Πράγματι υπάρχουν ορισμένες μελέτες των τελευταίων ετών που συγκρίνουν τη δράση του ελαίου καρύδας με άλλα φυτικά έλαια και έχουν δείξει ότι η χρήση του μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη ορισμένων ασθενειών. Αλλά ας βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, καθώς οι μελέτες που έχουν γίνει είναι περιορισμένες σε αριθμό και δεν είναι αρκετές για να έχουμε συμπεράσματα που να μπορούν να μετατραπούν σε οδηγία-πρόταση κατανάλωσης. Η χρήση του ελαίου καρύδας μπορεί να συμβάλλει στη μικρή αύξηση της καλής χοληστερόλης, ενώ τα μέσης αλύσου λιπαρά οξέα που περιέχει χρησιμοποιούνται ευκολότερα στη διαδικασία παραγωγής ενέργειας, συγκριτικά με τα μακράς αλύσου, που περιέχουν άλλα σπορέλαια. Όμως, το λάδι καρύδας αποτελείται 100% από λίπος και, μάλιστα, στο μεγαλύτερο ποσοστό του από κορεσμένα λιπαρά οξέα. Δεν περιέχει παρά ίχνη βιταμινών και μετάλλων και αποδίδει 117 θερμίδες ανά κουταλιά της σούπας. Η σκέψη, λοιπόν, να χρησιμοποιήσετε ένα τόσο θερμιδογόνο τρόφιμο για να «ενεργοποιήσετε» το μεταβολισμό σας και, συγχρόνως, τόσο πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά οξέα (στην καθημερινή διατροφή πρέπει να περιορίζονται σε 7%-10%) για να βελτιώσετε ή να προστατεύσετε την υγεία σας, στην περίπτωση αυτή είναι άστοχη. Αν όμως τελικά θέλετε να το χρησιμοποιήσετε, αποφύγετε τις εκδοχές που περιέχουν υδρογονωμένα λιπαρά οξέα.

Από τον Γιάννη Χρύσου, Κλινικό Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, Πρόεδρο Ε.Ι.Δ., επιστημονικό συνεργάτη SEC

Διάβασε επίσης:

Τι ξέρεις για τα προϊόντα που καταναλώνεις;

Τι είναι προτιμότερο να τρώω κατά τη διάρκεια της ημέρας; Τρία κυρίως γεύματα ή περισσότερα μικρά;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ