Η θερµοκρασία ανέβηκε, οι παραλίες έχουν γεµίσει και το καλοκαίρι είναι επίσηµα εδώ. Οι διατροφικές σου συνήθειες αλλάζουν και αναζητάς ανάλαφρες και δροσιστικές επιλογές. Τα φρούτα αποτελούν το βασικότερο σνακ, αφού µπορείς να βρεις µια τεράστια ποικιλία από αρωµατικά και γευστικά φρούτα, που θα καλύψουν ακόµα και την ανάγκη σου για γλυκό! Χαρακτηριστική είναι η µεγάλη περιεκτικότητά τους σε νερό, που τα καθιστά φτωχά σε θερµίδες. Είναι πλούσια σε βιταµίνες και ιχνοστοιχεία, ενώ µπορούν και να αντικαταστήσουν το γεύµα σου.

Αυτά είναι τα πιο αντιπροσωπευτικά φρούτα του καλοκαιριού και οι ιδιότητές τους:

Φράουλες

Το αγαπηµένο φρούτο των παιδιών. Είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά και ιδιαίτερα σε βιταµίνη C, αφού έχουν περισσότερη κι από ένα πορτοκάλι (αντιστοιχία µε µια κούπα φράουλες). Ενισχύουν τη σφριγηλότητα του δέρµατος, ενώ 145 γρ. φράουλες έχουν µόνο 46 θερµίδες.

Πεπόνι

Είναι το δεύτερο δηµοφιλέστερο φρούτο του καλοκαιριού. Όταν είναι ώριµο, έχει ιδιαίτερα γλυκιά γεύση. Είναι πλούσιο σε βιταµίνη Α, κάλιο και ψευδάργυρο, µε αντικαρκινική δράση. Επίσης, περιέχει βιταµίνη C και ενισχύει τη δηµιουργία κολλαγόνου. Είναι ένα ελαφρύ φρούτο, αφού τα 100 γρ. έχουν µόλις 30 θερµίδες.

Καρπούζι

Είναι ο «αρχηγός» των καλοκαιρινών φρούτων. Η σύνθεσή του περιλαµβάνει µεγάλο ποσοστό νερού, γι’ αυτό και είναι τόσο δροσιστικό. Μια κανονική φέτα έχει περίπου 85 θερµίδες, γεγονός που του δίνει την ιδιότητα ενός ελαφρού σνακ. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε καροτενοειδή, βιταµίνες Β1, Β6, C και λυκοπένιο.

Σταφύλια

Ένα αγαπηµένο φρούτο του καλοκαιριού, αν και τα βρίσκουµε προς το τέλος του. Είναι πολύ καλή πηγή βιταµινών Α και C. Είναι πλούσια σε ρασβερατρόλη, µια ουσία µε έντονη αντιοξειδωτική δράση. Η κατανάλωσή τους χρειάζεται προσοχή, αφού ένα φλιτζάνι ρώγες έχει 100 θερµίδες.

Κεράσια

Τα αγαπηµένα µας κεράσια έχουν θεραπευτικές ιδιότητες και συνιστώνται για αθλητές, αφού η σύνθεσή τους ανακουφίζει σηµαντικά τους µυς. Το χαρακτηριστικό κόκκινο χρώµα τους οφείλεται στις ανθοκυανίνες (µια κατηγορία φυτοχηµικών ουσιών). Οι ουσίες αυτές έχουν αυξηµένη αντιοξειδωτική και αντικαρκινική δράση και συµβάλλουν στην υγεία της καρδιάς. Είναι πλούσια σε βιταµίνη C, κάλιο, ασβέστιο και φώσφορο. Ένα φλιτζάνι κεράσια έχει 50 θερµίδες.

Σύκα

Χαρακτηρίζονται από τον πλούτο τους σε φυτικές ίνες και συνιστώνται για άτοµα µε προβλήµατα του εντέρου. Είναι πλούσια σε κάλιο, γι’ αυτό χρησιµοποιούνται για τη µείωση και τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης. Η υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα τους δίνει αυξηµένη ενεργειακή αξία σε σχέση µε τα άλλα φρούτα. Δεν ανήκουν όµως στα ελαφριά φρούτα, αφού τα 100 γρ. έχουν 74 θερµίδες.

Ροδάκινα

Τα λευκόσαρκα ροδάκινα έχουν γλυκιά γεύση και πολύ µικρή οξύτητα. Είναι εξαιρετικά πλούσια σε βιταµίνη Α και κάλιο και κάνουν το δέρµα να φαίνεται υγιές, προσθέτοντας χρώµα στην επιδερµίδα. Τα ροδάκινα που καταναλώνονται µε τη φλούδα αποτελούν πηγή διαιτητικών ινών και συµβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου. Είναι πηγή βιταµίνης C και περιέχουν µέτρια ποσότητα φυτικών ινών. Ένα µέτριο ροδάκινο έχει περίπου 60 θερµίδες.

Βερίκοκα

Τα βερίκοκα είναι από τα πιο αγαπηµένα φρούτα του καλοκαιριού. Είναι ιδιαίτερα δηµοφιλή στα παιδιά, λόγω του µικρού στρογγυλού τους σχήµατος και της γλυκιάς γεύσης. Είναι πλούσια σε βιταµίνη Α και C και µέταλλα όπως το ασβέστιο και ο σίδηρος. Ένα βερίκοκο έχει µόλις 17 θερµίδες.

Διάβασε επίσης:

Ανανάς, το εξωτικό φρούτο του καλοκαιριού

Κι όμως: Τα φρούτα και τα λαχανικά δεν αδυνατίζουν!

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ