Το αυγό είναι µαζί µε το γάλα οι µοναδικές πλήρεις τροφές που µας δίνει η φύση. Η βιολογική αξία της πρωτεΐνης που περιέχει, όµως, είναι σηµαντικότερη και από εκείνης του γάλακτος, αλλά και του κρέατος, γι’ αυτό και συχνά αποτελεί το πρότυπο για να αξιολογήσουµε την ποιότητα των πρωτεϊνών των υπολοίπων τροφών.

Ένα αυγό µεγέθους large περιέχει περίπου 70 θερµίδες, 6 γραµµάρια πρωτεΐνη και 5 γραµµάρια λίπος. Από τα 5 γραµµάρια λίπος, µόνο το 1,5 γραµµάριο είναι κορεσµένο λίπος. Η περιεκτικότητα των αυγών σε λίπος πλησιάζει πολύ τις ιδανικές αναλογίες: 1/3 κορεσµένα, 1/3 µονοακόρεστα και 1/3 πολυακόρεστα. Το 56% των θερµίδων ενός αυγού προέρχεται από τις λιπαρές του ουσίες. Τα αυγά είναι πλούσια σε µέταλλα και βιταµίνες και µας προσφέρουν ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, νάτριο, κάλιο, βιταµίνη Α, νιασίνη, βιοτίνη, βιταµίνη Β12, ριβοφλαβίνη (βιταµίνη Β2), παντοθενικό οξύ (βιταµίνη Β5), φολικό οξύ (βιταµίνη Β9). Το ασπράδι του αυγού αποτελείται κατά 45% από πρωτεΐνες ανώτερες όλων των άλλων φυσικών τροφών, καθώς περιέχουν όλα τα απαραίτητα αµινοξέα για τον οργανισµό µας.

Διάβασε τη συνέχεια στο The BODY που κυκλοφορεί.

Διάβασε επίσης:

Ναι ή όχι στο γάλα;

Πρόσθεσε αυγό στη σαλάτα σου

Δίαιτα – Χάσε σε 1 εβδομάδα τα κιλά του Πάσχα!

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ