Πράγματι, η κατανάλωση καφεΐνης που περιέχει ο καφές μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα μια μικρή αύξηση στο μεταβολικό ρυθμό καθώς η καφεΐνη αποτελεί μια ήπια διεγερτική ουσία. Επιπλέον, η καφεΐνη έχει ήπια διουρητική δράση, ενώ πολύ υψηλές δόσεις καφεΐνης μπορεί να προκαλέσουν υπογλυκαιμία, υποκαλιαιμία και λιπόλυση. Ωστόσο, βάσει των αποτελεσμάτων πρόσφατων ερευνών, φαίνεται ότι η κατανάλωση καφεΐνης οδηγεί σε πολύ μικρές αλλαγές των ανθρωπομετρικών μετρήσεων (βάρους, περιφέρειας μέσης κ.λπ.) που δεν είναι κλινικά σημαντικές. Παρόλα αυτά, κάποιες μεμονωμένες έρευνες υποστηρίζουν ότι η κατανάλωση καφεΐνης μέσω συμπληρωμάτων διατροφής, εάν συνδυαστεί σωστά με ένα καλά σχεδιασμένο πρόγραμμα διατροφής καταρτισμένο από επιστήμονα διαιτολόγο-διατροφολόγο, σε συνδυασμό με συστηματική άσκηση, μπορεί να προκαλέσει επιπρόσθετη απώλεια βάρους κατά μέχρι 3 κιλά, χωρίς να έχει ανεπιθύμητες ενέργειες. Ωστόσο, τα δεδομένα αυτά δεν είναι αρκετά για να υποστηρίξουν ότι η συστηματική χρήση του καφέ οδηγεί σε κλινικά σημαντική μείωση του βάρους.

Από την Σοφία Ελευθερίου, Msc, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Επιστημονική Υπεύθυνη του Γραφείου ΔΙΑΤΡΟΣόΦΙΑ.

Διάβασε επίσης:

Καφές: Με γάλα ή χωρίς;

Ο καφές σε ομορφαίνει!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ