Πιστεύεις ότι έχεις κάνει τα πάντα για να χάσεις βάρος αλλά ο δείκτης της ζυγαριάς σου αρνείται να πέσει; Ρίξε μια ματιά στα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνεις και μάθε πώς μπορείς να τα αποφύγεις…

Μήπως βάζεις μόνη σου παγίδες και… τρικλοποδιές στον εαυτό σου και ο μόνος υπεύθυνος για τα μηδενική απώλεια βάρους είσαι… εσύ; Φυσικά και δεν το παραδέχεσαι. Αλλά είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι, αν δεν αδυνατίζεις παρά τη σωστή διατροφή και την άσκηση, κάτι κάνεις λάθος. Ανακάλυψε τι.

Οι μερίδες σου είναι πολύ μεγάλες

«Το μάτι είναι αχόρταγο». Δεν είναι τυχαία αυτή η φράση και σίγουρα την έχεις ακούσει. Ειδικά όταν πεινάς πολύ, είναι πολύ εύκολο να βάλεις μεγαλύτερη ποσότητα από αυτή που χρειάζεσαι στο πιάτο σου. Ακόμη και στην περίπτωση που τρως υγιεινά, η μεγάλη μερίδα μπορεί να σε βγάλει εκτός προγράμματος. Ένα έξυπνο κόλπο είναι να περιορίζεις το γεύμα σου στο πιάτο του φρούτου. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα βγεις ποτέ εκτός προγράμματος, αφού, όσο και να το γεμίσεις, η ποσότητα θα παραμένει μικρή!

Δεν συγκεντρώνεσαι στο φαγητό που τρως

Έλεγχε πάντα τις θερµίδες που περιέχει ένα προϊόν και την ηµερήσια πρόσληψη. Τα προϊόντα µε χαµηλά λιπαρά δεν σηµαίνει απαραίτητα ότι έχουν λίγες θερµίδες. Μάλιστα, ορισµένα light προϊόντα, προκειµένου να είναι γευστικά, περιέχουν περισσότερη ζάχαρη.

Μάθε ποια είναι η δική σου Ενδεικτική Ηµερησία Πρόσληψη (GDA) σε θερµίδες, λίπος, ζάχαρη και αλάτι.

Κάθε µέρα      Θερµίδες      Λιπαρά      Κορεσµένα      Αλάτι      Ζάχαρη

Γυναίκα            2.000             70 γρ.           20 γρ.           6 γρ.        90 γρ.

Άνδρας             2.500             95 γρ.          30 γρ.           6 γρ.         120 γρ.

Tip: Ζύγιζε και µέτρα πάντα τις µερίδες σου.

Παραλείπεις το πρωινό

Πρόσφατη έρευνα του Imperial College London διαπίστωσε ότι, όταν παραλείπεις το πρωινό, την πρώτη θέση στην προτίµησή σου έχουν τροφές παχυντικές, πλούσιες σε λιπαρά και ζάχαρη. Έχεις 43% πιθανότητες να µην πάρεις βάρος αν τρως πρωινό κάθε µέρα.

Tip: Καλό είναι να τρως 3 βασικά γεύµατα την ηµέρα. Έτσι ο οργανισµός σου θα σταθεροποιήσει την πρόσληψη θερµίδων.

Δεν τρως αρκετά

Μην πέφτεις στην παγίδα να κόβεις υπερβολικές θερµίδες από τα γεύµατά σου. Αυτό θα έχει ως συνέπεια ο οργανισµός σου να επιβραδύνει το µεταβολισµό και να «κάψει» τη µυϊκή µάζα για να πάρει ενέργεια.

Δεν παίρνεις αρκετές βιταµίνες

Καµία τροφή δεν περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισµός σου, γι’ αυτό είναι πολύ σηµαντικό να τρως ποικιλία τροφών, ώστε να καλύπτεις τις ανάγκες σου, ειδικά όταν βρίσκεσαι σε δίαιτα. Βιταµίνες και µέταλλα είναι απαραίτητα επειδή διατηρούν τα ενεργειακά σου επίπεδα υψηλά και βοηθούν τον οργανισµό σου να αντεπεξέλθει.

Νιώθεις ενοχές

Είσαι από τους ανθρώπους που, αν µια µέρα φάνε λίγο παραπάνω ή υποκύψουν σε πειρασµούς, η ψυχολογία τους πέφτει και οι ενοχές κάνουν την εµφάνισή τους; Δεν χρειάζεται να κάνεις εξαντλητικές δίαιτες, όλα θέλουν το µέτρο τους. Αν µια µέρα νιώσεις πως έχεις χάσει το µέτρο, µην πανικοβάλλεσαι! Μπορείς την επόµενη να σώσεις την κατάσταση κάνοντας µία ηµέρα αποτοξίνωση, µε φρούτα και λαχανικά.

Μάθε αυτό: Κάθε µία ώρα το 31% των Ελλήνων ξεκινά µια δίαιτα! Οπότε κανείς δεν είναι τέλειος!

Δεν γυµνάζεσαι καθόλου

Η άσκηση είναι εκείνη που θα σε βοηθήσει να διατηρήσεις το βάρος σου, ενώ ενεργοποιεί το µεταβολισµό σου. Η ιδανική συχνότητα άσκησης στους ενήλικες είναι 5 φορές την εβδοµάδα από µισή ώρα. Αν το πρόγραµµά σου είναι ιδιαίτερα βαρύ, δεν χρειάζεται καν να πας στο γυµναστήριο. Το περπάτηµα µέχρι το κοντινότερο πάρκο θα κάνει τη δουλειά του.

Προσοχή: Οι άνθρωποι έχουν την τάση να κινούνται λιγότερο όταν ξεκινούν δίαιτα. Έρευνα δείχνει ότι η φυσική δραστηριότητα των ατόµων που θέλουν να χάσουν βάρος και κάνουν δίαιτα πέφτει κατά 40%!

Δεν καταναλώνεις σνακ

Μάθε να ακούς το σώµα σου τροφοδοτώντας το κάθε 3-4 ώρες. Τις περισσότερες φορές παραλείπουµε ένα πολύ σηµαντικό κοµµάτι της διατροφής µας, τα σνακ. Υγιεινά σνακ των 100-200 θερµίδων διατηρούν την ενέργειά σου ψηλά και τα επίπεδα γλυκόζης στο αίµα σταθερά. Ιδανικά σνακ είναι τα πλούσια σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες. Για παράδειγµα, 1 φρούτο µε µια χούφτα ξηρούς καρπούς, 1 γιαούρτι µε λίγη βρώµη, στικ καρότου µε ταχίνι ή χούµους.

Πίνεις πολύ

Είναι πλέον γνωστό πως τα ποτά έχουν θερµίδες και, µάλιστα, ορισµένα µπορούν να θεωρηθούν θερµιδικά «απαγορευµένα». Το καλύτερο που έχεις να κάνεις, λοιπόν, είναι να µετράς τις θερµίδες που καταναλώνεις. Ορισµένα cocktails µπορούν θερµιδικά να αντικαταστήσουν ένα ολόκληρο γεύµα!

Προσοχή: Ακόµη και ένα ποτήρι µε υγιεινό φρέσκο χυµό πορτοκάλι έχει περίπου 100 θερµίδες.

Αντιµετωπίζεις το φαγητό ως επιβράβευση

Σκέψου πώς αντιµετωπίζεις το φαγητό. Κόψε τη συνήθεια να επιβραβεύεις µε φαγητό τον εαυτό σου και βρες άλλους τρόπους να τον… κανακέψεις. Το να κάνεις ένα αφρόλουτρο, να απολαύσεις µια θεραπεία spa, ακόµα και ένα µανικιούρ θα σε τονώσουν και θα σου ανεβάσουν την αυτοπεποίθηση. Το 86% των ανθρώπων τρώνε συναισθηµατικά όταν είναι χαρούµενοι, ενώ το 74% τρώνε για να ανταµείψουν τον εαυτό τους.

Διάβασε επίσης:

Μπορείς να ελέγξεις το βάρος σου;

Πήρα βάρος λόγω θεραπείας με κορτιζόνη. Τι πρέπει να προσέξω;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ