Η δίαιτα MIND αποτελεί ανακάλυψη των τελευταίων ετών. Οι οδηγίες που την ορίζουν προκύπτουν από το συνδυασµό της µεσογειακής δίαιτας και της δίαιτας DASH, η οποία συστήνεται σε υπερτασικούς ασθενείς και έχει ως βασικό στόχο τη µείωση της αρτηριακής πίεσης και τη βελτίωση του λιπιδαιµικού προφίλ. Τα ίδια οφέλη φαίνεται να απολαµβάνουν και όσοι ακολουθούν τις αρχές της µεσογειακής διατροφής ή της δίαιτας DASH ξεχωριστά, µε τη διαφορά ότι η δίαιτα MIND µπορεί να προσφέρει σηµαντικά αποτελέσµατα ακόµα και σε όσους την ακολουθούν κατά προσέγγιση και όχι αυστηρά.

Τι να φας

Οι διατροφικές οδηγίες που ακολουθούν τη δίαιτα MIND περιλαµβάνουν την τακτική, καθηµερινή κατανάλωση:

• πράσινων φυλλωδών λαχανικών, αµυγδάλων, φρούτων (κυρίως της οικογένειας των berries)

• ελαιόλαδου ως βασικής λιπαρής ύλης

• δηµητριακών ολικής άλεσης (3 µερίδες ηµερησίως)

• οσπρίων, µε έµφαση στα φασόλια

• άλιπων πρωτεϊνούχων τροφίµων, όπως είναι το ψάρι και το κοτόπουλο

Τι να µη φας

Η δίαιτα MIND αποκλείει

την κατανάλωση:

• κόκκινου κρέατος

• βουτύρου

• γλυκών

• τηγανητών

• fast food

Τα οφέλη της αποδίδονται κυρίως στη χρήση τροφίµων φιλικών προς την εγκεφαλική και νευρική λειτουργία.

Έχει αποτέλεσμα;

Σε γενικές γραµµές, ο περιορισµός της κατανάλωσης ζωικών λιπαρών, η αύξηση της πρόσληψης ακόρεστου λίπους, µε έµφαση στα ω-3 λιπαρά οξέα, φυτικών ινών και αντιοξειδωτικών συστατικών αποτελεί σύσταση για την πρόληψη των περισσότερων χρόνιων νόσων για όλους τους ανθρώπους και όχι µόνο εκείνους που παρουσιάζουν κάποια γονιδιακή προδιάθεση. Στη µελέτη, όµως, των παραπάνω ερευνητών παρατηρούµε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι αδυνατούν να υιοθετήσουν αυστηρά οποιαδήποτε οδηγία, ειδικά όταν αναφερόµαστε στην πρόληψη.

Όσοι ακολούθησαν τη δίαιτα σε µέτριο επίπεδο παρουσίασαν µείωση του κινδύνου κατά 35%, ενώ οι υπόλοιποι κατά 53%.

Νέος τρόπος ζωής

Εµπειρικά, µπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι η τακτική αυτή ανοίγει ένα µεγάλο παράθυρο για να µπει στην προσπάθεια ένας µεγάλος αριθµός ανθρώπων που επιθυµεί τη διατήρηση της υγείας του αλλά δεν διατίθεται να κάνει θυσίες. Με τον τρόπο αυτό, µπορεί σταδιακά να βελτιώνει τις διατροφικές του συνήθειες και να πλησιάζει ολοένα και περισσότερο στο επιθυµητό αποτέλεσµα.

Τα πολλά περιττά κιλά στην ηλικία των 50 ετών µπορεί να αυξάνουν τον κίνδυνο εκδήλωσης της νόσου Αλτσχάιµερ σε νεότερη ηλικία απ’ το αναµενόµενο, σύµφωνα µε µια νέα αµερικανική µελέτη.

 

Διάβασε επίσης:

Δίαιτα: Απόλαυσε τα αγαπημένα σου φαγητά και δες τη ζυγαριά σου να πέφτει!

Δίαιτα: Ενίσχυσε το ανοσοποιητικό σου σε 1 εβδομάδα!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ