Τα τρία πιο διαδεδοµένα διατροφικά παρασκευάσµατα στα παιδιά είναι τα σάντουιτς, τα πατατάκια και τα χάµπουργκερ. Αυτές οι αληθινές διατροφικές βόµβες απειλούν την υγεία του παιδιού σου!

Η διατροφή µαζί µε την κληρονοµικότητα και το περιβάλλον είναι οι τρεις παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η υγεία µας. Δεν µπορείς, λοιπόν, να κάνεις καλύτερο δώρο στο παιδί σου από το να του µάθεις τους βασικούς κανόνες της υγιεινής διατροφής.

Αν το παιδί σου τρέφεται ήδη σχεδόν αποκλειστικά µε junk food, τότε θα κουραστείς πολύ µέχρι να το κάνεις να αλλάξει συνήθειες. Από την προσχολική ηλικία το µενού της εβδοµάδας χρειάζεται να περιλαµβάνει όσπρια, κρέας, ψάρι, λαδερά, κοτόπουλο, ζυµαρικά. Είναι όλα το ίδιο απαραίτητα. Καθηµερινά τα παιδιά δεν πρέπει να στερούνται τα γαλακτοκοµικά, τα φρούτα, τα λαχανικά και το ελαιόλαδο. Αν από αυτή την ηλικία συνηθίσουν να τρώνε όλες τις τροφές, η συνέχεια θα είναι εύκολη. Πρέπει να ξέρεις όµως ότι τα παιδιά έχουν «νεοφοβία». Αυτό σηµαίνει ότι δεν δέχονται εύκολα να δοκιµάσουν µια τροφή που δεν γνωρίζουν. Γι’ αυτό µην τους παρουσιάζεις ένα ολόκληρο πιάτο µε κάτι που δεν ξέρουν. Πρόσθεσέ το σιγά σιγά. Ένα άλλο κόλπο είναι να το σερβίρεις µόνο σ’ εσένα, κι αν το ζηλέψει, ας δοκιµάσει από το πιάτο σου! Το ξένο είναι πάντα πιο γλυκό.

Να ξέρεις ότι…

  • Το πρώτο πολύτιµο υγρό είναι το γάλα σου. Μην το στερήσεις από το µωρό σου. Όχι µόνο γιατί είναι το καλύτερο για την ανάπτυξή του αλλά και γιατί η στενή επαφή σας θα το κάνει έναν συναισθηµατικά ολοκληρωµένο άνθρωπο.
  • Τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό έχουν µειωµένη πνευµατική απόδοση και η προσοχή τους είναι µικρότερης χρονικής διάρκειας.
  • Πρέπει να µάθουν πώς να ελέγχουν την ποιότητα των τροφών. Να αποφεύγουν τα συσκευασµένα τρόφιµα χωρίς επισήµανση, τα άγνωστης προέλευσης, γιατί µπορεί να είναι νοθευµένα ή ακατάλληλα.
  • Μια καλή λύση είναι να υπάρχουν πάντα διαθέσιµες στο σπίτι εύκολες και υγιεινές επιλογές, όπως δηµητριακά, γάλα, γιαούρτι, φρέσκα φρούτα και χυµοί.
  • Η τηλεόραση συµβάλλει στην αυξανόµενη παιδική και εφηβική παχυσαρκία. Όσο πιο πολλή τηλεόραση βλέπουν τα παιδιά τόσο µεγαλύτερη τάση έχουν να καταναλώνουν τροφές µε πολλές θερµίδες και λίπος, όπως πατατάκια, καραµέλες, σοκολάτες και άλλα γλυκά.
  • Όταν πεινάει το µωρό, κλαίει σπαραξικάρδια! Μην πανικοβάλλεσαι. Όσο πιο ήρεµη είσαι εσύ τόσο πιο εύκολα θα ηρεµήσει κι εκείνο.
  • Άφησέ το να βάλει τα χεράκια του στο πιάτο. Ίσως δεν είναι ευχάριστο να καθαρίζεις, αλλά έτσι το µωρό σου θα αντιληφθεί καλύτερα τη σύσταση του φαγητού του και θα εξοικειωθεί µαζί του.
  • Πιες εσύ πολύ νερό για να πιουν και τα παιδιά σου. Είναι απαραίτητο για τον οργανισµό τους. Να έχεις πάντα ένα µπουκάλι µαζί σου όταν βγαίνετε έξω.
  • Μην το πιέζεις να φάει, Θα καταφέρεις το αντίθετο! Μην ανησυχείς αν το παιδί σου είναι πιο µικροκαµωµένο από του γείτονα. Να θυµάσαι πάντα ότι οι γιατροί υποστηρίζουν ότι «δυνατό είναι το αδύνατο παιδί».

Μαγειρέψτε µαζί

Είναι πολύ σηµαντικό να αφήσεις το παιδί σου να …ανακατευτεί στην κουζίνα. Έχει αποδειχτεί ότι τα παιδιά που µαγειρεύουν µε τους γονείς τους είναι εξπέρ στην αριθµητική και την ανάγνωση, αναπτύσσουν χειρωνακτικές δεξιότητες και φυσικά µαθαίνουν να σέβονται και να εκτιµούν την καλή διατροφή. Άσε που η γεύση του φαγητού όταν το έχεις µαγειρέψει εσύ είναι καλύτερη!

Διάβασε επίσης:

Animal Parade και το παιδί σου θα λατρέψει το… µπρόκολο!

Τι γίνεται όταν έρχεται η ώρα το παιδί να αναλάβει το… ντάντεμα του γονιού;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ