Η συστηματική γυμναστική μπορεί να αυξάνει την φαιά ουσία στον εγκέφαλο, ειδικά στις περιοχές που συμβάλλουν στην ισορροπία και στον συντονισμό των κινήσεων.

Σύμφωνα με μία νέα μελέτη η γυμναστική έχει μακροπρόθεσμα οφέλη, όπως η μείωση του κινδύνου πτώσης και ακινησίας, δύο προβλημάτων που είναι πάρα πολύ συνηθισμένα στα άτομα τρίτης ηλικίας.

Οι ερευνητές μελέτησαν 10 ζεύγη πανομοιότυπων ανδρών διδύμων, ηλικίας 32 έως 36 ετών. Σε όλα τα ζεύγη, ο ένας δίδυμος γυμναζόταν πολύ περισσότερο, κάνοντας κατά μέσον όρο τρεις ώρες τζόγγινγκ την εβδομάδα.

Οι άντρες υποβλήθηκαν σε μαγνητικές τομογραφίες εγκεφάλου, για να ελεγχθεί εάν η φυσική δραστηριότητα επηρέαζε το μέγεθός του.

Όπως διαπιστώθηκε, η άσκηση δεν επηρέαζε γενικώς το μέγεθος του εγκεφάλου, αλλά ειδικά τον όγκο του στα τμήματά του που σχετίζονται με την κίνηση.

Τα τμήματα αυτά ήταν ο ραβδωτός και ο προμετωπιαίος φλοιός, όπου ήταν εντονότερη και η εγκεφαλική δραστηριότητα στους ασκούμενους διδύμους.

Την μελέτη πραγματοποίησαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Jyväskylä, στην Φινλανδία, με επικεφαλής τον καθηγητή Αθλητιατρικής δρα Ούρχο Κουγιόλα. Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Medicine & Science in Sports & Exercise».

Πηγή: onmed.gr

Διάβασε επίσης:
Πώς να αποφύγεις την αϋπνία μετά τη βραδινή άσκηση

Δίαιτα ή άσκηση;

Χάπι-end στην άσκηση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ