Η βουλιµία, όπως και η ανορεξία, είναι µια διατροφική διαταραχή που τα τελευταία χρόνια έχει πάρει τη µορφή καταιγίδας. Η λέξη βουλιµία προέρχεται από τις λέξεις «βους» (βόδι) και «λιµός» (πείνα). Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν παρατηρήσει ότι κάποιοι ήταν ικανοί να φάνε ακόµα και ένα ολόκληρο βόδι.

Οι δίαιτες της πείνας

Μην κάνεις ποτέ υπερβολές µε τη δίαιτά σου. Η βουλιµία συχνά έρχεται ύστερα από µια δραστική δίαιτα. Μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι η υπερβολική δίαιτα έχει αλλάξει το νευρικό σου σύστηµα. Μερικές φορές, µάλιστα, πρώτα εµφανίζεται νευρική ανορεξία, ως αποτέλεσµα της δραστικής δίαιτας, και στη συνέχεια εξελίσσεται σε νευρική βουλιµία… Οι διαιτολόγοι επιµένουν ότι η δίαιτα πρέπει να έχει ποικιλία και εντάσσουν στα πλάνα τους ακόµη και τους «πειρασµούς». Πρόσεχε τι τρως, αλλά απόφυγε µια δίαιτα πείνας.

Οι Σταρ

Με κανέναν τρόπο δεν πρέπει να σου γίνει έµµονη ιδέα το σώµα σου. Για να αλλάξουν οι σκέψεις και οι ανησυχίες σου µε φυσικό τρόπο, βρες νέα ενδιαφέροντα και ασχολήσου έντονα µε αυτά. Μείνε µακριά από τη µόδα και τον κόσµο των µοντέλων για ένα διάστηµα και µην µπαίνεις κάθε τόσο στις ιστοσελίδες που εκθειάζουν τα σώµατα των σταρ. Μην κάνεις κανένα αρνητικό σχόλιο για το σώµα σου ή για το σώµα κάποιου άλλου. Δεν µπορείς να αλλάξεις εύκολα τις σκέψεις σου αν δεν αλλάξεις κάτι πρακτικό στη ζωή σου. Και, γιατί όχι, ρίξ’ το στο σεξ!

Τα συναισθήματα

Η βουλιµία είναι ένα είδος συναισθηµατικής υπερφαγίας και γι’ αυτό πρέπει να αντιµετωπίσεις τα δυσάρεστα συναισθήµατά σου. Πρέπει να καταλάβεις ότι το συγκεκριµένο πρόβληµα έχει συναισθηµατικές πτυχές. Πολλές φορές, η βουλιµία έρχεται ύστερα από γεγονότα που αλλάζουν απρόσµενα τη ροή της ζωής, όπως π.χ. η διακοπή µιας σχέσης. Τα επεισόδια πυροδοτούνται από αρνητικά συναισθήµατα που προηγήθηκαν. Μπορεί να σε πιάσει βουλιµία ύστερα από έναν εκνευρισµό ή θυµό, αν σε κυριεύσει το άγχος, ο πανικός ή νιώσεις µια κενότητα. Τότε µπορεί εύκολα να σου έρθει η παρόρµηση να φας, γιατί στην πραγµατικότητα το φαγητό είναι ένας τρόπος να «νεκρώσεις» τα δυσάρεστα συναισθήµατα. Ζήτα τη βοήθεια ενός ειδικού.

Ο ψυχολόγος

Αν υποψιαστείς ότι η βουλιµία σού χτύπησε την πόρτα, ήρθε η ώρα να ζητήσεις τη βοήθεια ειδικού. Άρχισε να καταγράφεις σε ένα ηµερολόγιο τι τρως και πώς αισθάνεσαι στη διάρκεια της ηµέρας. Ίσως συνειδητοποιήσεις πράγµατα για τον εαυτό σου που δεν είχες αντιληφθεί. Γράψε µε λεπτοµέρειες τι νιώθεις πριν και µετά το φαγητό. Αυτό δεν είναι µια υποχρέωση που µπορεί να σε επιβαρύνει ψυχολογικά, διότι το γράψιµο είναι απελευθερωτική διαδικασία. Αποκρυσταλλώνει τις σκέψεις, τις εικόνες και τα αισθήµατά σου.

Διάβασε επίσης:

Είσαι μονίμως κουρασμένη; Δες τι μπορεί να κρύβει για την υγεία σου

Διαζύγιο: Πώς βλάπτει την υγεία σου

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ