Αν και από βοτανολογική άποψη η ντομάτα θεωρείται φρούτο, στο πιάτο μας μετατρέπεται σε ένα από τα πιο εύγευστα και σημαντικά υλικά σαλάτας. Μια πλούσια πηγή γεύσης και βιταμινών.

Από τη Διονυσία Καρακεκέ

Ντομάτες βρίσκουμε όλον τον χρόνο, αλλά ειδικά το καλοκαίρι οι ντομάτες γίνονται η καθημερινή μας σαλάτα. Εξαιρετική πηγή βιταμινών Α, C και Κ, καλίου και μαγγανίου, είναι πολύ πλούσιες σε βιταμίνη Ε (α-τοκοφερόλη), θειαμίνη, νιασίνη, βιταμίνη Β6, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, φώσφορο, χαλκό και β-καροτένιο και, φυσικά, λυκοπένιο. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Με ελάχιστες θερμίδες, έχεις στο πιάτο σου μια τροφή που… υπογράφει την υγεία σου!

Λαμπερή επιδερμίδα
Ξέρεις ότι η ντομάτα διατηρεί την επιδερμίδα σου λαμπερή και νεανική; Και όμως, οι βιταμίνες A και C καθώς και το β-καροτένιο καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, που είναι υπεύθυνες για τη γήρανση της επιδερμίδας. To λυκοπένιο αποτελεί ασπίδα προστασίας απέναντι στην ηλιακή ακτινοβολία, ενώ μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της ακμής.

Δυνατά μαλλιά
Τόσο το σίδηρο όσο και η βιταμίνη Α που περιέχει η ντομάτα δυναμώνουν τα μαλλιά, χαρίζοντάς τους λάμψη και στιλπνότητα. Μάλιστα, αν θέλεις να καθυστερήσεις το άσπρισμά τους, καλό είναι να κάνεις την ντομάτα καθημερινή σου συνήθεια. Έχει την ιδιότητα να διατηρεί το pH της τρίχας σε φυσιολογικά επίπεδα, οπότε και να κρατάει το φυσικό χρώμα δυνατό.

Καλύτερη όραση
Έχεις ακούσει, βέβαια, ότι το ψάρι κάνει καλό στην όρασή σου. Ένας ακόμα ισχυρός σύμμαχος για την υγεία των ματιών σου είναι οι ντομάτες. Πλούσιες σε λυκοπένιο, λουτεΐνη, ζεαξανθίνη και β-καροτένιο, εξασφαλίζουν δυνατή όραση και προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία. Βοηθούν ιδιαίτερα όσους υποφέρουν απο καταρράκτη και εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Δυνατά οστά
Εκτός από το ασβέστιο, ένας καλός φίλος των οστών μας είναι και η βιταμίνη Κ, που βρίσκεται άφθονη στις ντομάτες. Επιπλέον, το λυκοπένιο συμβάλλει στην αντιμετώπιση της οστεοπόρωσης και στη βελτίωση της οστικής μάζας.

ΤΙP 1
Τρίψε λίγη ντομάτα και άπλωσέ την πάνω στο σημείο που έχεις έγκαυμα. Θα ανακουφιστείς άμεσα.
Τιp 2
Για να γίνει καλύτερη απορρόφηση του λυκοπενίου, προτίμησε να απολαύσεις τις ντομάτες σου μαγειρεμένες ή ψημένες. Λίγο ελαιόλαδο θα βοηθήσει ακόμα περισσότερο…
*Όσοι τρώνε συχνά μαγειρεμένες ντομάτες σε μεγάλη ποσότητα, έχουν 20% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο του προστάτη

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ