Ακόµα κι αν δεν δουλεύεις σε µια εταιρεία που διαθέτει στις εγκαταστάσεις της γυµναστήριο, µπαρ ή κρεβάτι για τον µεσηµεριανό σου ύπνο, δεν σηµαίνει ότι δεν µπορείς, µε µικρές τροποποιήσεις, να κάνεις το δικό σου γραφείο ξεχωριστό. Οι λεπτοµέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά.

Από τον Δηµήτρη Χατζηκυριάκου

Βγάλε φως… βάλε θόρυβο
Αν δουλεύεις πάνω σε ένα project που χρειάζεται δηµιουργικότητα, κλείσε το φως του γραφείου σου και βάλε µουσική ή «άκουσε» απλώς το θόρυβο που κάνουν οι γύρω σου. Σύµφωνα µε έρευνες, το χαµηλό φως σε βοηθά να λύσεις ευκολότερα µια υπόθεση, ενώ ο φυσικός ήχος του χώρου διεγείρει την περιοχή του εγκεφάλου που δηµιουργεί νέες ιδέες.

Ξέχνα τις γωνίες
Οι καµπύλες του γραφείου σου έχουν σηµασία. Προτίµησε ένα γραφείο µε καµπύλες, επειδή, σύµφωνα µε πρόσφατη έρευνα, θα σε βοηθήσει να δουλεύεις πιο ήρεµος. Όταν οι συµµετέχοντες µπήκαν σε ένα χώρο µε γραφεία χωρίς αυστηρές γωνίες, ένιωσαν οικειότητα και ηρεµία και εργάστηκαν µε µεγαλύτερη χαρά.

Η σωστή θερµοκρασία
Αν το γραφείο σου είναι πολύ ζεστό ή πολύ κρύο, µπορεί να σου αποσπάσει την προσοχή, ειδικά τις απογευµατινές ώρες. Μεταξύ 13:00 και 16:00, η θερµοκρασία του σώµατός σου πέφτει ελαφρώς, οπότε, αν είσαι σε έναν ήδη κρύο χώρο, θα κρυώσεις περισσότερο και αυτό θα σε αποσυντονίσει και θα µειώσει την απόδοσή σου. Έρευνα απέδειξε ότι τα περισσότερα ορθογραφικά λάθη γίνονται όταν η θερµοκρασία ανεβαίνει πάνω από τους 22°C.

Βάλε λίγη ζωή
Είναι γνωστό ότι τα φυτά στο χώρο εργασίας δίνουν ευεξία και µπορούν να ενισχύσουν την προσοχή. Συγκεκριµένα, έρευνα που έγινε σε δύο γκρουπ ανθρώπων έδειξε ότι εκείνοι που µπήκαν σε έναν χώρο εργασίας όπου υπήρχε µια ορχιδέα, ένα κινέζικο αειθαλές και µια σεφλέρα νάνος είχαν πολύ καλύτερες επιδόσεις σε µια άσκηση που τους δόθηκε, σε αντίθεση µε εκείνους που έκαναν την ίδια άσκηση σε ένα χώρο χωρίς φυτά.

Μην µπερδεύεις τη γυµναστική µε τη δουλειά
Το να κάθεσαι τόσες ώρες σε ένα γραφείο µπορεί να αποδειχτεί βλαβερό για την υγεία σου, αλλά πριν σηκωθείς από την καρέκλα για να τρέξεις το τετράγωνο πρέπει να γνωρίζεις το εξής: πρόσφατη έρευνα έδειξε πως η σωµατική άσκηση κατά τη διάρκεια της εργασίας µπορεί να µειώσει την απόδοσή σου. Είναι γεγονός ότι η νοητική ενέργεια που καταναλώνεις για να κρατιέσαι ισορροπηµένος είναι µεγάλη, ακόµα κι αν δεν το καταλαβαίνεις. Το να διακόψεις τη δουλειά σου για να κάνεις κάτι τελείως διαφορετικό µπορεί να σε αποσυντονίσει. Επίσης, σε σχετική έρευνα εκείνοι που κάθονταν σε µεγάλες µπάλες εκγύµνασης δεν είδαν καλύτερα αποτελέσµατα στο σώµα τους από εκείνους που κάθονταν σε κανονικές καρέκλες.

Διάβασε επίσης:

5 κόλπα για να αυξήσεις την αποδοτικότητά σου στη δουλειά

Παράμεινε υγιής ακολουθώντας αντισυμβατικούς κανόνες!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ