Οι ρυθμοί της ζωής σου είναι έντονοι και απαιτητικοί. Συχνά δεν προλαβαίνεις να ασχοληθείς με τον εαυτό σου και το άγχος σου χτυπάει κόκκινο.

Για τις φορές που νιώθεις ότι δεν μπορείς να ελέγξεις το άγχος σου, η Mητέρα Φύση έχει προνοήσει και σου προσφέρει απλόχερα τα µικρά της µυστικά για να είσαι ήρεµη και χαλαρή.

Από την Έρρικα Λευθέρη

Το σωστό ρόφηµα

Αν θέλεις ένα χαλαρωτικό ρόφηµα, δοκίµασε το γιασεµί. Τα άνθη του µαζεύονται το σούρουπο, τότε που το άρωµά τους είναι πιο έντονο. Στο εµπόριο συχνά θα το βρεις µε προσθήκη πράσινου τσαγιού, για έξτρα αντιοξειδωτική δράση. Σύµφωνα µε έρευνα, ακόµα και η µυρωδιά του γιασεµιού σε χαλαρώνει, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις παρατηρήθηκε µείωση των αυξηµένων σφυγµών της καρδιάς.

Viva Brazil!
Θωράκισε το ανοσοποιητικό σου σύστηµα µε µόνο τρία καρύδια Βραζιλίας τη µέρα! Το σελήνιο που περιέχουν θα σου δώσει ενέργεια και ώθηση.

«Ναι» στα λευκά!
Σίγουρα σου έλεγαν από µικρή ότι ένα ποτήρι ζεστό γάλα πριν από τον ύπνο σε βοηθάει να κοιµηθείς. Και όµως είναι αλήθεια! Το γάλα δίνει ώθηση στη σεροτονίνη σου, που µετατρέπεται σε µελατονίνη, την ορµόνη που προωθεί την ηρεµία. Τα γαλακτοκοµικά περιέχουν ασβέστιο και µαγνήσιο, δύο στοιχεία που επίσης βοηθούν τους µυς σου να χαλαρώσουν.

SLIM bonus!
Υπάρχει σηµαντική πιθανότητα το ασβέστιο που παίρνεις από τα γαλακτοκοµικά να παίζει µεγάλο ρόλο στον έλεγχο του βάρους σου. Σύµφωνα µε έρευνα, αν προσθέσεις 300mg γαλακτοκοµικών µέσα στη µέρα σου µπορείς να µειώσεις το βάρος σου µέχρι και 3 κιλά. Έτσι, το γάλα δεν σε βοηθά µόνο να κοιµηθείς, διατηρεί και τη γραµµή σου.

Το ήξερες;
Η κατανάλωση σοκολάτας ενθαρρύνει την απελευθέρωση ενδορφίνης, του φυσικού «ναρκωτικού» του οργανισµού σου. Μερικά κοµµατάκια σοκολάτας στο ψυγείο για ώρα ανάγκης είναι µια καλή λύση· µε προσοχή όµως, ο σκοπός είναι να τρως µόνο ένα όταν το έχεις… µεγάλη ανάγκη!

Κράτα ηµερολόγιο
Σηµείωνε ό,τι τρως και πίνεις κατά τη διάρκεια της µέρας – καλό είναι επίσης να καταγράφεις και τα συναισθήµατά σου ή τις σκέψεις σου. Αυτή η διαδικασία θα σε βοηθήσει να δεις τα πράγµατα στην πραγµατική τους διάσταση. Ανατρέχοντας κάθε εβδοµάδα στο ηµερολόγιο, µπορείς να δεις τις ατασθαλίες που έκανες και πώς ήταν η διάθεσή σου εκείνη τη στιγµή. Έτσι την επόµενη φορά που θέλεις γλυκό, σκέψου τι κρύβεται πίσω από αυτή σου την ανάγκη και προτίµησε ένα φρούτο!

Κόψε τον καφέ
Ειδικά τον απογευµατινό. Αν η καφεΐνη σε πειράζει, ακόµα και µια µικρή ποσότητα είναι ικανή να ταράξει τον ύπνο σου ή να σου φέρει ταχυπαλµία. Σύµφωνα µε έρευνα, δύο καφέδες εσπρέσο ενδέχεται να διαταράξουν τον ύπνο σου ακόµα και µετά από πέντε ώρες. Ναι, ο καφές και το τσάι µπορούν να σου δώσουν την ώθηση που χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις τη µέρα σου· αν, όµως, είσαι αγχωµένη και κουρασµένη, καλύτερα να τα αποφύγεις.

Ακόµα ένα ποτηράκι;
Το κρασί µπορεί να σε βοηθήσει να χαλαρώσεις, όµως σε καθηµερινή βάση και σε µεγαλύτερη ποσότητα από το ενδεδειγµένο ενδέχεται να ενισχύσει το άγχος, το στρες ακόµα και την κατάθλιψη. Μην το παρακάνεις, λοιπόν, ένα ποτηράκι κρασί τη µέρα είναι ιδανικό!

Χρυσός κανόνας
Ακολούθησε τον παλιό αλλά διαχρονικό κανόνα που θέλει πολυχρωµία στο γεύµα σου. Χώρισε το πιάτο σου στα τρία. Στο µισό βάλε τη σαλάτα και το άλλο µισό χώρισέ το πάλι στα δύο, σε πρωτεΐνη και υδατάνθρακα. Έτσι θα πάρεις τη σωστή ποσότητα θρεπτικών συστατικών χωρίς να ξεφύγεις.

Ο ιδανικός συνδυασµός
Η τρυπτοφάνη είναι ένα από τα απαραίτητα αµινοξέα για την ανθρώπινη διατροφή. Ενισχύει τον καλό ύπνο και βρίσκεται σε µικρές ποσότητες σε όλα τα πρωτεϊνικά φαγητά. Για να έχει αποτέλεσµα πρέπει να εισχωρήσει στον εγκέφαλο και αυτό επιτυγχάνεται καλύτερα όταν τρως συγχρόνως πρωτεΐνη και υδατάνθρακα. Έτσι αν θέλεις να νιώσεις ακόµα πιο χαλαρή, συνδύασε το κρέας, το ψάρι, τα γαλακτοκοµικά ή τους ξηρούς καρπούς µε δηµητριακά, ψωµί ή ζυµαρικά.

Διάβασε επίσης:

17 λόγοι για να τρως κάθε μέρα σοκολάτα!

Διατροφικά tips για επίπεδη κοιλιά από τη Σόφη Πασχάλη

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ