Πώς αντιµετωπίζεις τη ζωή; Βλέπεις το ποτήρι µισογεµάτο ή µισοάδειο; Σκέφτεσαι θετικά και αρπάζεις κάθε ευκαιρία που βρίσκεται στον δρόµο σου ή αποφεύγεις να παλέψεις γιατί πιστεύεις ότι θα αποτύχεις;

Η στάση σου απέναντι στη ζωή είναι υπεύθυνη για τις επιλογές και τις πράξεις σου. Εύχεσαι να ήσουν πιο αισιόδοξος και να σταµατήσεις να βλέπεις παντού εµπόδια; Τα καλά νέα είναι ότι, ακόµα κι αν δεν γεννηθούµε αισιόδοξοι, υπάρχει τρόπος να γίνουµε στην πορεία!

Από την Έρρικα Λευθέρη

Κάνε το τεστ και δες σε ποια κατηγορία ανήκεις:

Βαθµολόγησε κάθε πρόταση:

Συµφωνώ απολύτως: Α

Συµφωνώ: Β

Είµαι ουδέτερος: C

Διαφωνώ: D

Διαφωνώ κάθετα: Ε

Προτάσεις:

1. Σε αβέβαιους καιρούς συνήθως περιµένω το καλύτερο.

2. Αν είναι κάτι να µου πάει στραβά, θα πάει έτσι κι αλλιώς.

3. Συνήθως νιώθω καλά όταν σκέφτοµαι το µέλλον µου.

4. Σχεδόν ποτέ δεν περιµένω τα πράγµατα να έρθουν όπως θέλω.

5. Σπάνια σκέφτοµαι ότι καλά πράγµατα θα µου συµβούν.

6. Περιµένω να µου συµβούν περισσότερα καλά.

Αποτελέσµατα:

  • Για τις προτάσεις 1, 3 και 6 βαθµολόγησε τον εαυτό σου µε 4 πόντους, αν έχεις απαντήσει Α. 3 πόντους αν έχεις απαντήσει Β, 2 πόντους αν έχεις απαντήσει C, 1 για D και 0 για Ε.
  • Για τις προτάσεις 2, 4 και 5 βαθµολόγησε τον εαυτό σου µε 0 πόντους αν έχεις απαντήσει Α, 1 πόντο αν έχεις απαντήσει Β, 2 πόντους αν έχεις απαντήσει C, 3 για D και 4 για Ε.
  • Πρόσθεσε τους πόντους που µάζεψες. Το σκορ σου θα είναι µεταξύ 0-24 πόντων, από ακραία απαισιόδοξος µέχρι ακραία αισιόδοξος.

Αποτελέσματα:

0-11 πόντοι

Είσαι από τους ανθρώπους που συνήθως περιµένεις την αποτυχία και κατηγορείς τον εαυτό σου όταν τα πράγµατα δεν πάνε καλά. Αν η βαθµολογία σου είναι κοντά στους 0 βαθµούς, είσαι ένα ακραία απαισιόδοξο άτοµο. Έχεις µάθει να ζεις σε έναν ασπρόµαυρο και φλατ κόσµο. Αν το σκορ σου είναι κοντά στους 11 πόντους, είσαι σχετικά αισιόδοξος, πολλές φορές σαµποτάρεις τον εαυτό σου γι’ αυτό.

13-24 πόντοι

Είσαι ο άνθρωπος που συνήθως περιµένει την επιτυχία. Στην περίπτωση που τα πράγµατα πάνε άσχηµα, έχεις την τάση να βρίσκεις τη λύση για να τα κάνεις καλύτερα την επόµενη φορά. Αν η βαθµολογία σου είναι κοντά στους 13 πόντους είσαι ένα σχετικά αισιόδοξο άτοµο. Αν όµως η βαθµολογία σου είναι κοντά στο 20 πόντους, είσαι ένας απολύτως αισιόδοξος άνθρωπος µε motto: «Τα προβλήµατα υπάρχουν για να τα λύνουµε!».

12 πόντοι

Βρίσκεσαι στη µέση. Συνήθως διατηρείς µια ουδέτερη στάση, έχοντας λίγο κι από τα δύο.

 

Η βαθµολογία σου στο quiz ήταν χαµηλή;

Παρακάτω θα δεις 7 βήµατα που θα σε κάνουν πιο αισιόδοξο και θα συµβάλλουν στη βελτίωση της συναισθηµατικής και σωµατικής σου υγείας.

  • Κάνε παρέα µε θετικούς ανθρώπους. Είναι δύσκολο να είσαι αισιόδοξος αν το περιβάλλον σου απαρτίζεται από απαισιόδοξους ανθρώπους, και το αντίθετο φυσικά!
  • Όταν αντιµετωπίζεις ένα πρόβληµα, µην κάνεις τίποτα αν δεν βρεις πρώτα 3 πιθανές λύσεις. Είναι προτιµότερο να «στύψεις» το µυαλό σου για να βρεις 3 λύσεις, παρά να στέκεσαι άπραγος και το άγχος να σε κατακλύζει. Το πιθανότερο είναι µία από αυτές να είναι η σωστότερη. Με αυτό τον τρόπο το µυαλό σου υπερλειτουργεί και σε οδηγεί σε λύσεις που το πιθανότερο είναι να µην σκεφτόσουν ποτέ.
  • Προσπάθησε να κάνεις εκείνο που πιστεύεις πως θα πετύχεις εύκολα και επίτρεψε στον εαυτό σου να χαρεί όταν φτάσεις στο στόχο. Για να το πετύχεις αυτό πρέπει να θέσεις ρεαλιστικούς στόχους. Αν, για παράδειγµα, πρώτη φορά ασχολείσαι µε τον αθλητισµό µην περιµένεις ότι µέσα σε ένα µήνα θα τρέξεις στο µαραθώνιο! Μπορείς, όµως, να τρέξεις 5 χιλιόµετρα. Το επίτευγµα σε αυτή την περίπτωση θα είναι να ενθαρρύνεις τον εαυτό σου.
  • Μάθε να κερδίζεις ακόµα και µέσα από την απογοήτευση. Ακόµα και µια µεγάλη αποτυχία έχει κάτι να σου προσφέρει. Δεν είναι ανάγκη να είναι κάποιο σηµαντικό µάθηµα ζωής. Για παράδειγµα, αν στις διακοπές πολλά πράγµατα πήγαν στραβά, έχεις τουλάχιστον να διηγηθείς µια αστεία ιστορία.
  • Περιόρισε τις αρνητικές σκέψεις. Αν για παράδειγµα κατηγορείς τον εαυτό σου κάθε φορά που κάτι πάει στραβά, άρχισε να το ξανασκέφτεσαι. Προφανώς δεν είναι η αλήθεια!
  • Εστίασε σε αυτό που κάνεις. Όταν κάτι δεν πάει καλά, σκέψου τι είναι αυτό που µπορείς να κάνεις για να καλυτερεύσουν τα πράγµατα.
  • Ζήτησε βοήθεια όταν την χρειάζεσαι. Αν δεν µπορείς να απαλλαγείς από τις αρνητικές σκέψεις και βλέπεις πάντα το ποτήρι… µισοάδειο, µη διστάσεις να ζητήσεις τη βοήθεια ειδικού.

Διάβασε επίσης:

Πάχυνες; Κάνε το τεστ και δες αν πραγματικά είναι δικό σου λάθος!

Μήπως έχεις κατάθλιψη; Κάνε το test που προτείνουν οι ειδικοί!

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ