Αν αυτοί που κάθονται δίπλα σου βήχουν ή φτερνίζονται, είναι πολύ εύκολο να κολλήσεις κι εσύ και να πέσεις στο κρεβάτι …του πόνου. Για να νικήσει ο οργανισμός σου το κρυολόγημα και να μην υποφέρεις κι εσύ από πονόλαιμο, βήχα και πυρετό, πρέπει να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου.

Πώς θα το κάνεις αυτό;

Μην παραλείπεις βασικά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας: Το άγχος και το στρες δεν μας επιτρέπει να τρώμε με ησυχία, ολοκληρωμένα γεύματα. Ένα σνακ δεν μπορεί να αντικαταστήσει ένα γεύμα που θα περιέχει φυτικές ίνες, πρωτείνες, υδατάνθρακες και «καλά» λιπαρά. Φτιάξε από την προηγούμενη ημέρα ή ακόμα και νωρίς το πρωί ένα γεύμα που θα είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και θα το καταναλώσεις στην δουλειά σου, αντί για μερικά μπισκότα ή κουλουράκια. Το ανοσοποιητικό σου θα ισχυροποιηθεί.

Να χορταίνεις ύπνο: Ο ύπνος όχι μόνο ξεκουράζει το σώμα, αλλά θωρακίζει τον οργανισμό. Έχει παρατηρηθεί ότι τα άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον ύπνο, αρρωσταίνουν συχνότερα.

Κάνε πράγματα για να χαλαρώνεις: Οι ειδικοί λένε ότι 20 λεπτά μασάζ μειώνουν τα επίπεδα κορτιζόλης (οι ορμόνες που αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα). Αν δεν επιτρέπει η οικονομική σου κατάσταση να κλείσεις ένα ραντεβού, τότε κάνε έναν χαλαρωτικό περίπατο ακούγοντας μουσική.

Γέλα!: Το ήξερες ότι το γέλιο ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα; Βρες πράγματα που θα σε κάνουν να γελάσεις ή έλα κοντά με τα πρόσωπα που σε κάνουν να νιώθεις ευχάριστα!

Nα πλένεις τα χέρια σου συχνότερα: Τα χέρια είναι όχημα μικροβίων. Αν τα πλένεις συχνά τότε αποφεύγεις σε μεγάλο βαθμό την συγκέντρωση μικροβίων. Το Κέντρο Λοιμώξεων των ΗΠΑ προτείνει τον εξής τρόπο για να πλένουμε τα χέρια μας: πρώτα βρέχουμε τα χέρια μας με ζεστό ή κρύο νερό. Κάνουμε σαπουνάδα με ένα υγρό καθαρισμού ή σαπούνι και τρίβουμε τις παλάμες μας, τη μια με την άλλη για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα. Φροντίζουμε να τρίβουμε καλά τις παλάμες μεταξύ τους αλλά και το κάθε δάχτυλο, ανάμεσα στα δάχτυλα. Μην παραλείπεις να πλένεις και το επάνω μέρος των χεριών και όχι μόνο το εσωτερικό. Σκούπισε τα χέρια σου με μια στεγνή πετσέτα.

Πιες περισσότερο τσάι και κρασί: Είναι πηγή αντιοξειδωτικών και ενισχύουν σε μεγάλο βαθμό το ανοσοποιητικό σύστημα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ