Το 2015 σηµειώθηκαν σηµαντικά επιτεύγµατα στον τοµέα της υγείας, που αξίζει να µάθουµε, να επιβραβεύσουµε και να αξιοποιήσουµε. Γιατί η επιστήµη δεν σταµατά ποτέ να µας εκπλήσσει!

1. Ταχύτητα vs IQ

Η ικανότητα που έχει κάποιος να σκέφτεται και να ενεργεί γρήγορα όταν παρουσιάζεται µια επείγουσα κατάσταση είναι σηµαντικότερη από το πόσο υψηλός είναι ο δείκτης νοηµοσύνης του. Μάλιστα, η επιστήµη κατατάσσει τα άτοµα αυτά στην ειδική κατηγορία των χαρισµατικών ανθρώπων.

2. Online help!

Ασθενοφόρα στη Σουηδία εξοπλίστηκαν µε ένα νέο ηλεκτρονικό σύστηµα, που στέλνει στο νοσοκοµείο στοιχεία για τον ασθενή, ώστε οι τραυµατιοφορείς να υποστηρίζονται καθ’ οδόν από τους γιατρούς .

3. Σήκωσε βάρη

Είναι γνωστό ότι η αερόβια άσκηση κάνει καλό στην υγεία και συγκεκριµένα στην καρδιά και το µυαλό. Μια νέα έρευνα, όµως, έρχεται να προσθέσει και την άσκηση µε βαράκια. Η προπόνηση µε βάρη µπορεί να ωφελήσει τη δοµή του εγκεφάλου και να επιβραδύνει την εξέλιξη των αλλοιώσεών του. Βέβαια, για να συµβεί αυτό, δεν αρκεί µία µόνο φορά στο γυµναστήριο. Όσο περισσότερο γυµνάζεσαι τόσο καλύτερα τα αποτελέσµατα σε νου και σώµα!

4. Επανάσταση στη γενετική

Νέο γενετικό τεστ µπορεί να εντοπίσει εγκαίρως προβλήµατα γονιµότητας στους άντρες. Οι άντρες στους οποίους λείπουν σηµαντικά στοιχεία RNA έχουν µικρότερες πιθανότητες να αποκτήσουν παιδί µε φυσιολογικό τρόπο. Το τεστ θα µπορεί να εντοπίσει την απουσία βασικών στοιχείων RNA και να δείξει ποια ζευγάρια χρειάζεται να υποβληθούν σε τεχνικές εξωσωµατικής γονιµοποίησης και ποια όχι.

5. Κοντά στη φύση

Μια βόλτα στη φύση όχι µόνο βελτιώνει την ψυχική διάθεση αλλα µπορεί να καταπολεµήσει το άγχος και την κατάθλιψη, σύµφωνα µε έρευνα του Πανεπιστηµίου του Stanford.

6. Μεσογειακή διατροφή

Ο εγκέφαλος µπορεί να διατηρηθεί οξυδερκής µέχρι τα βαθιά γεράµατα µε τη µεσογειακή διατροφή. Αυτό υποστηρίζουν ερευνητές από τη Νέα Υόρκη, τονίζοντας ότι αυτό που πρέπει να καταλάβουµε είναι ότι µια διατροφή µε λιγότερο κρέας και περισσότερο ψάρι µπορεί να προστατέψει τον εγκέφαλό µας από τη γήρανση.

7. Ο θηλασµός προστατεύει από διαβήτη!

Οι γυναίκες που θηλάζουν τα παιδιά τους τουλάχιστον δύο µήνες έχουν 50% µειωµένες πιθανότητες εµφάνισης διαβήτη τύπου 2. Η µείωση, µάλιστα, είναι ακόµα µεγαλύτερη όσο αυξάνεται το χρονικό διάστηµα του θηλασµού.

8. Μια σταγόνα αρκεί

Με σταγόνες στα µάτια επιδιώκουν Αµερικανοί ερευνητές να θεραπεύουν τον καταρράκτη και να αντικαταστήσουν για πάντα τις χειρουργικές επεµβάσεις. Αν και η µέθοδος αυτή βρίσκεται σε πειραµατικό στάδιο, οι ερευνητές είναι ιδιαίτερα αισιόδοξοι για αυτό το επίτευγµα, που σίγουρα θα φέρει επανάσταση στον ιατρικό χώρο.

9. Νέα εποχή για την Ηπατίτιδα C

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισµός Φαρµάκων έδωσε άδεια κυκλοφορίας για το πρώτο δισκίο που χορηγείται µόνο µία φορά την ηµέρα για τη θεραπεία των περισσότερων χρόνιων λοιµώξεων από τον ιό της Ηπατίτιδας C µε γονότυπους 1 και 4 σε ενήλικες. Η άδεια κυκλοφορίας δόθηκε ύστερα από έρευνα στην οποία συµµετείχαν περισσότεροι από 2.000 ασθενείς µε χρόνια λοίµωξη από τον ιό της Ηπατίτιδας C.

10. Τέλος στην κατάθλιψη

Νέα αγωγή για την κατάθλιψη υπόσχεται καλύτερα αποτελέσµατα. Αυτή η αγωγή δηµιουργεί νέα εγκεφαλικά κύτταρα στον ιππόκαµπο του εγκεφάλου, που σχετίζεται µε τη µνήµη, τη µάθηση και την κατάθλιψη. Οι επιστήµονες τη θεωρούν λύση για ασθενείς που δεν καλύπτονται από τις υπάρχουσες αγωγές.

11. Ο πιο καλός µαθητής!

Όσο ποιοτικότερο είναι το πρωινό ενός µαθητή του δηµοτικού τόσο καλύτεροι και οι βαθµοί του στο σχολείο! Έρευνες έχουν δείξει ότι το πρωινό έχει άµεση σχέση µε τη νοητική συγκέντρωση και γενικότερα µε την καλή υγεία.

12. Ένα χάπι για τον HIV

Ερευνητικό φάρµακο εναντίον του ιού του AIDS εγκρίθηκε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισµό Φαρµάκων. Το χάπι θα χορηγείται µία φορά την ηµέρα για την αντιµετώπιση της λοίµωξης από τον ιό HIV-1 σε άτοµα από 12 ετών και πάνω. Το ερευνητικό σκεύασµα περιέχει 4 διαφορετικές δραστικές ουσίες και σκοπό έχει να επιβραδύνει σηµαντικά τα συµπτώµατα της νόσου.

13. Προβλέψιµο το Αλτσχάιµερ

Οµάδα ερευνητών ανακοίνωσε τη δηµιουργία µια νέας αιµατολογικής εξέτασης, µέσω της οποίας µπορεί να υπολογιστεί ο ρυθµός γήρανσης του οργανισµού. Έτσι µπορεί να προβλεφθεί ο κίνδυνος εµφάνισης άνοιας και νόσου Αλτσχάιµερ.

14. Τσίχλα & εγκέφαλος

Το µάσηµα της τσίχλας αυξάνει τα επίπεδα ινσουλίνης στο αίµα ενεργοποιώντας περιοχές του εγκεφάλου που έχουν σχέση µε τη µνήµη και την εγρήγορση.

Επιπλέον:

  • 1 λεπτό επιπλέον αερόβιας άσκησης καθηµερινά είναι ικανό να µειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.
  • 44% µειώθηκε η µητρική θνησιµότητα τη φετινή χρονιά σύµφωνα µε στοιχεία της Unicef. Αυτό µεταφράζεται σε 216 θανάτους µητέρων κατά τη διάρκεια της εγκυµοσύνης, του τοκετού ή µέσα σε 6 εβδοµάδες από τη γέννα ανά 100.000 γεννήσεις. Το 1990 το νούµερο αυτό ήταν 385.
  • 16% χαµηλότερη κακή χοληστερόλη (LDL) έχουν όσοι τρώνε 57 γραµµάρια καρύδια ηµερησίως.
  • 59% των γυναικών πάνω από 60 ετών είναι σεξουαλικά ενεργές. Σύµφωνα µε νέα έρευνα, οι γυναίκες µεγαλώνοντας διατηρούν την ερωτική τους επιθυµία.

 

Διάβασε επίσης:

Παράμεινε υγιής ακολουθώντας αντισυμβατικούς κανόνες!

Νιώθω το κρυολόγηµα να µου χτυπά την πόρτα. Τι να κάνω για να το αποφύγω;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ