Τα ξέρουµε αλλά και… δεν τα ξέρουµε. Αν και ο «Ασπάραγγος ο φαρµακευτικός» ήταν γνωστός από την εποχή του Ιπποκράτη, οι σύγχρονοι Έλληνες δεν τον χρησιµοποιούµε συχνά στη διατροφή µας. Τεράστιο λάθος!

Αυτό το γευστικό και τόσο ελαφρύ λαχανικό µπορεί να µας χαρίσει υπέροχα εδέσµατα και να εξασφαλίσει την υγεία µας µε τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Αγαπηµένο έδεσµα των θεών κατά την αρχαιότητα, εµφανίστηκε ως άγριο αυτοφυές φυτό σε πολλές υγρές ηµιορεινές περιοχές. Η εντατική τους καλλιέργεια ξεκίνησε όταν οι χωρικοί ανακάλυψαν τις φαρµακευτικές αλλά και διαιτητικές ιδιότητες των «βλασταριών», όπως τα ονόµαζαν. Σηµείωσε επίσης ότι 5 σπαγάγγια έχουν µόλις 20 θερµίδες!

Γιατί µου κάνουν καλό;

Αποτοξίνωση

Τα σπαράγγια θα βοηθήσουν τον οργανισµό σου να αποτοξινωθεί από πολλές βλαβερές ουσίες. Η γλουταθειόνη που περιέχουν βοηθάει στην καταστροφή των ελευθέρων ριζών, την αποµάκρυνση των βαρέων µετάλλων, τον καθαρισµό του ήπατος και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήµατος. Το αµινοξύ ασπαραγίνη είναι ένα φυσικό διουρητικό και, µαζί µε το κάλιο, που είναι σε αφθονία στα σπαράγγια, αυξάνουν τη διούρηση και βοηθούν έτσι το σώµα να αποβάλλει την περίσσεια υγρών και νατρίου, ανακουφίζοντας από τυχόν κατακρατήσεις, οιδήµατα ή υψηλή αρτηριακή πίεση.

Ενδυνάµωση οστών

Η βιταµίνη Κ που περιέχουν συµβάλλει στη σκελετική υγεία, την αποφυγή καταγµάτων αλλά και την καλύτερη ποιότητα του δέρµατος.

Όµορφα, λαµπερά µαλλιά

Επιπλέον, τα σπαράγγια είναι πλούσια σε αντιφλεγµονώδη συστατικά που προφυλάσσουν από χρόνιες ασθένειες και βιταµίνες που δυναµώνουν τα µαλλιά και τα κάνουν να µακραίνουν πιο γρήγορα.

Διάλεξε τα καλύτερα

Διαλέγεις σφιχτά, φρέσκα, τρυφερά σπαράγια, µε λαµπερό χρώµα και κλειστές άκρες. Προτίµησε αυτά που έχουν ίδια διάµετρο, για να µαγειρευτούν οµοιόµορφα. Σιγουρέψου ότι είναι τρυφερά σπάζοντας το κοτσάνι κοντά στη βάση. Εάν σπάσει καθαρά, µε «τραγανό» ήχο, χωρίς κλωστές, τότε είναι φρέσκα και τρυφερά.

Καθάρισέ τα σωστά

Πριν το µαγείρεµα χρειάζονται καθάρισµα. Κόβεις λίγο το κοτσάνι και το ξεφλουδίζεις µε το ειδικό εργαλείο, ξεκινώντας λίγο κάτω από την κορυφή και προς τα κάτω. Θέλει λίγη προσοχή, όµως, για να µη µας σπάσει το σπαράγγι.

Στη συντήρηση

Τα πλένεις, τα στεγνώνεις και τα διατηρείς στο ψυγείο τυλιγµένα σε χαρτί για 2-3 ηµέρες.

Στην κατάψυξη

Κόψε λίγο το κοτσάνι ή κόψ’ τα σε µεγάλα κοµµάτια. Ζεµάτισέ τα σε βραστό νερό, βούτα τα σε παγωµένο νερό και άφησέ τα να στραγγίξουν. Βάλ’ τα σε σακούλες που κλείνουν καλά. Να φύγει όλος ο αέρας. Διατηρούνται στην κατάψυξη για 8 µήνες περίπου. Δεν χρειάζονται απόψυξη για να µαγειρευτούν.

Πώς θα τα µαγειρέψεις;

Αν θέλεις, µπορείς να τα δέσεις όλα µαζί και να τα βάλεις όρθια!

Βράσιµο:

Βάλ’ τα σε αλατισµένο νερό που βράζει. Μπορείς να προσθέσεις και λίγο λεµονάκι.

Στον ατµό:

Θέλουν περίπου 5-8 λεπτά (διατηρούν καλύτερα τις θρεπτικές τους ουσίες και τη γεύση τους αν δεν τα παραβράσουµε), αλλά, εάν είναι µεγάλα, µπορεί να χρειαστούν µέχρι και 20. Για να δεις εάν είναι έτοιµα, βύθισε ένα µαχαιράκι στο κοτσάνι.

Κινέζικα:

Κόψ’ τα διαγώνια σε µικρά κοµµάτια (περίπου 1 εκ.), αφήνοντας τις άκρες ολόκληρες. Τα τηγανίζεις για 3-5 λεπτά µε λίγο λάδι σε wok.

BBQ:

Ράντισέ τα µε ελαιόλαδο και ψήσ’ τα στη σχάρα για 3-5 λεπτά. Σερβίρεις µε αλάτι, πιπέρι και λαδολέµονο

Στο φούρνο:

Ρίξ’ τα σε ταψάκι, πρόσθεσε αλάτι και λάδι και ψήσ’ τα στους 200°C για 10-12 λεπτά.

 

Διάβασε επίσης:

Βάλε το αβοκάντο στη διατροφή σου

Αυτή είναι η σωστή διατροφή για κάθε έγκυο!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ