Στην Ελλάδα έχουµε την τύχη να το απολαµβάνουµε καθηµερινά, αφού καλλιεργείται σε πολλά µέρη της χώρας µας και υπάρχουν πολλές ποικιλίες, όπως το σαγκουίνι και η βαλέντσια. Το βρίσκουµε από την αρχή του χειµώνα µέχρι τα τέλη της άνοιξης. Η µεγάλη διατροφική αξία του το κατατάσσει πρώτο στην οικογένεια των εσπεριδοειδών.

Γιατί είναι τόσο σηµαντικό
Είναι πλούσιο σε βιταµίνη C, βιταµίνες του συµπλέγµατος Β, όπως το φυλλικό οξύ, και σε φυτικές ίνες. Είναι πολύ καλή πηγή ασβεστίου, φωσφόρου, µαγνησίου και καλίου. Επίσης, περιέχει σελήνιο, ιώδιο, µαγγάνιο, χλώριο, ψευδάργυρο και χαµηλά ποσοστά νατρίου, καθώς και πλήθος αντιοξειδωτικών ουσιών. Στα αντιοξειδωτικά περιλαµβάνονται τα φλαβονοειδή όπως η κερκετίνη, τα καροτενοειδή και τα αιθέρια έλαια, όπως τα τερπένια.

Αστραφτερά δόντια
Τρίψε τα δόντια σου µε το εσωτερικό µέρος της φλούδας πορτοκαλιού και θα αστράφτουν. Το Δ-λιµονένιο που περιέχει εξαφανίζει τις κηλίδες.

Πορτοκάλι & υγεία
Ένα πορτοκάλι την ηµέρα παρέχει πλήθος θρεπτικών συστατικών µε ευεργετική δράση στον οργανισµό µας:
Έχει αντικαρκινικές ιδιότητες χάρη στη βιταµίνη C, η οποία αντιστέκεται στη δράση των καρκινογόνων νιτροζαµινών, καθώς και άλλων αντιοξειδωτικών ουσιών που έχουν εντοπιστεί τόσο στο εσωτερικό όσο και στη φλούδα του. Τα αιθέρια έλαια που παράγονται από το «λιώσιµο» της φλούδας του έχουν αντικαρκινική δράση, µε κύριο εκπρόσωπο το λιµονένιο το οποίο µαζί µε το γ-τερπινένιο και τη λιναλόλη δρουν ενάντια στις ελεύθερες ρίζες που βλάπτουν τα κύτταρα του οργανισµού µας. Προλαµβάνει διάφορες µορφές καρκίνου, όπως του παγκρέατος και του µαστού. Δεν είναι τυχαίο ότι παροµοιάζουν τη φέτα πορτοκαλιού αλλά και άλλων εσπεριδοειδών µε το γυναικείο στήθος, τονίζοντας έτσι την αξία του στην υγεία του.
Καταπολεµά τις κρίσεις άσθµατος, τις ιώσεις και τη βρογχίτιδα εξαιτίας της περιεκτικότητάς του σε βιταµίνη C.
Μειώνει τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης LDL χάρη στις φυτικές ίνες και στην πηκτίνη που περιέχει.
Διατηρεί σε χαµηλά επίπεδα την αρτηριακή πίεση λόγω της µεγάλης ποσότητας καλίου και των χαµηλών ποσοστών νατρίου.
Τα άτοµα µε διαβήτη είναι προτιµότερο να τρώνε ολόκληρο τον καρπό παρά να πίνουν µόνο τον χυµό του για την αποφυγή υπεργλυκαιµίας.
Ανακουφίζει από τη δυσκοιλιότητα.
Συµβάλλει στην απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισµό λόγω της περιεκτικότητάς του σε βιταµίνη C, γι’ αυτό καλό είναι να καταναλώνεται σε συνδυασµό και µε άλλες τροφές που περιέχουν σίδηρο, όπως για παράδειγµα το βραστό αυγό.
Βοηθάει στην πνευµατική απόδοση και την υγεία του νευροµυϊκού συστήµατος.
Είναι απαραίτητο για την καλή υγεία του δέρµατος, των µαλλιών και των µατιών.
Έχει πολλά οφέλη για τη στοµατική υγεία και τη διατήρηση γερών οστών.
Καθαρίζει τους νεφρούς και προλαµβάνει τον σχηµατισµό πέτρας.
Σύµφωνα µε µελέτες, έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τη γονιµότητα και βελτιώνει την ποιότητα του σπέρµατος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ