Ονειρεύεσαι µια σοκολάτα; Δεν είναι κακό. Αρκεί να συµβαίνει µία φορά στο τόσο… Αν τρως µία κάθε µέρα, η ζυγαριά σου θα… αναστενάξει! Είναι µια δύσκολη µάχη ανάµεσα σε σένα κι εκείνη. Ποια θα νικήσει;

Αποτελεί για πολλούς την αχίλλειο πτέρνα των διατροφικών συνηθειών. Η σοκολάτα είναι το πρώτο πράγµα που σου έρχεται στο µυαλό όταν θες να φας κάτι γλυκό. Φυσικά και θα συνεχίσεις να την προτιµάς, ειδικά όταν έχεις και την υποστήριξη των ειδικών που αποδίδουν την καλή διάθεση και τη σωστή λειτουργία του µυαλού σε εκείνη. Συγχρόνως, όµως, είναι υπεύθυνη για τα αυξηµένα λιπαρά και τη µεγάλη ποσότητα ζάχαρης που καταστρέφουν τη δίαιτά σου. Επίσης, η κατανάλωσή της έχει συνδεθεί µε παχυσαρκία, ηµικρανίες, ακµή και άλλα αρνητικά, που δεν θέλουµε να τα πιστέψουµε.

Δεν υπάρχει λόγος να αφαιρέσεις τελείως τη σοκολάτα από το διαιτολόγιό σου. Απλώς περιόρισέ τη σε τέτοιο βαθµό που θα πάψει να σου προκαλεί εθισµό. Έτσι θα την απολαύσεις περισσότερο.

Διώξε τη σοκολάτα µε…

Μια σύντοµη βόλτα

Νέα έρευνα του Πανεπιστηµίου του Ίνσµπρουκ στην Αυστρία βρήκε πως υπάρχει ένας απλός τρόπος για να µειώσεις επιτόπου τη λιγούρα για σοκολάτα: να κάνεις έναν σύντοµο περίπατο! Τα αποτελέσµατα αυτής της έρευνας επιβεβαιώνουν, σύµφωνα µε τους επιστήµονες, ότι ακόµα και η πιο απλή µορφή σωµατικής άσκησης είναι αρκετή για να µειώσει τις λιγούρες και κατ’ επέκταση την αύξηση του σωµατικού βάρους και την παχυσαρκία. Αν υπάρχει περίπτερο κοντά,… αποµακρύνσου τροχάδην!

Χωρίς αιτία

Υπάρχουν όµως και οι περιπτώσεις όπου το να υποκύψεις στη λιγούρα για σοκολάτα µοιάζει αδικαιολόγητη. Σε αυτές τις περιπτώσεις κάνε κάτι που θα σου αποσπάσει την προσοχή. Πάρε τηλέφωνο έναν φίλο, σήκω από τη θέση σου ή κάνε κάποια µικροδουλειά.

Διαλογισµός

Το κλειδί για να σταµατήσουν οι λιγούρες για σοκολάτα βρίσκεται στην πανάρχαια βουδιστική τεχνική του διαλογισµού, σύµφωνα µε Καναδούς ερευνητές. Η µέθοδος αυτή εστιάζει στην αναγνώριση και την αποστασιοποίηση από ορισµένες σκέψεις, χωρίς όµως να ασκείται κριτική. Τα άτοµα που πήραν µέρος σε αυτή την έρευνα είδαν πως η επιθυµία τους για σοκολάτα µειώθηκε σηµαντικά.

Εξαφάνισέ τη

Αυτό είναι ένα πολύ ισχυρό µήνυµα προς το εαυτό σου. Πέτα τη σοκολάτα στα σκουπίδια – ναι, καλά άκουσες! Τι είναι χειρότερο, το να πετάξεις µια πλάκα σοκολάτας ή οι έξτρα πόντοι στην περιφέρειά σου;

Δυσκόλεψε την πρόσβαση

Αν, παρ’ όλα αυτά, θέλεις να κρατήσεις µια σοκολάτα στο ντουλάπι για ώρα πραγµατικής ανάγκης, τότε αποθήκευσέ τη σε ένα ντουλάπι όπου η πρόσβαση δεν είναι άµεση. Για παράδειγµα, στο ντουλάπι πάνω από το ψυγείο όπου θα χρειαστείς σκάλα για να την πάρεις.

Δώσε παράταση

Αν σε µία ώρα δεν σου έχει περάσει η επιθυµία, τότε µπορείς να φας λίγη σοκολάτα. Οι περισσότερες λιγούρες δεν διαρκούν παραπάνω από 20-30 λεπτά, οπότε είναι αµφίβολο αν µετά από αυτό το διάστηµα θα θέλεις να φας.

Φέρσου έξυπνα

Ορισµένες φορές, για να µπορέσεις να διαχειριστείς τις λιγούρες, µπορεί να χρειάζεται να φας, αλλά µε έναν ελεγχόµενο τρόπο. Επίλεξε ένα σνακ 50-100 θερµίδων, που θα σε ικανοποιήσει, ενώ συγχρόνως θα σου διώξει την επιθυµία για σοκολάτα.

Διάβασε επίσης:

Σοκολάτα για… σνιφάρισμα!

Είναι αλήθεια! Πες ναι στα λιγότερα γεύματα!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ