Για την προστασία από την οστεοπόρωση, απαραίτητη είναι η καθηµερινή, επαρκής πρόσληψη ασβεστίου και βιταµίνης D και όχι γάλακτος. Βέβαια, το γάλα αποτελεί µια ιδανική πηγή ασβεστίου, αφού το περιέχει σε σηµαντική ποσότητα και, κυρίως, σε βιοδιαθέσιµη µορφή – δηλαδή, εύκολα απορροφήσιµο από τον ανθρώπινο οργανισµό. Όσοι όµως δεν προτιµούν τη γεύση του ή παρουσιάζουν κάποια µορφή δυσανεξίας µπορούν να επιλέξουν άλλες πηγές ασβεστίου. Το γιαούρτι και το τυρί είναι πολύ καλές επιλογές για όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη. Άλλα, φυτικής προέλευσης τρόφιµα πλούσια σε ασβέστιο είναι το σπανάκι, το µπρόκολο, τα αµύγδαλα, το σουσάµι και τα προϊόντα του, όπως το ταχίνι, οι σαρδέλες και όλα τα µικρά ψάρια που τρώγονται µε το κόκαλο. Θα πρέπει να γνωρίζεις ότι το ασβέστιο από φυτικές πηγές δεν είναι το ίδιο βιοδιαθέσιµο µε εκείνο του γάλακτος, έτσι προσπάθησε να υπερκαλύπτεις την επιθυµητή ηµερήσια πρόσληψη. Κλείνοντας, απαραίτητη προϋπόθεση για τη χρήση του ασβεστίου από τον ανθρώπινο οργανισµό για την ενίσχυση των οστών είναι η τακτική άσκηση.

Απάντησε ο Γιάννης Χρύσου, Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Πρόεδρος Ε.Ι.Δ., επιστηµονικός συνεργάτης SEC

Διάβασε επίσης:

Είναι σωστό να τρώω ένα πλούσιο πρωινό και μετά να ξανατρώω αργά το βράδυ;

Πόσο χρήσιμο είναι να μετράω θερμίδες;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ