Όλο υπόσχεσαι στον εαυτό σου ότι θα κάνεις κάποιες προληπτικές εξετάσεις, αλλά… Τουλάχιστον ακολούθησε τις παρακάτω συµβουλές για να εξασφαλίσεις την υγεία σου!

Πάτα πόδι!

Αν η ορθοστασία και το «τρέξιµο» βρίσκονται στο ηµερήσιο πρόγραµµά σου, κάνε ένα απολαυστικό και ενισχυµένο ποδόλουτρο µόλις φθάσεις σπίτι. Γέµισε µια λεκάνη µε χλιαρό νερό και

ρίξε µέσα κάποια άλατα για να ανακουφιστείς ή µερικές σταγόνες από αιθέριο έλαιο άρκευθου, που συµβάλλει στην καταπολέµηση των οιδηµάτων.

Κάνε ένα διάλειµµα

Αν δουλεύεις πολλές ώρες στον υπολογιστή, κάνε συχνά διαλείµµατα. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι, όταν βρισκόµαστε µπροστά στην οθόνη του υπολογιστή, ανοιγοκλείνουµε τα βλέφαρά µας λιγότερο συχνά. Αυτό µπορεί να έχει ως αποτέλεσµα να νιώθεις τα µάτια σου στεγνά ή να κοκκινίζουν και να σου εκδηλωθεί πονοκέφαλος λόγω οπτικής κόπωσης. Μην ξεχνάς, λοιπόν ,να ξεκουράζεις τα µάτια σου τακτικά, αποµακρύνοντάς τα για µερικά λεπτά από την οθόνη του υπολογιστή. Επίσης, στα φαρµακεία θα βρεις τεχνητά δάκρυα, που µπορείς να χρησιµοποιήσεις σε ερεθισµένα µάτια.

Πάρε την υγεία σου στα χέρια σου

Αν θέλεις να αποφύγεις το σύνδροµο καρπιαίου σωλήνα, δεν είναι ανάγκη να σταµατήσεις να χρησιµοποιείς τον υπολογιστή σου. Μπορείς, ωστόσο, να κάνεις συχνά διαλείµµατα και να ξεκουράζεις το χέρι σου (το σύνδροµο προκαλείται από τις επαναλαµβανόµενες κινήσεις του χεριού, που καταπονούν τον καρπό σου) ή να σφίγγεις το χέρι σου µε ένα µπαλάκι για να το γυµνάσεις. Επίσης, σε καταστήµατα µε είδη υπολογιστών θα βρεις ειδικά µαλακά εξαρτήµατα που προσαρµόζονται στο πληκτρολόγιο και mousepads µε προεξοχές σιλικόνης, που θα σε βοηθήσουν να προλάβεις το πρόβληµα, υποστηρίζοντας σωστά τον καρπό σου.

Φύγε στην ώρα σου από το γραφείο

Κοντεύει να νυχτώσει και εσύ είσαι ακόµη στο γραφείο; Δεν θέτεις σε κίνδυνο µόνο την προσωπική σου ζωή, αλλά είναι πολύ πιθανό να καταστρέφεις και την υγεία σου. Στο πλαίσιο µελέτης που πραγµατοποίησαν ερευνητές του University College του Λονδίνου, παρακολούθησαν τις συνήθειες που αφορούσαν στον τρόπο ζωής 7.000 υπαλλήλων πλήρους απασχόλησης και διαπίστωσαν ότι όσοι εργάζονταν πάνω από 11 ώρες την ηµέρα παρουσίαζαν αυξηµένο κατά 67% κίνδυνο να εκδηλώσουν καρδιαγγειακές παθήσεις. Βάζε πάντα προτεραιότητες στην επαγγελµατική σου ρουτίνα.

Μη µασάς τα λόγια σου στο γιατρό

Ενηµέρωσε το γιατρό σου για τα συµπτώµατα που αντιµετωπίζεις και µην ντρέπεσαι για αυτά. Θα πρέπει να είσαι ακριβής (πότε άρχισαν, ποια ακριβώς είναι). Αν παίρνεις φάρµακα, να τον ενηµερώσεις. Με τον τρόπο αυτό, θα αποφύγεις τις περιττές εξετάσεις, τις περιπέτειες, αλλά και τα ιατρικά λάθη.

Γέλασε µε την ψυχή σου

Όταν γελάς, βοηθάς τον οργανισµό να διατηρήσει την αρτηριακή πίεση σε φυσιολογικά επίπεδα, να «καθαρίσει» τους πνεύµονες και να αυξήσει την παραγωγή ενδορφινών, που θεωρούνται οι ορµόνες της ευτυχίας. Καιρός, λοιπόν, να θυµηθείς τα παιδικά σου χρόνια: ένα παιδί γελάει κατά µέσο όρο 300 φορές την ηµέρα, ενώ ένας ενήλικας µόνο 17. Βάλε, λοιπόν, το γέλιο στη ζωή σου, βλέπε κωµωδίες ή διάβαζε βιβλία που σε κάνουν να γελάς.

Έλα στο φως

Πιθανότατα θα γνωρίζεις ήδη ότι οι γυναίκες αντιµετωπίζουν υψηλότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν οστεοπόρωση σε σχέση µε τους άντρες. Είναι, λοιπόν, σηµαντικό να προσέχεις το σώµα σου ώστε να έχεις πάντα γερό και υγιή σκελετό. Το ηλιακό φως είναι σηµαντικό για τη σύνθεση της βιταµίνης D, ενώ παράλληλα βοηθάει τον οργανισµό σου να απορροφήσει το ασβέστιο, που είναι και αυτό σηµαντικό για γερά οστά. Αρκεί να βγεις στον ήλιο ένα τέταρτο την ηµέρα (να αποφεύγεις τις µεσηµεριανές ώρες, που η ηλιακή ακτινοβολία είναι πιο επικίνδυνη, και να λαµβάνεις βέβαια τις απαραίτητες προφυλάξεις) για να βοηθήσεις το σώµα σου να συνθέσει τη συγκεκριµένη βιταµίνη. Καλές πηγές ασβεστίου είναι το γάλα, το νεροκάρδαµο, το µπρόκολο και τα βερίκοκα.

Διάβασε επίσης:

Ο θηλασµός προστατεύει την καρδιά!

Ορμόνες: Το «βάσανο» κάθε γυναίκας!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ