Ζούµε στην πιο φωτεινή χώρα του πλανήτη. Τότε γιατί πάσχουµε από έλλειψη βιταµίνης D;

Η βιταµίνη του ήλιου

Η βιταµίνη D συµβάλλει σε µεγάλο βαθµό στην καλή υγεία του οργανισµού και ιδιαίτερα στα οστά. Είναι µια λιποδιαλυτή βιταµίνη η οποία σχηµατίζεται στον οργανισµό κυρίως µέσω της απορρόφησης της ηλιακής υπεριώδους ακτινοβολίας από το δέρµα, αλλά και από ορισµένες τροφές πλούσιες σε βιταµίνη D.

Μπορείς να… εκτεθείς

Ο ανθρώπινος οργανισµός µπορεί να συνθέσει το 90% της βιταµίνης D µέσω της υπεριώδους ακτινοβολίας του ήλιου και µόνο το 10% µέσω των τροφών. Tα παιδιά τη χρειάζονται για να χτίσουν γερά οστά και οι ενήλικοι για να τα διατηρήσουν υγιή. Χάρη σε αυτήν επιτυγχάνεται η σωστή ανάπτυξη του σκελετού κατά την παιδική και εφηβική ηλικία, καθώς είναι το µέσο µε τη βοήθεια του οποίου απορροφάται το ασβέστιο από τον οργανισµό.

Βάλ’ τη στο πιάτο σου
Βιταµίνη D περιέχουν τα λιπαρά ψάρια (κυρίως o σολοµός, o γάδος, η ρέγκα, η σαρδέλα και ο τόνος), ο κρόκος του αυγού, το βοδινό κρέας, το συκώτι και τα γαλακτοκοµικά προϊόντα. Αξίζει όµως να σηµειωθεί, πως ακόµα και αυτά τα τρόφιµα περιέχουν µικρές ποσότητες βιταµίνης D, που δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες του οργανισµού.

Γιατί τη χρειάζεσαι

Η ανεπάρκεια σε βιταµίνη D µπορεί να δηµιουργήσει πολλά προβλήµατα στον οργανισµό και µέσα από έρευνες οι επιστήµονες έχουν καταλήξει στα παρακάτω συµπτώµατα:

Έχεις περισσότερο λίπος

Τα ανεπαρκή επίπεδα βιταµίνης D είναι ικανά να αυξήσουν το σωµατικό σου λίπος, σύµφωνα µε έρευνα. Οι ερευνητές εξέτασαν επαγγελµατίες παίκτες χόκεϊ και διαπίστωσαν ότι τα υψηλότερα επίπεδα λιπώδους µάζας αποτελούν σύµπτωµα της ανεπάρκειας της βιταµίνης D.

Μένεις στην πόλη

Στις περιοχές όπου δεν υπάρχει αρκετός ήλιος, η βιταµίνη D είναι περιορισµένη. Βρέθηκε πως το 50% των κατοίκων µιας πόλης έχουν ανεπαρκείς ποσότητες D, και το 25% αντιµετωπίζουν ήδη ανεπάρκεια.

Υποφέρεις από κατάγµατα

Αυτός είναι και ο σηµαντικότερος λόγος έλλειψης βιταµίνης D. Χάρη στην D, το σώµα µπορεί να απορροφήσει το ασβέστιο από τα τρόφιµα. Χωρίς καλά επίπεδα της βιταµίνης στο αίµα σου, το ασβέστιο δεν µπορεί να µεταφερθεί στα οστά.

Η άσκηση σου φαίνεται βουνό

Η βιταµίνη D είναι απαραίτητη ώστε οι µυϊκές ίνες να αναπτύσσονται και να αυξάνονται. Η ανεπάρκεια της βιταµίνης D µπορεί να επηρεάσει τόσο τη µυϊκή λειτουργία όσο και τα επίπεδα της φυσικής κατάστασης ενός οργανισµού.

Δεν έχεις διάθεση

Ρυθµίζει τη µετατροπή της τρυπτοφάνης σε σεροτονίνη, και καθορίζει τη διάθεσή σου. Αν νιώθεις «πεσµένη» και κακοδιάθετη θα µπορούσε να είναι ένα σύµπτωµα ανεπάρκειας της βιταµίνης D.

Ήρθε η ώρα για το γιατρό…

Αν αντιµετωπίζεις κάποιο από τα παραπάνω συµπτώµατα, µίλησε µε το γιατρό σου, ώστε να εξετάσει τα επίπεδά της στον οργανισµό σου και να σου προτείνει ποια µέθοδο θα ακολουθήσεις προκειµένου να τα αυξήσεις.

Διάβασε επίσης:

Για τέλειο δέρμα, βιταμίνη Α… καθημερινά!

XS Power drink: Για να έχεις πάντα ενέργεια!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ