε άτομο, αλλά το σίγουρο είναι ότι, αν είσαι στρεσαρισμένη, οι πιθανότητες να εκδηλώσεις τέτοιο πονοκέφαλο αυξάνονται.

Τι να κάνεις: Αν υποψιάζεσαι ότι αυτές οι τροφές σου προκαλούν πονοκέφαλο, κράτα διατροφικό ημερολόγιο για να τις καταγράφεις και να τις αποφεύγεις.

 

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ