Σίγουρα δεν χρειάζεται να πάρεις τα βουνά για να ηρεµήσεις και να αφυπνιστείς. Ο διαλογισµός είναι πολύ πιο εύκολος απ’ όσο πιστεύεις και τα πλεονεκτήµατά του είναι πολλά. Δεν χρειάζεται να αλλάξεις την καθηµερινότητά σου, ούτε να φοράς ειδικά ρούχα. Ρωτήσαµε τους ειδικούς πώς θα κάνεις τα πρώτα σου… νηπιακά βήµατα!

Εστίασε στο φως

Στην αρχή των προσπαθειών σου µπορεί να ανακαλύψεις πως είσαι επιρρεπής στο να αποκοιµηθείς κατά τη διάρκεια του διαλογισµού. Τις πρώτες φορές µπορείς να έχεις µία ή δύο δυνατές πηγές φωτός στο χώρο. Φυσικά δεν µιλάµε για προβολείς σταδίου, αλλά για φως του οποίου η πηγή δεν θα είναι άµεσα ορατή από εσένα. Καθώς προχωράς στα στάδια του διαλογισµού και εξελίσσεσαι, µπορείς να µειώνεις την ένταση του φωτός και να την κάνεις πιο υποβλητική. Ένα αναµµένο κερί θα είναι αρκετό.

Αποµακρύνσου από πηγές θορύβου

Δεν υπάρχει σωστό ή λάθος µέρος για να ξεκινήσεις το διαλογισµό, όµως είναι δεδοµένο πως ο πολύς θόρυβος και η φασαρία θα σε αποσπάσουν γρήγορα από την προσπάθεια να επικοινωνήσεις µε τις βαθύτερες σκέψεις σου. Διάλεξε, λοιπόν, ένα ήρεµο (όχι αναγκαστικά αποµονωµένο) µέρος, που σε βοηθά να συγκεντρωθείς. Ίσως δυσκολευτείς να καθίσεις ακίνητος από την αρχή και να στρέψεις την προσοχή σου µέσα σου. Μην ανησυχείς. Η εξάσκηση θα σε βοηθήσει να βελτιωθείς.

Δούλεψε την αναπνοή σου

Μην ξεχνάς πως πρέπει να δίνεις προσοχή στις σωστές και ήρεµες εκπνοές-εισπνοές από το στόµα και τα σχετικά βυθίσµατα-ανασηκώµατα που προκαλούνται σε στέρνο και κοιλιά. Αν νιώσεις πως µια αγχωτική σκέψη σε αποσπά και σου χαλά το ρυθµό της αναπνοής, επικεντρώσου ξανά στο σώµα σου και ξεκίνα από την αρχή.

Βάλε µουσική

Μπορείς κατά τη διάρκεια του διαλογισµού να ακούς χαλαρωτική µουσική. Η ινδική κλασική µουσική ενδείκνυται για το διαλογισµό, γιατί βασίζεται σε συγκεκριµένους συνδυασµούς από νότες, οι οποίοι ενεργοποιούν τα τσάκρας µας.

Ξεκίνα µε φειδώ

Στην αρχή, 3 µε 5 λεπτά είναι αρκετά. Το µετριοπαθές αυτό χρονικό όριο σε βοηθά να µη φορτώσεις τον εαυτό σου µε υπέρµετρο χρονικό άγχος –στο οποίο δεν µπορείς να αντεπεξέλθεις ακόµα–, δίνοντας έτσι το κατάλληλο πρόσχηµα να εγκαταλείψεις εντελώς την προσπάθεια. Εν καιρώ, θα µάθεις να αυξάνεις το χρόνο σε 15, 20 και 30 λεπτά.

Μείνε πιστή στο… πλάνο

Υπάρχουν άνθρωποι που βρίσκουν πιο αποδοτικό το διαλογισµό όταν τον πραγµατοποιούν στην αρχή ή το τέλος της ηµέρας, µια και τους δίνει την ευκαιρία να ξεκινήσουν δυναµικά ή να αποφορτιστούν εντελώς από την ένταση όσων έχουν προηγηθεί αντίστοιχα. Όταν βρεις το δικό σου βολικό χρονικό διάστηµα, µείνε πιστή σε αυτό και µην κάνεις άλλες δοκιµές. Είναι σηµαντικό το σώµα σου να πάρει το µήνυµα πως τη συγκεκριµένη ώρα µπορεί να απελευθερώνει όλη την ενέργεια που το βαραίνει. Το σώµα έχει µνήµη και θυµάται πώς να αντιδράσει.

Αγκάλιασε τις σκέψεις σου

Η σωστή διαχείριση ακόµα και των πιο επίπονων σκέψεων αποτελεί µια από τις κυρίαρχες ανησυχίες των αρχάριων στο διαλογισµό. Αποδέξου πως το µυαλό σου θα περιπλανηθεί ελεύθερο, ακόµα και σε περιοχές που έχεις «κλειδώσει» γιατί σε πονούν ή σου προκαλούν άγχος. Μην τις αποδιώχνεις, η άρνηση κάνει την περιπλάνηση σε αυτές ακόµα πιο επώδυνη. Στην αρχή, µείνε παθητικός παρατηρητής τους και µην κρίνεις συµπεριφορές ή αξιολογείς κινήσεις. Σταδιακά, θα µάθεις να τις χειρίζεσαι προς όφελός σου.

Η στάση του σώµατος µετράει

Μπορείς να διαλέξεις όποια στάση βολεύει το σώµα σου ώστε να είναι χαλαρό και ελεύθερο (ξαπλωµένη, καθιστή, γονατιστή). Είναι σηµαντικό να µη σφίγγεις τις γροθιές ή τα σαγόνια σου. Όταν βολευτείς, εστίασε την προσοχή σου µέσα σου και προσπάθησε να παρατηρήσεις τι συµβαίνει στις παλάµες σου.

Γιατί θα σε βοηθήσει

Ο διαλογισµός θα σε βοηθήσει να ανακαλύψεις τις µύχιες σκέψεις σου, να καθαρίσεις το µυαλό σου και να ξεκινήσεις την ηµέρα σου µε θετική ενέργεια. Καθώς οι παλάµες στρέφονται προς τον ουρανό, θα αισθανθείς δονήσεις και θα κατανοήσεις σταδιακά τα ενεργειακά σου κέντρα. Κι αυτό είναι πολύ σηµαντικό, γιατί κάθε ενεργειακό κέντρο φροντίζει τα όργανα για τα οποία είναι υπεύθυνο. Με αυτό τον τρόπο επέρχεται η ισορροπία, που χαρίζει σοφία, πνευµατική εξέλιξη, αυτοπεποίθηση, αυτοκυριαρχία και, κατά συνέπεια, καλή συναισθηµατική και σωµατική υγεία.

Διάβασε επίσης:

Εσύ τι yoga θα κάνεις σήµερα;

6 απλές ασκήσεις Yoga που θα αλλάξουν το σώμα σου!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ