Νιώθεις τελευταία ότι έχεις τσακωθεί µε τον ύπνο; Μετράς προβατάκια, όµως ο Μορφέας αρνείται να σε πάρει στην αγκαλιά του; Με την παρακάτω τεχνική θα ξεχάσεις µια και καλή τι θα πει αϋπνία!
Από την Έρρικα Λευθέρη

Τα βοηθήµατα ύπνου όπως είναι οι µάσκες µατιών, οι ωτασπίδες και τα υπνωτικά χάπια είναι οι πιο συνηθισµένες µέθοδοι για να έχεις έναν ήρεµο ύπνο. Όµως, όχι πάντα και όχι για… πάντα. Ο Dr Andrew Weil από το Πανεπιστήµιο Harvard, ειδικός σε θέµατα ύπνου µε ειδίκευση στην ολιστική υγεία, πιστεύει ότι το µυστικό για έναν καλό και ήρεµο ύπνο κρύβεται στην αναπνοή!

Η αναπνοή είναι µια λειτουργία του οργανισµού που µπορείς να ελέγξεις και να συντονίσεις. Αποτελεί ίσως και το µόνο ενδεδειγµένο «εργαλείο» που έχει ο άνθρωπος για να καταφέρει να ηρεµήσει και να µειώσει το άγχος. Έτσι, ακολουθώντας µια µέθοδο που ελέγχει την αναπνοή είναι σαν να πατάς το restart του εγκεφάλου σου.

Η συγκεκριµένη άσκηση λειτουργεί ως φυσικό χαλαρωτικό του νευρικού συστήµατος. Όσο περνάει ο καιρός και εφόσον συνεχίζεις την εξάσκηση, θα παρατηρήσεις ότι τα αποτελέσµατα είναι ακόµα πιο εµφανή, όχι µόνο στον ύπνο, αλλά και όσον αφορά στα επίπεδα στρες όλη τη διάρκεια της ηµέρας.

Η µέθοδος είναι βασισµένη στην pranayama, µια αρχαία ινδική τεχνική που σηµαίνει «έλεγχος της αναπνοής» και η οποία στόχο έχει να οδηγήσει το σώµα σε κατάσταση ηρεµίας και χαλάρωσης.

Η µέθοδος 4-7-8 ή χαλαρωτική αναπνοή
Αυτά τα βήµατα αποτελούν έναν ολοκληρωµένο κύκλο αναπνοής. Επανάλαβέ τα ακόµα 3 φορές για να φτάσεις τους 4 κύκλους συνολικά. Δεν πρέπει να ξεπεράσεις, όµως, του 4 κύκλους τον πρώτο µήνα εξάσκησης.
1. Ξεκίνα εκπνέοντας από το στόµα, κάνοντας έναν απαλό ήχο «φου».

2. Κλείσε το στόµα σου και είσπνευσε απαλά από τη µύτη, µετρώντας µέχρι το 4.

3. Κράτησε την αναπνοή σου, µετρώντας µέχρι το 7.

4. Έκπνευσε µε έναν απαλό ήχο «φου» και µετρώντας µέχρι το 8.

Το σηµαντικότερο µέρος αυτής της άσκησης
είναι να κρατάς την αναπνοή σου για 7 δευτερόλεπτα. Με αυτό τον τρόπο, οι πνεύµονες γεµίζουν µε οξυγόνο, που στη συνέχεια κυκλοφορεί σε όλο το σώµα.

Αν και µπορείς να κάνεις την άσκηση παντού και δεν παίρνει πάνω από 5 λεπτά, καλό είναι, τον πρώτο καιρό τουλάχιστον, να κάθεσαι µε ίσια την πλάτη. Επίσης, ακούµπησε µε τη γλώσσα σου τον ουρανίσκο στο σηµείο που ενώνεται µε τα µπροστινά δόντια και κράτησέ τη εκεί σε όλη τη διάρκεια της άσκησης.

 

Διάβασε επίσης:

Σου λείπει ύπνος ή μήπως σκοτάδι;

Παράμεινε υγιής ακολουθώντας αντισυμβατικούς κανόνες!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ