Πίνεις το τσάι σου, διαβάζεις το βιβλίο σου, παίρνεις βαθιές αναπνοές και κλείνεις τα µάτια. Κι όµως, αντί για τον Μορφέα, το θεό των ονείρων, σε επισκέπτονται όλα τα άλυτα προβλήµατα, οι εκκρεµότητες, οι φόβοι και οι αγωνίες… Κι εσύ τι κάνεις;

Τα θετικά συναισθήµατα και η βίωσή τους µας βοηθούν να αναπτύξουµε τις προσωπικές µας ικανότητες. Ωστόσο, όλα τα συναισθήµατα είναι χρήσιµα. Τα αρνητικά βοηθούν στην επιβίωση και την αποφυγή δυσάρεστων ή επικίνδυνων καταστάσεων, ενώ τα θετικά βοηθούν στην ανάπτυξη και την εξέλιξη.

Τι γίνεται, όµως, όταν οι αρνητικές σκέψεις επιµένουν να έρχονται την πιο ακατάλληλη στιγµή, να µη λύνονται και να επανέρχονται διαρκώς, καταντώντας µια κακή συνήθεια;

Ο αρνητικός τρόπος σκέψης γεννάει αρνητικά συναισθήµατα και πράξεις. Καλό είναι να επεξεργαζόµαστε τις αρνητικές σκέψεις µας, για να δούµε αν έχουν κάποια βάση, και να πράττουµε ανάλογα.

5 tips για πρώτες βοήθειες!

1. Απόκτησε την καλή συνήθεια του ηµερολογίου και, µάλιστα, µε τον παλιό κλασικό τρόπο και όχι ηλεκτρονικά!

2. Αρίθµησε τις σκέψεις σου, µε σύντοµες φράσεις ή λέξεις, σε µια κόλλα χαρτί. Βάζοντας τις σκέψεις σου σε τάξη χωρίς κοσµητικά επίθετα και συναισθηµατικές φράσεις, καταφέρνεις να πάρεις µια απόσταση και να δεις πιο ψύχραιµα τι πρέπει να κάνεις.

3. Προσπάθησε να αποστασιοποιηθείς από αυτό που σε απασχολεί και δες το σαν να συµβαίνει σε κάποιον άλλο. Τι θα τον συµβούλευες; Τι θα έπρεπε να κάνει; Τι θα ήταν πιο συµφέρον για εκείνον; Κατάγραψε τις συµβουλές που θα του έδινες.

4. Τώρα, προσπάθησε µια φορά ακόµα να καταγράψεις ή να πεις δυνατά πώς αισθάνεσαι. Θα διαπιστώσεις ότι η ένταση των συναισθηµάτων σου έχει κοπάσει και αισθάνεσαι κάπως καλύτερα.

5. Πάρε βαθιές και χαλαρωτικές ανάσες και υποσχέσου στον εαυτό σου ότι το επόµενο πρωινό θα διαβάσεις ξανά τη λίστα που έχεις. Ξέρεις ότι η λύση είναι πια καταγεγραµµένη, µένει µόνο η υλοποίηση.

Μην ξεχνάς ότι…

• Τα θετικά συναισθήµατα δρουν µειώνοντας τις αρνητικές επιδράσεις των αρνητικών συναισθηµάτων. Φόβος, θυµός, λύπη ή άγχος υπάρχουν για κάποιο λόγο, κάτι θέλουν να µας πουν. Ας το ακούσουµε προσεκτικά.

• Στη ζωή υιοθετούµε συνήθειες που µας κάνουν ενίοτε καλό, αλλά όχι για πάντα. Καιρός να τις αλλάξουµε. Αν συνηθίζουµε να «µηρυκάζουµε» συνεχώς τις ίδιες αρνητικές σκέψεις, χωρίς να έχουµε τη διάθεση να πράξουµε διαφορετικά, τότε η ψυχολογία µας πέφτει και αυτό µπορεί να προκαλέσει µέχρι και κατάθλιψη.

• Δεν µπορούµε να ελέγξουµε πάντα τον τρόπο που έρχονται οι αρνητικές σκέψεις, αλλά µπορούµε σίγουρα να ελέγξουµε τον τρόπο που αφηνόµαστε να µας επηρεάζουν!

Διάβασε επίσης:

Η σωστή στάση σώματος επηρεάζει την ψυχολογία σου!

Αδυνάτισες; ήρθε η ώρα να ξαναφτιάξεις τις σχέσεις σου

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ