Αυτό το έργο το έχεις δει σε επανάληψη πολλές φορές! Δένεις το στοµάχι σου… κόµπο, υποµένεις τα πάνδεινα, γίνεσαι συλφίδα αλλά τα χαµένα κιλά ξαναβρίσκουν τάχιστα τον δρόµο για τους γλουτούς σου…

Από την Έρρικα Λευθέρη

Στις περισσότερες περιπτώσεις απώλειας βάρους τα κιλά επιστρέφουν, και µάλιστα σε µεγαλύτερο βαθµό από πριν αλλά και πιο γρήγορα! Τι συµβαίνει, λοιπόν, στ’ αλήθεια και µοιάζει αδύνατο να διατηρήσουµε το ιδανικό µας βάρος; Τις πιο πολλές φορές το να τρως λιγότερο και να ασκείσαι περισσότερο δεν αρκεί. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να αναγνωρίσεις τους λόγους που κρύβονται πίσω από την… επιστροφή των κιλών και να αντιστρέψεις την κατάσταση.

Αποφεύγεις τη ζυγαριά

Ύστερα από µήνες καθηµερινού ζυγίσµατος, επίπονων ασκήσεων και αυστηρής δίαιτας έφτασες επιτέλους στο στόχο σου. Αλλά τώρα, µόλις µερικούς µήνες µετά, τα στενά σου ρούχα αρχίζουν ελαφρώς να διαµαρτύρονται και αναρωτιέσαι γιατί. Το πιθανότερο είναι πως συνεχίζεις να ακολουθείς το πρόγραµµα κατά γράµµα, όµως µάλλον αποφεύγεις τη ζυγαριά. Αν και το νούµερο πάνω στη ζυγαριά δεν ανταποκρίνεται πάντα στην πραγµατική σου εικόνα, οι έρευνες δείχνουν ότι εκείνοι που αποφεύγουν τη ζυγαριά τείνουν να παίρνουν πιο εύκολα βάρος.

Προσοχή: Δεν υπάρχει λόγος να γίνεις «σκλάβος» της ζυγαριάς. Τσέκαρε το βάρος σου µία φορά την εβδοµάδα. Όρισε, όµως, µία συγκεκριµένη µέρα που θα το κάνεις, ώστε τα αποτελέσµατα να είναι συγκρίσιµα στην ίδια βάση.

Είσαι πολύ αγχωµένη

Αν η υπερδραστήρια ζωή σου σε κάνει να νιώθεις εξαντληµένη και στρεσαρισµένη, υπάρχει περίπτωση να είναι και ο λόγος για το έξτρα λίπος που παρατηρείς στην κοιλιά σου. Η κορτιζόλη, η ορµόνη που απελευθερώνεται όταν βρίσκεσαι σε πίεση, είναι υπεύθυνη για τον αργό µεταβολισµό σου. Για να σου δυσκολέψουµε ακόµα περισσότερο τα πράγµατα, τα φαγητά που επιθυµείς όταν βρίσκεσαι σε ένταση είναι υψηλά σε λίπος και ζάχαρη. Έτσι, ως αποτέλεσµα, αυτός ο κακός διατροφικός συνδυασµός µπορεί να αποβεί µοιραίος για τη συνολική σου προσπάθεια.

Προσοχή: Για να καταφέρεις να διατηρείς την ψυχραιµία σου σε στιγµές έντονου άγχους, επένδυσε σε εναλλακτικές τακτικές. Ξεκίνησε yoga, βγες µε τους φίλους σου, ακόµα και η αποχή από τον υπολογιστή για ένα βράδυ µπορεί να σε βοηθήσει και να σε αποφορτίσει.

Δεν ανανέωσες τη συνδροµή σου στο γυµναστήριο

Παρόλο που ακολουθείς µια υγιεινή και ισορροπηµένη διατροφή, ο συνδυασµός της µε την άσκηση, µετά την επίτευξη του στόχου σου, ίσως αποτελεί το κλειδί για να διατηρήσεις το σωστό βάρος. Εγκαταλείποντας τη γυµναστική, ο µεταβολισµός σου µπορεί να πέσει κατακόρυφα.

Προσοχή: Όποιο είδος άσκησης κι αν επιλέξεις, βάλε στο πρόγραµµά σου και την αερόβια. Με αυτό τον τρόπο θα βοηθήσεις τον εαυτό σου να κάψει ευκολότερα το συσσωρευµένο λίπος.

Ανταµείβεις τον εαυτό σου µε λάθος τρόπο

Αν πρόσφατα έχασες πολλά κιλά σού αξίζουν συγχαρητήρια και, φυσικά, κάνεις καλά και το γιορτάζεις! Όµως αν οι «εορτασµοί» σου περιλαµβάνουν µεγάλες µερίδες από το αγαπηµένο σου φαγητό ή γλυκό, οι πιθανότητες να ξαναπάρεις το χαµένο βάρος είναι πολλές, και µάλιστα πολύ γρήγορα.

Προσοχή: Οι ειδικοί τονίζουν πως πρέπει να επιβραβεύεις τον εαυτό σου αλλά όχι µε φαγητό. Μια βόλτα στα µαγαζιά και η αγορά ενός ρούχου που πριν δεν µπορούσες να βάλεις ή ένα ραντεβού για µανικιούρ είναι τα ιδανικά δώρα για σένα!

Παίρνεις φάρµακα

Ορισµένες φορές µπορεί να παρατηρήσεις αύξηση του βάρους αν έχεις ξεκινήσει κάποια φαρµακευτική αγωγή. Τα αντικαταθλιπτικά, τα αντισυλληπτικά, τα φάρµακα για την ηµικρανία, τα στεροειδή ή τα σκευάσµατα για την αρθρίτιδα πολλές φορές µπορούν να επηρεάσουν την όρεξη, το µεταβολισµό και το βάρος σου. Σε καµία περίπτωση, βέβαια, αυτό δεν σηµαίνει πως πρέπει να διακόψεις την αγωγή.

Προσοχή: Μίλα µε τον γιατρό σου προκειµένου να επιβεβαιώσεις πως το συγκεκριµένο φάρµακο µπορεί να επηρεάζει το βάρος σου και συζήτησε στη συνέχεια για πιθανές εναλλακτικές µεθόδους.

Μην ξεχνάς να… κοιµηθείς!

Γνωρίζεις ήδη ότι όταν είσαι εξαντληµένη ο µεταβολισµός σου γίνεται όλο και πιο αργός. Ξέρεις, όµως, πως ακόµα κι αν χάσεις 30 λεπτά ύπνου µπορεί να δεις τη ζυγαριά σου να ανεβαίνει; Σε πρόσφατη έρευνα βρέθηκε ότι η συστηµατική απώλεια ύπνου αυξάνει την πιθανότητα παχυσαρκίας έως και 17%. Ένας µέτριος ύπνος µπορεί να κάνει την γκρελίνη –την ορµόνη που διεγείρει την πείνα– να υπερλειτουργεί, ενώ παράλληλα µειώνει τα επίπεδα της λεπτίνης, της ορµόνης που καταστέλλει την όρεξη. Έτσι θα νιώσεις πείνα, ακόµα κι αν έχεις χορτάσει, µε αποτέλεσµα να τρως αν και δεν το χρειάζεσαι.

Προσοχή: Ο Διεθνής Οργανισµός Ύπνου συνιστά να κοιµόµαστε 7 µε 8 ώρες κάθε βράδυ. Αν, λοιπόν, θέλεις να επανέλθεις στον αδύνατο εαυτό σου, άφησε το τηλεκοντρόλ στην άκρη και κοιµήσου!

Η γυµναστική έγινε ρουτίνα

Αν, ενώ κάνεις γυµναστική εδώ και µήνες, σταµάτησες να βλέπεις αποτελέσµατα, ήρθε η ώρα να αλλάξεις άσκηση. Το σώµα σου όταν κάνει το ίδιο πρόγραµµα για πάνω από δύο µήνες συνηθίζει και πλέον δεν ανταποκρίνεται όπως στην αρχή.

Προσοχή: Δώσε στον οργανισµό σου ώθηση κάνοντας για 1-2 εβδοµάδες µια τελείως διαφορετική προπόνηση.

Διάβασε επίσης:

Άννα Κοτρώνη: Πώς έχασε 24 κιλά, λέγοντας τέλος στο πάχος

Εξολόθρευσε το τοπικό πάχος, μια κι έξω!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ