Πρωταγωνιστικό ρόλο στη θωράκιση του οργανισµού παίζει η διατροφή. Μέσα από συγκεκριµένες τροφές θα πάρεις όλες τις απαραίτητες βιταµίνες που χρειάζεται ο οργανισµός σου για να µην τον καταβάλλει τίποτα!

Από την Αστερία Σταµατάκη, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, info@astamataki.gr, www.astamataki.gr

Μικρά µυστικά

Μια σωστή διατροφή, η οποία χαρακτηρίζεται από ποικιλία, µέτρο και ισορροπία, είναι σηµαντικός παράγοντας για τη διατήρηση ενός γερού και ανθεκτικού ανοσοποιητικού συστήµατος. Τροφές πλούσιες σε συστατικά που ενισχύουν την άµυνα του οργανισµού µας και µπορούν να ενσωµατωθούν στο διαιτολόγιο µας είναι οι παρακάτω.

Μανιτάρια

Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση µανιταριών ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστηµα και προστατεύει από τις ιώσεις. Τα µανιτάρια περιέχουν β-γλυκάνες (διαλυτοί πολυσακχαρίτες), που έχουν την ικανότητα να θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σύστηµα. Επίσης, περιέχουν βιταµίνες του συµπλέγµατος Β (ριβοφλαβίνη, νιασίνη) και σελήνιο, στοιχεία απαραίτητα για την καλή λειτουργία και την άµυνα του οργανισµού µας.

Tip: Εµπλούτισε και νοστίµισε µε µανιτάρια τις σαλάτες, τις σούπες, τα ζυµαρικά και τα µαγειρευτά σου.

Μοσχάρι

Το µοσχάρι, όπως και όλα τα κρεατικά, είναι πλούσιο σε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, που είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήµατος. Επίσης, το µοσχάρι περιέχει ψευδάργυρο, ένα ιχνοστοιχείο του οποίου η έλλειψη µειώνει τη δραστικότητα των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήµατος.

Tip: Κατανάλωσε άπαχο µοσχάρι µία φορά την εβδοµάδα και συνόδευσέ το µε λαχανικά.

Κεφίρ

To κεφίρ είναι ένα ρόφηµα το οποίο περιέχει προβιοτικά, τα οποία βοηθούν στην άµυνα του οργανισµού. Μελέτες δείχνουν πως η λήψη προβιοτικών µπορεί να µειώσει τη διάρκεια του κρυολογήµατος ακόµη και κατά δύο ηµέρες και να απαλύνει τα συµπτώµατα.

Θαλασσινά

Τα στρείδια, τα µύδια, τα καβούρια κ.ά. είναι πλούσια σε σελήνιο, το οποίο βοηθάει στην παραγωγή κυτταροκινών που «πολεµούν» τους ιούς µέσα στον οργανισµό. Επίσης, τα θαλασσινά είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία µειώνουν τη φλεγµονή και προστατεύουν από τα κρυολογήµατα και τις µολύνσεις του αναπνευστικού συστήµατος. Κατανάλωσε 2 φορές την εβδοµάδα ψάρια και θαλασσινά.

Κοτόσουπα

Η κοτόσουπα δεν µας προσφέρει µόνο γεύση και ζεστασιά τις κρύες ηµέρες του χειµώνα αλλά και θρεπτικά συστατικά. Μελέτες έχουν δείξει ότι η κυστεΐνη, που περιέχεται στη συγκεκριµένη σούπα, προστατεύει από τις µολύνσεις του λαιµού και βοηθάει στην υγροποίηση και αποµάκρυνση της βλέννας από τη µύτη και τους πνεύµονες. Tip: Προτίµησε κοτόπουλα ελευθέρας βοσκής και πρόσθεσε στη σούπα σου ποικιλία λαχανικών.

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε κατεχίνες, ουσίες µε ισχυρή αντιοξειδωτική δράση που ανήκουν στην οµάδα των πολυφαινολών. Οι κατεχίνες ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστηµα και φαίνεται να δρουν κατά του ιού της γρίπης. Tip: Κατανάλωσε 1-2 φλιτζάνια πράσινου τσαγιού ηµερησίως και απόφυγε την προσθήκη γάλακτος, γιατί το γάλα µειώνει τη δράση των πολυφαινολών.

Διάβασε επίσης:

Πως να «θωρακιστείς» από τις ιώσεις

Σουβλάκι: Τι πραγματικά γνωρίζεις για το αγαπημένο μας έδεσμα;

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ