Πάρε βαθιές ανάσες! Ο παππούς και η γιαγιά σου κάτι ήξεραν που χρησιµοποιούσαν βοτάνια και µπαχαρικά από τον κήπο τους για να σε κάνουν καλά όταν ήσουν µικρή. Η δύναµη της φύσης είναι αναµφισβήτητη και βρίσκεται άφθονη γύρω σου.

Το περιβάλλον µέσα στο οποίο ζούµε είναι γεµάτο από αρώµατα, που, όσο κι αν δεν το παρατηρούµε, επηρεάζουν τη διάθεση και την ψυχολογία µας. Έρευνες δείχνουν πως τα αιθέρια έλαια µπορούν να προστατεύσουν την υγεία σου σε βάθος χρόνου και να σε ανακουφίσουν από τα συµπτώµατα του κοινού κρυολογήµατος. Είναι ικανά να µειώσουν τα επίπεδα του στρες, να σε ανακουφίσουν από τον πόνο, να βελτιώσουν τη διάθεσή σου, να µειώσουν την πείνα και να κατευνάσουν τη ναυτία.

Σύµφωνα µε πρόσφατη έρευνα, οι εισπνοές αιθέριων ελαίων µπορούν να ενεργοποιήσουν τον υποθάλαµο του εγκεφάλου, που ελέγχει τις ορµόνες, την ενέργεια και την κίνηση. Το κάθε άρωµα είναι ικανό να ενεργοποιήσει ένα ξεχωριστό τµήµα του εγκεφάλου, που µε τη σειρά του δίνει το σήµα στο νευρικό σου σύστηµα για το αν θα χαλαρώσει ή θα διεγερθεί.

Όσα πρέπει να ξέρεις

• Το κλειδί για να είναι αποτελεσµατικά τα αιθέρια έλαια είναι ο χρόνος εισπνοής, που δεν πρέπει να υπερβαίνει τη µία ώρα τη φορά.

• Πάντα να ακολουθείς τις οδηγίες.

• Αν υποφέρεις από κάποια ασθένεια ή παίρνεις φάρµακα, να συµβουλευτείς το γιατρό σου.

• Όπως κάθε είδους θεραπεία, έτσι και τα αιθέρια έλαια πρέπει να χρησιµοποιούνται σωστά για να φέρουν το επιθυµητό αποτέλεσµα.

Πριν αγοράσεις

Βεβαιώσου πως ακολούθησες τα σωστά βήµατα πριν αγοράσεις το δικό σου αιθέριο έλαιο.

Προσοχή στην ετικέτα! Συχνά το αιθέριο έλαιο µπορεί να είναι αραιωµένο ή ενισχυµένο µε συνθετικά αρώµατα.

Επίλεξε 100% καθαρά και βιολογικά έλαια, χωρίς φυτοφάρµακα ή συνθετικές, χηµικές ουσίες.

Προτίµησε εκείνα που αναγράφουν θεραπευτικό βαθµό ή ατµό απόσταξης.

Τα περισσότερα αιθέρια έλαια έχουν µακρά διάρκεια ζωής, περισσότερο από ένα χρόνο, εφόσον φυλάσσονται σε δροσερό και ξηρό µέρος. Αν το κατάστηµα είναι ζεστό και υγρό, πήγαινε στο επόµενο.

Είσαι έτοιµη;

Μια συσκευή αρωµατοθεραπείας είναι ο ιδανικός τρόπος για να απελευθερωθούν τα αιθέρια έλαια στον αέρα, αλλά αν δεν έχεις, µπορείς να στάξεις µερικές σταγόνες σε ένα µπολ µε καυτό νερό. Όποιον τρόπο κι αν επιλέξεις, µία µε δύο σταγόνες τη φορά είναι αρκετές. Στάσου λίγο πιο µακριά από τη συσκευή και πάρε 10 βαθιές αναπνοές, µετά συνέχισε να αναπνέεις κανονικά. Αφού περάσει ο καθορισµένος χρόνος, άνοιξε το παράθυρο να µπει καθαρός αέρας στο χώρο. Έτσι µπορείς να το κάνεις κάθε µέρα. Αν είσαι στη δουλειά ή στο αυτοκίνητο, µπορείς να ρίξεις µια σταγόνα σε µια βαµβακερή µπάλα, να την έχεις κοντά στη µύτη σου και να εισπνέεις κανονικά για ένα µε δύο λεπτά.

Κανέλα

Ιδανική για βελτίωση της συγκέντρωσης.

Ανατροφοδοτεί την περιοχή του εγκεφάλου που ρυθµίζει την εγρήγορση. Σε έρευνα διαπιστώθηκε πως οι οδηγοί ήταν πολύ πιο συγκεντρωµένοι και µε λιγότερο εκνευρισµό µετά από εισπνοές µε κανέλα.

Μπόνους: Αυξάνει τη συγκέντρωση και µειώνει την απογοήτευση.

Δενδρολίβανο

Ιδανικό για την ενίσχυση της λειτουργίας του εγκεφάλου.

Η µυρωδιά του µπορεί να βελτιώσει την ταχύτητα και την ακρίβεια κατά τη διάρκεια µιας απαιτητικής εργασίας. Επίσης, ορισµένοι νιώθουν ανανεωµένοι και τονωµένοι σε διανοητικό επίπεδο.

Μπόνους: Ενισχύει την ενέργεια και µειώνει την κούραση.

Μέντα

ΙδανικΗ για ανακούφιση από το στρες.

Οι εισπνοές µέντας είναι ικανές να µειώσουν τα επίπεδα κορτιζόλης του οργανισµού, της ορµόνης του στρες.

Μπόνους: Μειώνει την κούραση αλλά και την επιθυµία για σοκολάτα.

Φασκόµηλο

Ιδανικό για τη µείωση της αρτηριακής πίεσης.

Σύµφωνα µε µελέτη, οι γυναίκες που µύρισαν φασκόµηλο εµφάνισαν µειωµένη πίεση. Επίσης, κατάφεραν να παραµείνουν χαλαρές κατά τη διάρκεια µιας αγχωτικής ιατρικής εξέτασης.

Μπόνους: Βοηθά στην ενίσχυση της µνήµης και της προσοχής.

Λεβάντα

Ιδανική για χαλάρωση και για ανακούφιση από τους πόνους περιόδου.

Η µυρωδιά της µπορεί να βοηθήσει κατά τη διάρκεια της ξεκούρασης και της χώνεψης, προωθώντας τη χαλάρωση. Σύµφωνα µε µια έρευνα του 2013, ανακουφίζει από συµπτώµατα της περιόδου, όπως νοητική σύγχυση και κατάθλιψη.

Μπόνους: Μειώνει το στρες, την αϋπνία και την ηµικρανία.

Πορτοκάλι

Ιδανικό για τη µείωση του άγχους.

Σύµφωνα µε έρευνα, οι άνθρωποι που εισέπνευσαν πορτοκάλι πριν από µια πιεστική δοκιµασία κατάφεραν να παραµείνουν ήρεµοι. Αυτό ίσως οφείλεται στο ότι η µυρωδιά του βοηθά να µειωθούν οι ορµόνες του στρες.

Μπόνους: Ανεβάζει τη διάθεση.

Διάβασε επίσης:

Βότανα για επίπεδη κοιλιά

Πως να «θωρακιστείς» από τις ιώσεις

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ