Είχες υποσχεθεί στον εαυτό σου ότι δεν θα υποκύψεις κι αυτή τη φορά. Μόλις, όµως, η µυρωδιά του βουτύρου αγγίζει τα ρουθούνια σου, ξεχνάς κάθε υπόσχεσή σου. Κανείς δεν µπορεί να αντισταθεί στα ποπκόρν. Οπότε το µόνο που σου µένει είναι να διαλέξεις τα καλύτερα για σένα. Άλλωστε, µπορείς εύκολα να µετατρέψεις αυτή τη θερµιδική βόµβα στο πιο υγιεινό σνακ!
Μια µικρή ποσότητα ποπκόρν περιέχει περισσότερα αντιοξειδωτικά από όλα τα φρούτα και τα λαχανικά που καταναλώνουµε µέσα σε µία ηµέρα, σύµφωνα µε νέα µελέτη του Πανεπιστηµίου Scranton της Πενσυλβάνια. Επίσης, είναι πλούσια σε βιταµίνες όπως φυλλικό οξύ, θειαµίνη, βιταµίνη Β, Α, Ε και Κ, ενώ αποτελεί πολύ καλή πηγή σιδήρου, καλίου, ψευδαργύρου και πολυφαινολών, οι οποίες καταπολεµούν τις ελεύθερες ρίζες.

Και από θερµίδες;
Τα καλά νέα: Ένα φλιτζάνι σπιτικό ποπκόρν χωρίς βούτυρο ή λάδι περιέχει 35 θερµίδες. Πιο απλά 3 χούφτες ποπκόρν έχουν 100 θερµίδες και µόλις 3 γραµµάρια λίπους. Τέλεια;
τα άσχηµα νέα: Η µεγάλη συσκευασία που αγοράζουµε στο σινεµά περιέχει τουλάχιστον 21 φλιτζάνια καλαµποκιού, που σηµαίνει πως καταναλώνεις γύρω στις 1.500 θερµίδες. Η µεσαία συσκευασία έχει περίπου 950 και η µικρή περίπου 700 θερµίδες.

Πως θα ετοιµάσω νόστιµο, σπιτικό ποπκόρν

Στην κατσαρόλα
Πάρε µια κατσαρόλα, κατά προτίµηση µεγάλη, και βάλ’ τη σε δυνατή φωτιά. Για να φτιάξεις τα ποπκόρν, µπορείς να χρησιµοποιήσεις ελαιόλαδο, σπορέλαιο ή βούτυρο αναλόγως πόσο λιπαρά τα προτιµάς. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει το λάδι ή το βούτυρο -αφού λιώσει- να καλύπτει τον πάτο της κατσαρόλας. Μόλις ζεσταθεί αρκετά, ρίξε τόσα ποπκόρν ώστε να καλύπτουν τον πάτο της κατσαρόλας. Αλάτισε και κλείσε καλά το καπάκι. Τα καλαµπόκια θα αρχίσουν να σκάνε το ένα µετά το άλλο για περίπου 3-4 λεπτά κι εσύ θα ακούς τις µικρές εκρήξεις. Ανακίνησε την κατσαρόλα για να πέσουν στον πάτο τα σποράκια που τυχόν δεν έχουν σκάσει ακόµα, αλλά προσοχή… δεν αφαιρείς το καπάκι! Όταν η συχνότητα που σκάνε τα καλαµπόκια µειωθεί, απόσυρε την κατσαρόλα από τη φωτιά, περίµενε λίγα δευτερόλεπτα και άνοιξε το καπάκι. Μετάφερέ τα σε µεγάλο ή σε µικρά µπολ και αλάτισε ξανά.

Στον φούρνο µικροκυµάτων
Τα πιο υγιεινά κι ελαφριά ποπκόρν! Βάλε 1/4 του φλιτζανιού ποπκόρν σε µια χάρτινη σακούλα µαναβικής. Δίπλωσε το άνοιγµα δύο φορές και τοποθέτησέ τη στον φούρνο µικροκυµάτων. Σε δύο λεπτά το σνακ είναι έτοιµο.

Γιατί σκάνε;
Ο σπόρος του καλαµποκιού περιέχει στο εσωτερικό του µια µικρή ποσότητα νερού, που περικλείεται µέσα σε µια µαλακή µεµβράνη αµύλου. Όταν ζεσταίνονται οι σπόροι, το νερό αρχίζει να θερµαίνεται και να µετατρέπεται σε ατµό αυξάνοντας την πίεση στο εσωτερικό του σπόρου. Όταν η πίεση αυξηθεί αρκετά, ο σπόρος σκάει προκαλώντας µια µικρή βίαιη, θεαµατική έκρηξη. Αυτό έχει ως αποτέλεσµα η µεµβράνη να επεκτείνεται γρήγορα, αφού οι κόκκοι αµύλου διογκώνονται. Στη συνέχεια, κρυώνει πολύ γρήγορα και παίρνει τη χαρακτηριστική µορφή του ποπκόρν!

Tips
Αντικατάστησε το αλάτι µε µπαχαρικά της αρεσκείας σου όπως ρίγανη ή πάπρικα. Αν τα προτιµάς γλυκά, πρόσθεσε κανέλα, καστανή ζάχαρη ή λιωµένη µαύρη σοκολάτα.

Ήξερες ότι…
Η πρώτη µηχανή ποπκόρν εφευρέθηκε από τον Charlie Cretors το 1893.
Η µεγαλύτερη κατανάλωση ποπκόρν γίνεται στην πατρίδα του, την Αµερική, η οποία ετησίως είναι περίπου 16 εκατοµµύρια κυβικά. Εποµένως, ο µέσος Αµερικανός τρώει περίπου 51 λίτρα ετησίως. Όσον αφορά την Ελλάδα, η µέση ετήσια κατανάλωση ανά κάτοικο είναι περίπου 4 λίτρα ετησίως.
Το 1945 ο Percy Spencer ανακάλυψε ότι όταν οι σπόροι του καλαµποκιού βρίσκονταν υπό την ενέργεια µικροκυµάτων έσκαγαν. Αργότερα, έκαναν πειράµατα και µε άλλα τρόφιµα κι αυτό σήµανε τη γέννηση του φούρνου µικροκυµάτων, που όλοι χρησιµοποιούµε σήµερα.
 Κάθε δεύτερη Πέµπτη του Μαρτίου οι λάτρεις του ποπκόρν παγκοσµίως διοργανώνουν διάφορες εκδηλώσεις.

Αλκίντα Ντολέτσι

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ